Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

    Een zekere Jorge Barbosa (lijkt een Braziliaanse voetballer via google) uit de UK op marktplaats.nl wil een lens van mij kopen.
    Ik zag geen historiek op zijn account en hij zij al een tijdje actief, maar zeg paswoord vergeten.

    Hij vroeg mijn naam/rekeningnr en email en stuurde ook zijn naam en adresgegevens.
    Een soort witte pagina's zal niet bestaan en de meesten hebben toch een gsm, zou dit safe zijn :

    Jorge barbosa
    2 all saints way
    West Bromwich
    B711PS
    United Kingdom

    Een overschrijving lijkt mij in eerste instantie safe, welke addertjes kunnen er zijn, gestolen creditcard bvb en kunnen ze de betaling dan terugeisen ?
    Weet dat er fraudes zijn met Western Money Union en dat je ook niet teveel gegevens mag sturen of dat ze je identiteit kunnen stelen en bvb naar mijn bank ofzo mailen en zeggen dat ik het ben (alhoewel dat banken slimmer zijn en per mail niets zouden toelaten).

    Ik zei hem als hij kan bewijzen dat hij echt is, ik kan ook iets van hem proberen te kopen en zeggen dat ik Cristino Ronaldo uit China ben :-D

  • #2
    Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

    Niet doen !!!

    Comment


    • #3
      Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

      Ga raad vragen aan je bank. Zij zullen wel weten wanneer het geld definitief op de rekening blijft.

      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

        Als je op FB zit kan je eens kijken of hij daar een profiel heeft.
        Als hij je een email heeft gestuurd kijk dan naar de headers en zoek naar een "originating IP". Zoek dat IP op.

        In elk geval, if it walks like a duck, quacks as a duck, it's a duck.....
        Het lijkt mij op het eerste zicht al direct niet OK.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

          Je doet wat je wil, maar iemand zijn volledige contactgegevens online zetten mag wettelijk in principe niet. [emoji6]
          Toch niet mochten deze echt zijn.
          Last edited by VerSeg; 28 juni 2019, 14:44.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

            Nog niet zo lang geleden op het nieuws geweest, dit is een nieuwe werkwijze van fraudeurs
            Zou er niet op ingaan moest ik van jou zijn

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

              Kan je serieus geen koper vinden in België? Ik zou het in ieder geval niet doen.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Nog niet zo lang geleden op het nieuws geweest, dit is een nieuwe werkwijze van fraudeurs
                Zou er niet op ingaan moest ik van jou zijn

                grts
                Sieg
                En hoe gaan ze dan tewerk?
                Kunnen zij geld terugvragen aan de bank of zo?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

                  Ja dat vraag ik mij ook af Sieg, hoe gaan ze tewerk en kunnen ze geld terugvragen ofzo? Heb ook niets gezien op tv hiervan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Nog niet zo lang geleden op het nieuws geweest, dit is een nieuwe werkwijze van fraudeurs
                  Zou er niet op ingaan moest ik van jou zijn

                  grts
                  Sieg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

                    Zeg dat hij moet betalen met Western Union. Hij moet je dan een transfernummer geven. Jij moet hem enkel jouw naam geven.
                    Je gaat met het nummer en je ID kaart naar een Western Union filiaal en haalt het geld cash op.
                    Dan hoef je geen enkel banknummer te geven en loop je geen risico dat het geld terug van je rekening wordt gehaald.

                    Waarschijnlijk zal hij wel zeggen dat hij zijn been heeft gebroken en niet tot bij een Western Union filiaal geraakt.
                    Je kan op de WU website via zijn adres het dichtstbijzijnde filiaal opzoeken. Kijk ook eens via Google Streetview naar het opgegeven adres van de koper.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En hoe gaan ze dan tewerk?
                      Kunnen zij geld terugvragen aan de bank of zo?
                      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                      Ja dat vraag ik mij ook af Sieg, hoe gaan ze tewerk en kunnen ze geld terugvragen ofzo? Heb ook niets gezien op tv hiervan.
                      Ik meende me te herinneren dat die gedupeerde zijn verhaal deed
                      volgens mij laten ze je de overschrijving zien met alle gegevens op vermeld, het ziet er echt uit en alles klopt met een echte overschrijving van de bank
                      Ga je daar op in en stuur je het item op (zoals die gedupeerde gedaan had) dan ben je uiteraard de dupe
                      Heb je geen geld en ook geen item meer.

                      Een andere manier die gebruikt wordt is dat ze het geld wel overschrijven maar daarna terug opvragen wegens een verkeerde betaling zijnde.
                      Hun bank gaat daar op in en van jouw rekening wordt het geld er terug afgehaald
                      Uiteraard heb jij ondertussen je item al opgestuurd in volste vertrouwen

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

                        PS Nog zo een voorbeeldje waarbij het totaal mis kan gaan ten goeder trouwe


                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

                          Waarom zou een Braziliaanse voetballer uit de UK aktief zijn op marktplaats.NL?
                          Kan natuurlijk wel, maar de kans dat dit legit is, is toch heel klein.
                          Dat zou voor mij al dadelijk een no-go zijn.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

                            Ik verstuur nooit voor het geld effectief op de rekening staat.
                            Is de koper gehaast, dan kan hij langs komen en meteen betalen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand uit de UK die lens wil kopen per overschrijving safe ?

                              Hetzelfde aan de hand gehad op marktplaats.be . Ik bood ook iets te koop aan en die persoon vroeg al mijn bankgegevens op . Als antwoord heb ik hem gemaild dat hij het aangeboden stuk kon krijgen als hij dit zelf kwam halen . Niets meer van gehoord .

                              Comment

                              Working...
                              X