Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand hier een SECRID wallet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand hier een SECRID wallet ?

    Ik heb me pas een SECRID mini wallet aangeschaft - alles pas er perfect in, ook nog wat cash, maar ik heb nu wel 1 probleem.
    Rijbewijs ???? Waar laat ik dat ? Of ik moet het vouwen ???
    Ongelofelijk dat ze hier nu ook geen bank-kaart formaat van maken hé....

    EDIT: OOPS ! Dat bestaat blijkbaar al ! Effe zoeken of je dat kan aanvragen.



    Wat zijn de verschillen tussen de verschillende Secrid wallets.
    Last edited by Alfa Centauri; 19 juni 2019, 14:22.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

    Naar het gemeentehuis gaan om een nieuw rijbewijs te laten maken (recente pasfoto meenemen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

      Je hebt dan een Europees Rijbewijs.
      Een pasfoto hoeft niet als je recent een identiteitskaart hebt gekregen.
      Men neemt dan in Brussel dezelfde foto als die op je identiteitskaart.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

        Jawel ik heb een secrid en mijn rijbewijs is ook een bankkaart-formaat. :-)
        Alleen staat er niet op wanneer het vervalt, en dat vind ik niet ok.
        Moet een senior ook niet beperkt worden in tijd? Net als een diabeet (mijn vrouw is type 1)? En dat laatste doen ze wel, en terecht.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

          Als je in Frankrijk tegengehouden wordt met ons oud rijbewijs,riskeer je een fikse boete.
          Westvlamingen die in Noord Frankrijk gaan winkelen lopen daar geregeld tegen de lamp.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Als je in Frankrijk tegengehouden wordt met ons oud rijbewijs,riskeer je een fikse boete.
            Westvlamingen die in Noord Frankrijk gaan winkelen lopen daar geregeld tegen de lamp.
            Amai, a hoe da ghie et zeght ! Mo vent toch !

            Bedankt voor de tip !

            Ja, een papieren blijft blijkbaar geldig en een bankkaart type dat veel sterker is willen ze om de 5 jaar vernieuwen. Geldklopperij.
            Binnenkort moeten we er nog nen eco-taks op betalen....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

              Nieuw rijbewijs is geen 5 maar 10 jaar geldig.

              Comment


              • #8
                Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Moet een senior ook niet beperkt worden in tijd?.
                Meen je dat nu Lieven ?
                Moet je dan een jeugdig persoon ook beperken in tijd omdat hij nog veel te leren heeft ?
                Laat ons aub afstappen van dat hokjespolitiek, is al genoeg aanwezig spijtig genoeg

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Meen je dat nu Lieven ?
                  Moet je dan een jeugdig persoon ook beperken in tijd omdat hij nog veel te leren heeft ?
                  Laat ons aub afstappen van dat hokjespolitiek, is al genoeg aanwezig spijtig genoeg
                  Laat mij een kort verhaal vertellen, als motorrijder ben ik mij bewust geworden van de gevaren in het verkeer, en heb ik besloten om afstand van de motor te doen. Vooral omdat ik de gevaren niet snel genoeg meer wist in te schatten. Toen was ik vijftig. En om met een motor te rijden heb ik nooit iets moeten bewijzen of een examen afleggen.

                  En wat jeugdigen betreft, die moeten nu een tweede examen afleggen na een jaar. Is dat dan niet terecht met de veelheid aan voertuigen op de weg? Het verkeer is niet zoals zestig jaar geleden hé.

                  Toon mij de eerste tachtigjarige die alle wijzigingen in de wegcode kent sedert hij zijn rijbewijs kreeg ('jawel, ze kregen toen een rijbewijs op eenvoudige aanvraag' geen theoretisch, geen praktisch examen).

                  Mijn vrouw is diabeet (type 1) en haar rijbewijs is beperkt in tijd, ze krijgt een verlenging op voorwaarde dat ze nog geschikt geacht wordt om te rijden (ogen, hart, algemene conditie en er in slagen om goed geregeld te zijn qua hemoglobine A1c wat een standaard waarmee een diabeet zijn algemene conditie bekeken wordt.) Ze heeft wat pech met bloedingen in haar ogen, en heeft pas onlangs weer een goedkeuring gekregen (na heel wat behandelingen).

                  Wat hokjespolitiek hier mee te maken heeft begrijp ik totaal niet, iedereen onbeperkt aan het verkeer laten deelnemen is medeplichtigheid aan moord.

                  PS: mijn laatste buur (84) heeft zijn auto perte-totale gereden op zijn eigen oprit. Zijn nummerplaat bestond uit 5 cijfers. Hij had beschermd kunnen worden, maar hij leeft nog.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                    Laat mij een kort verhaal vertellen, als motorrijder ben ik mij bewust geworden van de gevaren in het verkeer, en heb ik besloten om afstand van de motor te doen. Vooral omdat ik de gevaren niet snel genoeg meer wist in te schatten. Toen was ik vijftig. En om met een motor te rijden heb ik nooit iets moeten bewijzen of een examen afleggen.

                    En wat jeugdigen betreft, die moeten nu een tweede examen afleggen na een jaar. Is dat dan niet terecht met de veelheid aan voertuigen op de weg? Het verkeer is niet zoals zestig jaar geleden hé.

                    Toon mij de eerste tachtigjarige die alle wijzigingen in de wegcode kent sedert hij zijn rijbewijs kreeg ('jawel, ze kregen toen een rijbewijs op eenvoudige aanvraag' geen theoretisch, geen praktisch examen).

