Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3x tijdrijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] 3x tijdrijden

    TIM MERLIER



    TOM VAN ASBROECK




    KIM MAGNUSSON


  • #2
    Re: 3x tijdrijden

    drie mooie beelden, het derde wel veel zon in de rug

    Comment


    • #3
      Re: 3x tijdrijden

      Mooi maar, ondanks de bewogen achtergrond, is het net of de renners stil staan..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 3x tijdrijden

        Mooi met een voorkeur voor de derde
        I put the sexy in dyslexia

        Comment


        • #5
          Re: 3x tijdrijden

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Mooi maar, ondanks de bewogen achtergrond, is het net of de renners stil staan..?
          grt,bouk.
          Ik kan hier wel inkomen dat snelheidsgevoel is een moeilijk gegeven
          Het wordt volgens mij gemaakt door een combinatie van verschillende parameters : sluitertijd, diafragma (bepaalt de scherptediepte) , brandpuntsafstand, type van achtergrond (contrastrijk of net niet) - en hoe ver is de achtergrond.
          Het is aan de fotograaf om te experimenteren hoe je die parameters wil/kan invullen
          Bij bovenstaande is eerder gekozen voor de rustige achtergrond - die wat verder weg is en daardoor ook meer OOF
          Ook een redelijke korte sluiter - 1/250" - minder kans op onscherpe beelden - maar ook weer minder afstand afgelegd tijdens 1 foto
          Veel keuzemogelijkheden dus - op voorhand over na te denken want als de renners komen moet je klaarstaan.
          Is geen kritiek hoor - gewoon een andere invulling - Hoedanook een mooie reeks
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: 3x tijdrijden

            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Ik kan hier wel inkomen dat snelheidsgevoel is een moeilijk gegeven
            Het wordt volgens mij gemaakt door een combinatie van verschillende parameters : sluitertijd, diafragma (bepaalt de scherptediepte) , brandpuntsafstand, type van achtergrond (contrastrijk of net niet) - en hoe ver is de achtergrond.
            Het is aan de fotograaf om te experimenteren hoe je die parameters wil/kan invullen
            Bij bovenstaande is eerder gekozen voor de rustige achtergrond - die wat verder weg is en daardoor ook meer OOF
            Ook een redelijke korte sluiter - 1/250" - minder kans op onscherpe beelden - maar ook weer minder afstand afgelegd tijdens 1 foto
            Veel keuzemogelijkheden dus - op voorhand over na te denken want als de renners komen moet je klaarstaan.
            Is geen kritiek hoor - gewoon een andere invulling - Hoedanook een mooie reeks
            Peter
            Peter, het gevoel dat ze stil staan komt volgens mij omdat ik ze meer op de front heb genomen . Bij sluitertijd 1/250 heb je juist wel meer kans op onscherpe beelden. Ga ik naar bevroren beelden van min.1/1000 ben ik zeker dat ze allemaal scherp waren.nu had ik alles op 1/200 en 1/250 genomen en toch wel een tiental waar ik niet content mee was.

            Comment


            • #7
              Re: 3x tijdrijden

              Ik ga lager hoor - deze bvb is op 1/125" genomen - klik
              En soms durf ik nog zakken - 1/90" of zo - dan kom je thuis met wat meer afval natuurlijk
              Maar zoals gezegd - de andere parameters zijn even belangrijk voor het eindresultaat - en je kiest zelf hoe je die invult
              Greetz,
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: 3x tijdrijden

                Ik vind het "stil staan" hier nog meevallen. Als je de spaken niet kunt tellen heb je al een behoorlijk resultaat qua snelheid vind ik. Ik experimenteer ook met verschillende sluitertijden en weet hoe moeilijk het is. Lof voor diegenen die het proberen.

                Comment


                • #9
                  Re: 3x tijdrijden

                  Het wit op de rug lijkt me uitgebrand te zijn, Marc. Anders 3 knappe beelden met de derde met meeste expressie in het gezicht.
                  http://www.paulvanrooy.be

                  Comment

                  Working...
                  X