Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantie bij aankoop buitenland

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • garantie bij aankoop buitenland

    www.photoandmore.de heeft blijkbaar zeer scherpe prijzen + snelle levering (gevonden met search op dit forum)
    Hoe zit het met garantie ? Moet ik met problemen terug naar Duitsland ?

    Dank u,

    "Away put your weapon, I mean you no harm"
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

  • #2
    Hi Yoda,

    Ik denk dat je in dit geval best contact opneemt met de fabrikant. Normaal gezien is een garantie universeel voor gans de EU, maar soms zijn er toch kleine lettertjes. Neem contact op met de fabricant en argumenteer goed. Het beste kan hen een antwoord per fax of mail laten sturen of per post, zodat je iets op papier hebt voor later.
    Sommige merken doen echt niet moeilijk, maar soms zijn er enkel importeurs en die durven dwars liggen omdat ze aan het produkt niets verdienden, terwijl een merk zelf er niet om geeft of het toestel in België of Duitsland verkocht werd. Minolta heeft bvb een importeur in België voor fototoestellen, maar bij Canon kan geloof ik zelf terecht.
    Vraag natuurlijk bij aankoop of de garantie europees is, en niet een import uit de VS.

    grz

    Comment


    • #3
      Olympus doet in ieder geval MOEILIJK ! In ieder geval de importeur in Nederland...

      Hannie
      Olympus E-10
      Hannie

      Comment


      • #4
        Mij gaat het om Canon lenzen, iemand ervaring ?

        "Away put your weapon, I mean you no harm"
        "Away put your weapon, I mean you no harm"

        Comment


        • #5
          Volgens mij is er geen probleem met de garantie. Alleen kan je lokale handelaar een beetje moeilijk doen (in welk geval hij zich naar de leverancier moet wenden met de vraag waarom de prijzen in Belgie blijkbaar hoger zijn dan in andere landen).
          Binnen de EU hebben ze zelfs de verplichting u die goederen te verkopen en met garantie.
          Just my opinion,
          m.v.g.
          Jos

          http://www.photo.net/photodb/user?user_id=269430
          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

          Comment

          Working...
          X