                    Mijn vrouw is diabeet (type 1) en haar rijbewijs is beperkt in tijd, ze krijgt een verlenging op voorwaarde dat ze nog geschikt geacht wordt om te rijden (ogen, hart, algemene conditie en er in slagen om goed geregeld te zijn qua hemoglobine A1c wat een standaard waarmee een diabeet zijn algemene conditie bekeken wordt.) Ze heeft wat pech met bloedingen in haar ogen, en heeft pas onlangs weer een goedkeuring gekregen (na heel wat behandelingen).

                    Wat hokjespolitiek hier mee te maken heeft begrijp ik totaal niet, iedereen onbeperkt aan het verkeer laten deelnemen is medeplichtigheid aan moord.

                    PS: mijn laatste buur (84) heeft zijn auto perte-totale gereden op zijn eigen oprit. Zijn nummerplaat bestond uit 5 cijfers. Hij had beschermd kunnen worden, maar hij leeft nog.
                    We gaan weer off topic
                    Ik begrijp je voor 100% Lieven.
                    Maar ik denk dat de waarheid weer in het midden ligt.

                    Want waar ga je de grens stellen voor senioren ?
                    Ok, je kan proeven / tests / onderzoeken instellen, maar wederom vanop welke leeftijd ?
                    Er zijn 80-ers die nog heel scherp en fris van geest zijn.

                    En anderzijds...vele van die mensen bollen alleen rond de kerktoren, gaans es even naar de winkel of een vriend bezoeken. Natuurlijk kunnen ze op korte trajecten ook iets voor hebben, maar je kan nooit alle risico.s uitsluiten.....
                    Meestal zijn er ook nog kinderen die een oogje in het zeil houden bij hun bejaarde ouders, en als het moeilijk begint te worden, zal die wagen wel op een diplomatische manier in de garage blijven staan.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Als je in Frankrijk tegengehouden wordt met ons oud rijbewijs,riskeer je een fikse boete.
                      Westvlamingen die in Noord Frankrijk gaan winkelen lopen daar geregeld tegen de lamp.
                      Daar is niets tegen de lamp lopen aan. Het oude rijbewijs is nog steeds een geldig document.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Daar is niets tegen de lamp lopen aan. Het oude rijbewijs is nog steeds een geldig document.
                        Het rijbewijs wel, maar de pasfoto moet gelijkend zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Iemand hier een SECRID wallet ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Wat hokjespolitiek hier mee te maken heeft begrijp ik totaal niet, iedereen onbeperkt aan het verkeer laten deelnemen is medeplichtigheid aan moord.

                          PS: mijn laatste buur (84) heeft zijn auto perte-totale gereden op zijn eigen oprit. Zijn nummerplaat bestond uit 5 cijfers. Hij had beschermd kunnen worden, maar hij leeft nog.
                          Wacht maar tot men ooit beslist om zomaar “uw rijbewijs” af te pakken omdat een ander “denkt” dat jij “mogelijks” ongeschikt bent. [emoji6]

                          Maandag parking Gasthuisberg, meer dan 20 minuten heeft iemand van eind 40 begin 50 zitten sukkelen om dwars over twee parkeervakken te parkeren.
                          Gisteren op de parking van Okio in Herent iemand minstens 15 keer vooruit en achteruit en draaien en keren om uit een parkeerplaats te geraken niettegenstaande de plaats er naast ook vrij was en er plaats genoeg was om gewoon te vertrekken in één keer.
                          Terwijl ik zat te wachten kwam een grote wagen aan bestuurd door iemand van rond de 80 ... die nam eigenlijk de moeilijkste plaats, in achteruit in één keer deftig geparkeerd mooi recht in het midden van zijn parkeervak.

                          Er zijn jongeren die een rijbewijs halen, dan vijf jaar niet rijden en dan plots terug rijden.
                          Verder doet iedereen tijdens het rij-examen heel voorzichtig en de dag er op zijn sommigen al aan het racen.

                          Leeftijd alleen wil niets zeggen, geen kwijt.

                          Toon mij de eerste tachtigjarige die alle wijzigingen in de wegcode kent sedert hij zijn rijbewijs kreeg.
                          Dat is meer dan 40 jaar geleden ... als die al die tijd het verkeer overleefd heeft en zijn rijbewijs nog niet ingetrokken werd, dan heeft die anders wel goed gereden.
                          Het theoretisch examen werd blijkbaar ingevoerd op 1 januari 1969, het praktisch examen op 14 februari 1977.

                          Nu leren ze allen de verkeersregels, maar als ik zie hoeveel er door rood rijden, in omgekeerde richting, over volle witte lijnen, nooit richtingaanwijzers gebruiken, ... dan stel ik soms de vraag welk nut een rijbewijs heeft. [emoji16]
                          Last edited by VerSeg; 19 juni 2019, 20:37.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

                            Het is wel off topic maar als je leest hoe het verloopt in Nederland is het voor 75 plusser niet leuk om dit mee te maken.
                            https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...den-afgeschaft

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand hier een SECRID wallet ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Het rijbewijs wel, maar de pasfoto moet gelijkend zijn.
                              Hier de volledige uitleg.
                              Af en toe heeft men in het buitenland (vooral in Frankrijk dan) tijdens een politiecontrole een probleem omdat men nog niet in het bezit was van het nieuwe Europese rijbewijs type “bankkaartmodel”.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X