Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

duivenfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • duivenfotograaf

    [IMG]

    origineel [IMG]
    Last edited by D.B.D; 17 juni 2019, 21:33.

  • #2
    Re: duivenfotograaf

    Die heeft mooi geposeerd, mooie bg ook
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: duivenfotograaf

      De Belgische vliegers zijn weer paraat. Goede close-up.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: duivenfotograaf

        Vind het tè veel verscherpt.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: duivenfotograaf

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Vind het tè veel verscherpt.
          grt,bouk.
          ik heb alleen curven gebruikt (verdonkeren), en helderheid (oplichten),en crop naar vierkant

          Comment


          • #6
            Re: duivenfotograaf

            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
            ik heb alleen curven gebruikt (verdonkeren), en helderheid (oplichten),en crop naar vierkant
            En een andere achtergrond ingezet - niet te vergeten

            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: duivenfotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              En een andere achtergrond ingezet - niet te vergeten

              Peter
              origineel achtergrond, waarom denk je dat?

              Comment


              • #8
                Re: duivenfotograaf

                Ik geloof echt niet dat deze zo uit de camera is gerold - in geen 100 jaar
                Ok het zou de originele achtergrond kunnen zijn - whatever
                In elk geval heb je die dan kunstmatig gemaakt door die te selecteren en een ferme blur op toe te passen.
                In se is dat hetzelfde als een andere achtergrond inkleven.
                De achtergrond is te glad - niet geloofwaardig - en het is ook te zien aan de overgangen van je selectie
                Last edited by blauwzwart; 17 juni 2019, 20:18.
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: duivenfotograaf

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Ik geloof echt niet dat deze zo uit de camera is gerold - in geen 100 jaar
                  Ok het zou de originele achtergrond kunnen zijn - whatever
                  In elk geval heb je die dan kunstmatig gemaakt door die te selecteren en een ferme blur op toe te passen.
                  In se is dat hetzelfde als een andere achtergrond inkleven.

                  De achtergrond is te glad - niet geloofwaardig - en het is ook te zien aan de overgangen van je selectie
                  en toch komt het zo uit de camera, met 200mm f4 zeiss lens , en bekijk mijn andere beelden .maar ja als je negatief bent ingesteld daar kan ik niets aan veranderen
                  Last edited by D.B.D; 17 juni 2019, 21:35.

                  Comment


                  • #10
                    Re: duivenfotograaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                    Ik geloof echt niet dat deze zo uit de camera is gerold - in geen 100 jaar
                    Ok het zou de originele achtergrond kunnen zijn - whatever
                    In elk geval heb je die dan kunstmatig gemaakt door die te selecteren en een ferme blur op toe te passen.
                    In se is dat hetzelfde als een andere achtergrond inkleven.
                    De achtergrond is te glad - niet geloofwaardig - en het is ook te zien aan de overgangen van je selectie

                    Kijk even naar de ruis in de BG en de overgang naar de fijnste veertjes alvorens je iemand 'beschuldigt' van het gebruik van een andere achtergrond.
                    En wat zou er mis zijn met het aanpassen qua optimale presentatie van de originele BG? (ruisvrij / zacht maken, ...)

                    Indien iemand liegt of 'foefelt' met een beeld zonder dat te vermelden in het bijschrift zal ik ook snel reageren om dat aan te halen.
                    Maar ik denk (weet praktisch zeker) dat in dit geval uw argumentatie onterecht is... Indien niet: graag praktisch aantonen aub.

                    De aangehaalde over-verscherping kan ik ook niet waarnemen. Enkel de belichting op het bovenste deel van de kop is vrij 'vlak' vanwege de lichte veren.
                    Op zich een goed portret van deze duif naar mijn mening.
                    Last edited by Kurrrt; 17 juni 2019, 22:00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: duivenfotograaf

                      In welke lichtomstandigheden werd deze opname gemaakt ? Is er geflitst ? Ik vind ook dat het licht vrij vlak, plat is. Ik ben geen duivenkenner, maar de kop komt mij niet echt natuurlijk over, en ik kan er de vinger niet op leggen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: duivenfotograaf

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                        Kijk even naar de ruis in de BG en de overgang naar de fijnste veertjes alvorens je iemand 'beschuldigt' van het gebruik van een andere achtergrond.
                        En wat zou er mis zijn met het aanpassen qua optimale presentatie van de originele BG? (ruisvrij / zacht maken, ...)

                        Indien iemand liegt of 'foefelt' met een beeld zonder dat te vermelden in het bijschrift zal ik ook snel reageren om dat aan te halen.
                        Maar ik denk (weet praktisch zeker) dat in dit geval uw argumentatie onterecht is... Indien niet: graag praktisch aantonen aub.

                        De aangehaalde over-verscherping kan ik ook niet waarnemen. Enkel de belichting op het bovenste deel van de kop is vrij 'vlak' vanwege de lichte veren.
                        Op zich een goed portret van deze duif naar mijn mening.
                        bedankt kurrrt, ik heb opzettelijk het origineel bij geplaatst en je kan zelf de info raadplegen

                        Comment


                        • #13
                          Re: duivenfotograaf

                          Ok blijkbaar is deze opname gemaakt met een bridge superzoom toestel - dat was er niet bij gezegd - en exif was ook niet aanwezig
                          Bllijkbaar geeft dat een ander soort beeld dan ik gewoon ben- ik vind het nog steeds niet natuurlijk kijken maar blijkbaar ben ik fout in mijn conclusies.
                          Maar ok ik zat dus fout - waarvoor mijn ekskuses
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: duivenfotograaf

                            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                            Ok blijkbaar is deze opname gemaakt met een bridge superzoom toestel - dat was er niet bij gezegd - en exif was ook niet aanwezig
                            Bllijkbaar geeft dat een ander soort beeld dan ik gewoon ben- ik vind het nog steeds niet natuurlijk kijken maar blijkbaar ben ik fout in mijn conclusies.
                            Maar ok ik zat dus fout - waarvoor mijn ekskuses
                            Peter
                            tijdens mijn vakantie werk ik voornamelijk met dit toestel, ik heb bereik van 24mm tot 600MM is licht en je moet niet met alle lenzen sleuren

                            Comment

                            Working...
                            X