Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste vlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] mijn eerste vlinder

    [IMG]

  • #2
    Re: mijn eerste vlinder

    bedankt om te kijken

    Comment


    • #3
      Re: mijn eerste vlinder

      Daniel,

      Ik heb een probleem met het dieptegevoel in dit beeld -
      Antennes van een vlinder staan naar links en rechts - maar dat lijkt niet zo als je uw foto bekijkt ...
      Ook de bloem heeft er last van - ik heb het gevoel dat ze probleemloos compleet met de vlinder erop door de brievenbus schuift.
      Maw alles is platgedrukt

      Nu is elke foto 2 dimensionaal natuurlijk maar scherptediepte en natuurlijk licht en donker in een scene geven toch een 3D gevoel

      Nu heeft een telelens de eigenschap om een beeld visueel heel erg plat te drukken - geen exif dus ik kan niet zien op hoeveel mm deze werd gemaakt.
      Een tweede zaak is dat flitslicht toegevoegd met de opzetflitser (dus in de kijkrichting) het dieptegevoel stukmaakt
      Het natuurlijke spel van licht en donker wordt immers door de flits weggeblazen en vervangen door een egaal licht
      Vandaar ook het werkwoord "platflitsen"

      Je kan mijn uitleg afdoen als lulkoek - maar denk er eens over na - misschien klopt er toch wel iets van

      Groeten,
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: mijn eerste vlinder

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        Daniel,

        Ik heb een probleem met het dieptegevoel in dit beeld -
        Antennes van een vlinder staan naar links en rechts - maar dat lijkt niet zo als je uw foto bekijkt ...
        Ook de bloem heeft er last van - ik heb het gevoel dat ze probleemloos compleet met de vlinder erop door de brievenbus schuift.
        Maw alles is platgedrukt

        Nu is elke foto 2 dimensionaal natuurlijk maar scherptediepte en natuurlijk licht en donker in een scene geven toch een 3D gevoel

        Nu heeft een telelens de eigenschap om een beeld visueel heel erg plat te drukken - geen exif dus ik kan niet zien op hoeveel mm deze werd gemaakt.
        Een tweede zaak is dat flitslicht toegevoegd met de opzetflitser (dus in de kijkrichting) het dieptegevoel stukmaakt
        Het natuurlijke spel van licht en donker wordt immers door de flits weggeblazen en vervangen door een egaal licht
        Vandaar ook het werkwoord "platflitsen"

        Je kan mijn uitleg afdoen als lulkoek - maar denk er eens over na - misschien klopt er toch wel iets van

        Groeten,
        Peter
        exif gegevens en waarom ik deze gebruikte 1) iso100 om geen ruis te hebben, 2) sluitertijd 100 flitssynchronisatietijd van de camera, 3) f8 om belichting flitser, 4) diffuus zacht licht gebruikt (mini softbox) 200mm lens omdat vlinder schuw is en ik niet dichter kon bijkomen afstand 0,7m flitser gebruikt om onderwerp te bevriezen

        Comment


        • #5
          Re: mijn eerste vlinder

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Daniel,

          Ik heb een probleem met het dieptegevoel in dit beeld -
          Antennes van een vlinder staan naar links en rechts - maar dat lijkt niet zo als je uw foto bekijkt ...
          Ook de bloem heeft er last van - ik heb het gevoel dat ze probleemloos compleet met de vlinder erop door de brievenbus schuift.
          Maw alles is platgedrukt


          Vandaar ook het werkwoord "platflitsen"

          Je kan mijn uitleg afdoen als lulkoek - maar denk er eens over na - misschien klopt er toch wel iets van

          Groeten,
          Peter
          Juist verwoordt

          Comment

          Working...
          X