Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broedzorg van een duizendpoot...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Broedzorg van een duizendpoot...

    Vandaag tijdens het planten van bloemen deze kleine duizendpoot ontdekt die haar eieren beschermde ten allen kost.
    Ongelooflijk om te zien dat insecten dit gedrag vertonen. Hopelijk gaan hierdoor meer mensen deze fascinerende diertjes anders bekijken dan zijnde 'vervelende of vieze beestjes' die enkel een laag instinct hebben.

    Ik wou het beestje niet lang storen en heb geen tijd gehad om een deftige licht set-up te voorzien. Dus geen Showcase plaatjes, maar hoplijk wel fascinerend genoeg om te bekijken










    Grtz,
    Kurrrt

  • #2
    Re: Broedzorg van een duizendpoot...

    amai - indrukwekkende beelden
    Geen showcase ? Niet te bescheiden hé
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Broedzorg van een duizendpoot...

      mooie beelden

      Comment


      • #4
        Re: Broedzorg van een duizendpoot...

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        amai - indrukwekkende beelden
        Geen showcase ? Niet te bescheiden hé
        Is misschien een beetje een idee fixe van mij omdat ik me al op voorhand druk maakte dat ik snel de camera moest gaan halen zonder dat de flitskoppen voorzien waren van deftige diffusers.
        Ik keek dus wat teveel naar de reflecties van de flits ipv naar het totaalplaatje... Moet ik eens afleren...

        Uiteindelijk maakt het weinig uit in welk onderdeel ze staan. Ik wou ze in elk geval met 3 bij elkaar kunnen tonen.
        Ik vond het ook heel knap om te zien hoe dit beestje haar eieren zo goed bijhield ondanks het feit van de dreiging terwijl ik ze voorzichtig naar een veilige plek bracht. Zulke beelden hebben een veel grotere waarde voor mij dan de HoF hagedis

        Bedankt voor jullie reacties.

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Broedzorg van een duizendpoot...

          Schitterende beelden van deze zeldzame observatie!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Broedzorg van een duizendpoot...

            Ik vind dit persoonlijk een schitterende reeks van een beestje waarvan ik niet wist dat het op zo'n manier zijn eitjes beschermt! Knap!

            Als ik mag vragen, wat voor lens gebruikte je voor de laatste foto? Is dat de befaamde MPE-65 of gebruik je tussenringen?

            In elk geval zeer knap.

            Comment


            • #7
              Re: Broedzorg van een duizendpoot...

              Prachtige en leerzame reeks Kurt
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Broedzorg van een duizendpoot...

                Oorspronkelijk geplaatst door Nathalimage Bekijk bericht
                Ik vind dit persoonlijk een schitterende reeks van een beestje waarvan ik niet wist dat het op zo'n manier zijn eitjes beschermt! Knap!

                Als ik mag vragen, wat voor lens gebruikte je voor de laatste foto? Is dat de befaamde MPE-65 of gebruik je tussenringen?

                In elk geval zeer knap.
                Is idd met de MP E65mm genomen (alle foto's van deze reeks trouwens).
                Allemaal met een vergroting van ongeveer 2x. De laatste foto is een crop uit een groter totaalbeeld. Alleen zo kon ik redelijk wat DoF overhouden met f13 in het oorspronkelijke beeld.
                Als ik zo dicht zou ingezoomd om de foto te nemen, bleef er veel minder DoF over. Stacken van foto's is met zo'n beweeglijk, levend onderwerp praktisch niet mogelijk.

                Ook de onderstaande foto (met ondertussen aangepaste WB ) is nog een uitsnede uit het oorspronkelijke beeld. Dat is het voordeel van een goede sensor met redelijk wat resolutie

                Grtz,
                Kurt


                Comment


                • #9
                  Re: Broedzorg van een duizendpoot...

                  Mooi en leerrijk, en toch wel nummer drie die mij het meeste aanspreekt'.
                  Zie ook flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Broedzorg van een duizendpoot...

                    Wat een gave serie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Broedzorg van een duizendpoot...

                      super mooie reeks
                      nu weten we ook waarom ze zo veel poten hebben
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Broedzorg van een duizendpoot...

                        Uitzonderlijke beelden goed vastgelegd.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: Broedzorg van een duizendpoot...

                          Bedankt voor jullie reacties!

                          Grtz,
                          Kurt

                          Comment

                          Working...
                          X