Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 7500 goede keuze ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 7500 goede keuze ?

    Hallo,

    Mijn oude getrouwe D7100 begint het stilaan te laten afweten vrees ik. Gisteren kreeg ik die langs geen kanten meer aan. Nochtans volle batterij maar geen leven meer in te krijgen. Na ettelijke pogingen plots terug alles in werking.
    Wat te denken om een D7500 als opvolger te nemen? Wat is er beter aan en wat minder? De richtprijs is ondertussen gedaald tegenover in het begin na de lancering. Goed teken of niet?
    Bedankt voor alle interessante commentaren.

    Raf.

  • #2
    Re: Nikon 7500 goede keuze ?

    Ik heb de overstap gemaakt van een D90 en ben zeer tevreden van mijn keuze. Bij de D90 waren vooral de prestaties bij weinig licht al een hele tijd een bron van ergernis en de resultaten bij de 7500 zijn pakken beter.
    Ik heb het geluk gehad om mijn aankoop te doen toen de camera op zijn laagste prijsniveau zat (ik had op een dinsdag geïnformeerd of de body op stock was en 's zaterdags was die plots 350 Euro duurder maar ik kreeg hem wel aan de prijs van die dinsdag). Ik zie de laagste prijs onder de 1000 Euro dus dat is zeker niet slecht.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 7500 goede keuze ?

      Ik ben ook van de d7100 naar de d7500 gegaan ,nog geen moment spijt van gehad ,betere grip ,touchscreen,beter bij hoge iso , en scherper als mijn d7100, nadeel geen tweede kaartsleuf , maar dat stoort mij niet en geen batterijgrip voor handen ,maar de grip van de camera is dus al verbeterd .nu met de cashback zeker zijn prijs waard vind ik ,gr .

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 7500 goede keuze ?

        Bedankt voor de reacties reeds.
        Geen tweede kaartsleuf is alleen een probleem wanneer je in RAW fotografeert en een kopie in jpg wil denk ik.
        Minder ruis dus bij hogere iso? want dat probleem heb ik wel met de 7100.
        grts,
        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 7500 goede keuze ?

          Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
          Minder ruis dus bij hogere iso? want dat probleem heb ik wel met de 7100.
          Dat is inderdaad één van de voordelen. Waar ik vroeger statief of steun moest gebruiken kan het nu gewoon "uit de hand" bij bv. ISO 10000. Handig als statief niet toegelaten is.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 7500 goede keuze ?

            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
            Geen tweede kaartsleuf is alleen een probleem wanneer je in RAW fotografeert en een kopie in jpg wil denk ik.
            Bij alle Nikons, die ik heb of heb gehad, kun je RAW en JPEG gewoon op één kaart zetten.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X