Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reverse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Reverse


    Reverse

    Sony A7II met een Jena 50 mm vintage objectief




    bedankt voor het kijken

    Update





    Last edited by Bert Janssens; 26 juni 2019, 13:38.

  • #2
    Re: Reverse

    Heel mooie compo, maar de lucht vind ik maar niks.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Reverse

      Als het de bedoeling is om de lucht zo in twee te splitsen dan krijg de foto een rare presentatie maar meer hellend naar het abnormale dan het normale, persoonlijk zou ik voor het laatste gaan.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Reverse

        Die lucht stoort mij helemaal niet. Je kunt de 'juiste lucht' niet kiezen hé. De 'constructie' nodigt uit om te kijken, om je af te vragen wat het eigenlijk is, en zo moet het ! De fotograaf moet de kijker meetrekken naar de essentie. Als ik dan toch iets zou willen opmerken, dan zou ik bv. dmv focus-stacking ervoor gezorgd hebben dat de constructie van voor tot achter scherp is, en in de nabewerking misschien iets meer pit in steken. Maar ik vind dit een goeie foto, zeker boven het gemiddelde 'aanbod' !

        Comment


        • #5
          Re: Reverse

          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
          Die lucht stoort mij helemaal niet. Je kunt de 'juiste lucht' niet kiezen hé. De 'constructie' nodigt uit om te kijken, om je af te vragen wat het eigenlijk is, en zo moet het ! De fotograaf moet de kijker meetrekken naar de essentie. Als ik dan toch iets zou willen opmerken, dan zou ik bv. dmv focus-stacking ervoor gezorgd hebben dat de constructie van voor tot achter scherp is, en in de nabewerking misschien iets meer pit in steken. Maar ik vind dit een goeie foto, zeker boven het gemiddelde 'aanbod' !
          ik denk wat betreft de lucht dat men bedoeld uitgebeten en door de juiste belichting toe te passen kan men dit vermijden

          Comment


          • #6
            Re: Reverse

            Prachtige beeldopbouw.
            Een meer dichtgeknepen lensopening en een grafischer afdruk zou de foto nog mooier maken, lijkt me.
            Aan het eerste is nu weinig meer te doen, maar het tweede is wel mogelijk (als de auteur dat zou willen).
            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

            Comment


            • #7
              Re: Reverse

              bij nader inzien hebben jullie gelijk, lucht was overbelicht en geen details meer in de wolken.
              Dan lossen we dit zo op :-)

              Goed, beter of ....

              ik vind het moeilijk om zwart/wit omzettingen te doen wanneer er bewolking is. blauw = grijs en krijg je soms rare vormen in je lucht.
              bij deze hebben ik dit opgelost door de hooglichten helemaal open te trekken en een kleine crop toe te passen zodat onderaan iets minder onscherpte is.

              ik ga deze nog een keer maken met nieuw objectief (FE2.8 /24-70) en zal hier nog wel wat plaatjes droppen dan :-)

              Mochten jullie nog hints tips hebben, laat maar horen hoor..

              Meer weten en horen is leren,

              Mvg

              Bert
              Last edited by Bert Janssens; 26 juni 2019, 14:33.

              Comment


              • #8
                Re: Reverse

                Update dik in orde. Het grafische komt helemaal tot zijn recht
                Vriendelijke groet, laGrange
                http://lagrange.1x.com
                "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                Comment


                • #9
                  Re: Reverse

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
                  Update dik in orde. Het grafische komt helemaal tot zijn recht
                  bedankt :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reverse

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
                    Update dik in orde. Het grafische komt helemaal tot zijn recht
                    Voĺledig mee eens
                    Groeten Andre

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reverse

                      Yep, ik volg !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reverse

                        En we blijven Lagrange volgen !
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reverse

                          Dit is de afwerking die ik stiekum hoopte in mijn eerste reactie.
                          Een wereld van verschil, uitstekend gedaan!
                          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                          Comment

                          Working...
                          X