Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

    Zijn er nog mensen die deze error voorgehad hebben en die niet opgelost geraakte door de contactpunten te reinigen?
    Vandaag voor het eerst voorgehad en de fout verschijnt bij gebruik op 2 verschillende body's terwijl andere lenzen wel goed werken. Na het reinigen nog eens een foto kunnen nemen en daarna weer dezelfde foutmelding.

    Je ziet wel sporen op de contacten, maar niet extreem zodat de vergulde laag ergens weg is.
    Zou deze lens niet graag afschrijven omwille van dit euvel.

    Grtz,
    Kurt

  • #2
    Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

    Err 01 is nogal veelzijdig, contacten poetsen is 0,5% oplossing. Veel vaker is er intern iets loos met het objectief: diafragma stuk, kabeltje los, chip stuk

    dat wordt langs gaan bij een reparateur.

    Comment


    • #3
      Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

      Net nog eens een foto of 6 na elkaar kunnen nemen en dan weer prijs...
      Zal ze idd dan maar binnen brengen om na te kijken.

      Comment


      • #4
        Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

        Welke lens?
        Is idd zeer waarschijnlijk het intern kabeltje dat slecht contact maakt binnen in de lens.
        Afhankelijk van het type lens is reparatie de moeite, bij andere dan weer niet.

        Comment


        • #5
          Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)



          komt vaker voor

          Comment


          • #6
            Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

            Oorspronkelijk geplaatst door pcs Bekijk bericht

            Bedankt voor deze link
            Nu heb ik al een beetje een idee wat er aan zou kunnen schelen en wat het hier ongeveer kan gaan kosten om het te herstellen (als het idd hetzelfde defect is).

            Ben nu aan het experimenteren met mijn Laowa macro lens.

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

              Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
              Bedankt voor deze link
              Nu heb ik al een beetje een idee wat er aan zou kunnen schelen en wat het hier ongeveer kan gaan kosten om het te herstellen (als het idd hetzelfde defect is).

              Ben nu aan het experimenteren met mijn Laowa macro lens.

              Grtz,
              Kurt
              experimenteer eens met Sigma macro

              Comment


              • #8
                Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

                De Laowa macro objectieven geven meer uitdaging dan de "doorsnee" Sigma macro objectieven (let wel er is niets mis met sigma's)

                Ik wacht op een Laowa 150mm macro, de Laowa 100mm macro kan nu ge-preorderd worden..

                Comment


                • #9
                  Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

                  Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                  experimenteer eens met Sigma macro
                  Het werkgebied van een MP E65mm is van 1:1 tot 5:1
                  Ik zoek dus een evenwaardig alternatief.
                  Welke Sigma macro lens kan mij 2:1 of 2,5 - 5:1 bieden?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                    Het werkgebied van een MP E65mm is van 1:1 tot 5:1
                    Ik zoek dus een evenwaardig alternatief.
                    Welke Sigma macro lens kan mij 2:1 of 2,5 - 5:1 bieden?
                    ik dacht de Sigma 70mm f/2.8 DG Macro Art

                    Comment


                    • #11
                      Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

                      Laowa heeft een 25 mm 2.5-5x.
                      Puur manueel.
                      Dus scherpstellen op 5x open,en dan sluiten naar je gewenst diafragma,kan al je beeld ruineren op 5x door minimale beweging van je opstelling.
                      Dat is het voordeel van die MPE 65.Diafragma sluit electronisch.
                      Maar het is een eventueel alternatief.Hoe minder je aan je opstelling moet komen,hoe beter.
                      (NB:ik heb ook een MPE-65)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

                        Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                        ik dacht de Sigma 70mm f/2.8 DG Macro Art
                        Alhoewel ik in het verleden geen al te beste ervaringen heb gehad met Sigma lenzen op mijn Body's, zal ik deze lens zeker niet afbreken (ik ken ze ook niet).
                        Maar zoals ik van in het begin aangaf komt een gewone 1:1 macro lens niet in aanmerking ter vergelijking tov een MP E65mm.

                        Hier dus graag effectief geen appelen met peren vergelijken

                        Comment


                        • #13
                          Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

                          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Laowa heeft een 25 mm 2.5-5x.
                          Puur manueel.
                          Dus scherpstellen op 5x open,en dan sluiten naar je gewenst diafragma,kan al je beeld ruineren op 5x door minimale beweging van je opstelling.
                          Dat is het voordeel van die MPE 65.Diafragma sluit electronisch.
                          Maar het is een eventueel alternatief.Hoe minder je aan je opstelling moet komen,hoe beter.
                          (NB:ik heb ook een MPE-65)
                          Ben zowel deze lens van Laowa als de 15mm wide angle macro lens aan het bekijken.
                          Ik heb wel ervaring met sterk vergrotende lenzen en hun beperkingen qua DoF en beste diafragma instellingen.

                          Zoals ik zei, ga ik eerst even experimenteren met mijn Laowa 60mm 2:1 macro lens ivm de scherpte en details tov de MP E65mm bij eenzelfde vergroting.
                          Ben nu bezig om mijn MT 24 ex twinflash te bevestigen aan de body of lens zodat ik deze kan gebruiken icm met de Laowa lens.

                          Ik vrees tegen minstens 300 à 400 euro reparatiekosten aan te kijken als er een losse kabel of connectie is in mijn MP E65mm.
                          Dus wil ik de beeldkwaliteit van Laowa even objectief vergelijken.

                          De MP E65mm is een fantastische lens qua gebruiksgemak tussen 1:1 en 5:1, maar er zijn betere en scherpere resultaten te behalen met die vergroting. Nu is het dus dé moment voor mij om dit uit te testen alvorens ze binnen te sturen voor reparatie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                            Alhoewel ik in het verleden geen al te beste ervaringen heb gehad met Sigma lenzen op mijn Body's, zal ik deze lens zeker niet afbreken (ik ken ze ook niet).
                            Maar zoals ik van in het begin aangaf komt een gewone 1:1 macro lens niet in aanmerking ter vergelijking tov een MP E65mm.

                            Hier dus graag effectief geen appelen met peren vergelijken
                            de Sigma art serie is de zelfde kwaliteit als de MP E65mm en een stuk goedkoper.
                            thuis werk ik met sigma lenzen wel uit de art Serie zelf in de vele testen zijn ze beter als gelijkaardige Canon lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Err 01 Canon objectief (MP E65mm)

                              Ik ga me niet uitspreken over de beeldkwaliteit van Sigma vs Canon.
                              Maar nogmaals: Sigma biedt volgens mij geen lens aan die meer dan 1:1 vergroting brengt. En ik wil werken met vergrotingen tussen 1:1 en 5:1, net zoals de MP E65mm kan brengen.

                              Werken met omgekeerde lenzen ook even buiten beschouwing laten

                              Comment

                              Working...
                              X