Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic 50-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic 50-200mm

    Wie wil mij advies geven voor mijn geplande aankoop van een telezoom voor een G9
    (1) de Panasonic 50-200mm
    (2) is het een nadeel dat deze geen statiefgondel heeft
    (3) het gebruik op deze lens met de teleconvertor 1.4
    (4) of ben ik beter met de Panasonic 100-400mm
    Alvast met oprechte dank voor jullie reacties

  • #2
    Re: panasonic 50-200mm

    Gelieve volledig te zijn, wat betreft het verstekken van info...

    1. wat wil je er mee gaan doen / wat plaat je zoal met z'n objectief
    2. altijd op statief of 80% uit de hand
    3. waarom zal je een 1.4 teleconv. gebruiken op de 50-200mm
    4. en hoe zit je gedacht f/2.8-4 vs f/4-6.3

    Comment


    • #3
      Re: panasonic 50-200mm

      (1) het is mijn bedoeling om kikkers en hagedissen te fotograferen tijdens buitenlandse reizen en meestal in het regenwoud en bij soms weinig licht.
      (2) 50/50: soms moet ik snel zijn want deze blijven niet altijd lang genoeg zitten en soms heb ik wel de tijd om mijn statief te gebruiken
      (3) met de convertor bekom ik als crop 600mm en dat zou voor mij genoeg zijn; de 100-400mm is groter en zwaarder en de zoomring is bij sommige gebruikers op Dpreview te "stiff" !?!
      (4) gedacht is vraagteken over de f functie; wordt de f/2.8 met teleconvertor ook f/4

      Comment


      • #4
        Re: panasonic 50-200mm

        Denk dat je het best af bent met de 50-200mm (zonder teleconv.), je kan in de nabewerking dan nog croppen indien noodzakelijk

        Comment


        • #5
          Re: panasonic 50-200mm

          gedacht is vraagteken over de f functie; wordt de f/2.8 met teleconvertor ook f/4[/QUOTE]

          Ongeacht het soort lens:een 1.4 convertor betekent één stop verlies:dus een 2.8 gaat naar 4.Een 2x convertor twee stops dus 2.8 gaat naar 5.6.

          Comment

          Working...
          X