Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

    Vandaag schafte ik me de Panasonic Lumix DC-FZ 82 aan. Ik ging naar de Kamera Express te Gent.
    Ik vroeg aan de verkoper of ik het toestel even kon zien.Hij nam een doos uit het rek en deed ze open. Het viel me op dat de verkoper geen verzegeling van de doos haalde. Hij kon ze onmiddellijk openen zonder een plakker te verwijderen.
    Eénmaal thuis gekomen, haalde ik het toestel uit de doos. Op het touchscreen op de achterzijde van het toestel zat er geen beschermfolie. Ik bedoel zo een beschermfolie die je er kan afhalen nadat je het product gekocht hebt?
    Ik vraag me nu af of ik wel een nieuw toestel gekregen heb?
    Pentax K200D

  • #2
    Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

    Ik snap wat je bedoelt maar ik zou daar zo niet van wakker liggen.
    Als je geen krasjes ziet of zo dan heeft hij enkel maar in de vitrine gestaan of zo.
    Het toestel gaat daar niet versleten van worden.

    Het zou een ander verhaal zijn als het om een tweedekans zou gaan. Iets dat dus al verkocht is geweest en teruggebracht. Nu met de regel op terugname met internetverkopen komt dit wel meer voor maar dan gaan die meestal met een leuke korting over de toonbank.

    Ik zou zeggen, inspecteer het toestel goed en als je geen gebruik ziet dan is het best wel ok allemaal.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

      Dus voor iedere klant, die iets wil zien, een nieuwe doos pakken en het zegel verbreken en dan vervolgens als 2de hands verkopen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        ... en het zegel verbreken en ....
        Canon-dozen zijn standaard al niet dicht met zegel. Panasonic misschien ook niet.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

          Je kan altijd het aantal kliks eens opzoeken.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

            Nog iets: als jij verwacht dat je de spullen mag bekijken ed, moet je accepteren dat anderen dat ook willen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

              Voor zover ik mij kan herinneren heb ik bij Canon nog nooit beschermfolie van het scherm gehaald, misschien zit die er bij Panasonic ook niet op?
              Bij het ene merk wordt de doos "verzegeld", bij het andere niet (als die doorgesneden is, dan moet je er nog restjes van terugvinden)..

              Het is wel mogelijk dat de camera die je hebt gekocht al bekeken is door een andere klant, is het dan al een "gebruikte" camera?
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dus voor iedere klant, die iets wil zien, een nieuwe doos pakken en het zegel verbreken en dan vervolgens als 2de hands verkopen.
                Iderdaad en dan kunnen ze een "Tweede Hands" zaak beginnen. En sofort - 60% van de nieuwprijs natuurlijk.

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Nog iets: als jij verwacht dat je de spullen mag bekijken ed, moet je accepteren dat anderen dat ook willen.
                100% gelijk.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

                  Ik heb begin dit jaar een nieuwe Sony systeemcamera gekocht bij de genoemde winkel in Antwerpen. Omdat ik gewoon was om met een spiegelreflex te fotograferen wou ik die, voor mij, nieuwe zoeker eerst wel eens even zien en testen. Dus ook ik heb een camera in mijn handen gekregen, en een lens erop om te bekijken hoe het zit. Dit is naar mijn gevoel zoals het hoort. Uiteraard is de doos dan misschien reeds open gedaan voor iemand voor mij met een soortgelijke vraag. Dit is nu eenmaal de kracht van een 'echte' winkel versus online kopen.
                  Wat wel belangrijk is, is dat ik de instructie kreeg om geen foto te maken. Dus ontspan knop maximaal half indrukken om te laten scherpstellen, maar niet afdrukken. Dit dus inderdaad ifv het aantal geregistreerde clicks en de perceptie van een gebruikt toestel. Daarom dat bovenstaande tip om het aantal clicks van jou toestel eens op te zoeken een hele goeie is.

                  ps.: ook bij mij zat er geen beschermfolie over het scherm.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

                    Dat je kunt proberen is het enige voordeel van een echte winkel als die gaat degraderen tot analoge etalage tov de digitale van de online handel, dan ga ik voor de goedkoopste.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

                      Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
                      Canon-dozen zijn standaard al niet dicht met zegel. Panasonic misschien ook niet.
                      Toch wel hoor.
                      Ik heb steeds expliciet erbij gezegd dat ik een ongeopende doos wilde hebben en die waren verzegeld
                      De dozen van lenzen daarentegen waren niet verzegeld, behalve die van de 300mm f2,8 L IS II en die van de 600mm L IS II

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dus voor iedere klant, die iets wil zien, een nieuwe doos pakken en het zegel verbreken en dan vervolgens als 2de hands verkopen.
                        Niet echt, maar de meeste zaken waar ik kom die hebben "demo-toestellen" op het schap en in de vitrine staan. Als je iets wil zien dan krijg je die in je handen. Kan je bekijken, betasten en "gebruiken", het is te zeggen in de winkel eens mee doen alsof je ermee bezig bent. Als je het vraagt zetten ze er wel de lens op die je erbij wil of die je meegebracht hebt. Dat is voor zover ik weet ook er een foto mee nemen, soms zelfs met het kaartje dat je zelf meebrengt. Als je dan dat toestel koopt krijg je een nieuwe doos uit stock mee. Die demo-toestellen worden vaak later met korting verkocht. Of soms als iemand direct iets nodig heeft en het niet in stock is (ook met korting, heb ik al zelf voorgehad).

                        Ok, voor heel dure stukken misschien anders maar voor het courante spul denk ik toch dat ik dat zou verwachten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw toestel of toch niet zo nieuw?

                          Als je zeker wil zijn kan je evt contact opnemen met Panasonic zelf en vragen naar de wijze van verpakking etc...

                          Je kan ook laten nagaan op basis vh productnummer wat de bestemming was want vaak worden demo-toestellen "ter beschikking" gesteld vd dealers door de fabrikant. Dan zal er meestal een vermelding op de sticker op de doos staan: demo - not for resale.
                          Last edited by tcf; 20 juni 2019, 14:57.

                          Comment

                          Working...
                          X