Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe lens voor sony a77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe lens voor sony a77

    Huidige lens: Tamron sp 28-74 ,1:2.8
    Het glas is beschadigd en dus niet meer bruikbaar. Tevreden was ik er niet echt van.
    Momenteel ben ik geholpen door een lens van een fotograaf met pensioen, die mij steeds bijstaat in mijn groei, nl sony vario-sonnar 2.8/24-70. Een betere lens zal er niet bestaan en de prijs is er ook naar 😔
    Welke lens raden jullie mij aan?
    Ik doe vooral portretfotografie, maar ik krijg meer en meer de vraag om ook bedrijfsfotografie te doen.

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe lens voor sony a77

    U heeft een aantal alternatieven - moet het per sé een nieuwe zijn? De eerste gen. 24-70 Sony Vario-Sonnar is 2de hands verkrijgbaar voor rond de 1000€, vaak zelfs iets minder. De 2e generatie is optisch even goed, met een iets andere coating en dus eigenlijk vrij duur voor het weinig extra's dat men biedt. Als u daar tevreden over is - waarom die route niet bewandelen (ga bij een handelaar dan heb je nog minstens een jaar garantie).
    Zelf heb ik ook de Sony Zeiss, dus ik weet waarom u daar zo tevreden over is - je vindt hem tegenwoordig regelmatig 2dehands, profiteer er van (en ja met een LA-EA3 of LA-EA4 kan u 'm later ook op de FE-mounts blijven gebruiken - ik kan het weten, want ik doe dat ook - de G-master-lenzen zijn ook voor mij buiten budget).

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe lens voor sony a77

      Helemaal mee eens. Die eerste Sony 24-70/2.8 vond ik een prima lens in combinatie met mijn a900 en is tweedehands gemakkelijk te vinden.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe lens voor sony a77

        Ik ben zeker niet vies van 2e hands, integendeel, alleen slaag ik er niet in deze te vinden.
        Je mag mij gerust de linken doorsturen :-)

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe lens voor sony a77

          Deze bv.: https://www.marktplaats.nl/a/audio-t...reviousPage=lr
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X