Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andere browser.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andere browser.

    Wat een ellende maar ik ben er weer.
    Overgestapt naar Crome maar al mijn wachtwoorden en gebruikersnamen overal opnieuw invoeren.
    Maar aangezien ik nooit ergens uitlog, wist ik die gegevens niet meer...
    Maar het is opgelost.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Andere browser.

    Mijn vrouw is ook, en specifiek voor bankverrichtingen, moeten overschakelen van Firefox naar Chrome. Maar omdat je inderdaad overal opnieuw moet inloggen, houdt zij Firefox voor het meeste van haar computerwerk, en Chrome voor de bank.
    Het is niet zo dat, omdat je nergens uitlogt, je geen problemen hebt. De meeste browsers slaan gewoon de paswoorden die je gebruikt op, weliswaar (althans bij mij op Mac) na bevestiging (Wilt u dat dit paswoord bewaard blijft?). Maar, ook weer bij Mac, maar waarschijnlijk ook bij het andere platform, is er een programma dat 'Sleutelhangertoegang' (Keychain Access) heet. Om op de laptop van mijn vrouw bepaalde paswoorden terug te vinden, moest ik gewoon de browser (Firefox) checken, en vond ik het daar niet terug, dan kon ik het vinden in Sleutelhangertoegang.
    Het is niet zo dat iedereen zomaar bij al die opgeslagen paswoorden kan. Om dat bestand te openen moet je wel over een admin-paswoord beschikken, maar omdat ik thuis de admin ben, ken ik dat natuurlijk wel.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Andere browser.

      Je kan in Chrome gewoon alles importeren wat in je Firefox profiel zit: paswoorden, logins, bookmarks,...
      Hier staat de uitleg:
      You can switch browsers without losing your settings and bookmarks for your favorite websites. Depending on the browser, your settings can include the following info: Browsing history Default ho
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Andere browser.

        Best is voor elke service/website een ander paswoord te gebruiken.
        Het nadeel is dat je die ook ergens moet bijhouden.
        Er bestaan daar leuke programma´s voor zoals PINs 4 (op windows). Die bewaard alles wat je wil en versleuteld het zeer sterk onder 1 hoofdpaswoord die je dan natuurlijk uit het hoofd moet leren.
        Wat goed werkt zijn paswoordzinnen ipv paswoorden. Die zijn minder foutgevoelig als je ze moet ingeven en ze zijn ook veel moeilijker te kraken.

        Chrome vind ik persoonlijk een zeer slechte browser. Firefox is stukken beter. Hier geen problemen met inloggen waar dan ook met Firefox.

        Comment


        • #5
          Re: Andere browser.

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Best is voor elke service/website een ander paswoord te gebruiken.
          Het nadeel is dat je die ook ergens moet bijhouden.
          Er bestaan daar leuke programma´s voor zoals PINs 4 (op windows). Die bewaard alles wat je wil en versleuteld het zeer sterk onder 1 hoofdpaswoord die je dan natuurlijk uit het hoofd moet leren.
          Wat goed werkt zijn paswoordzinnen ipv paswoorden. Die zijn minder foutgevoelig als je ze moet ingeven en ze zijn ook veel moeilijker te kraken.
          Ik gebruik datavault

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Chrome vind ik persoonlijk een zeer slechte browser. Firefox is stukken beter. Hier geen problemen met inloggen waar dan ook met Firefox.

          Waarin is voor jou Firefox beter ?

          Vriendelijke groeten

          Peter

          Comment


          • #6
            Andere browser.

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Best is voor elke service/website een ander paswoord te gebruiken.
            Het nadeel is dat je die ook ergens moet bijhouden.
            Er bestaan daar leuke programma´s voor zoals PINs 4 (op windows). met Firefox.
            Het voordeel van Apple ... die bewaart uw paswoorden en met uw pincode kunt ge ze ook terug uitlezen. [emoji106]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Andere browser.

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Waarin is voor jou Firefox beter ?
              Mijn inziens het meest compatibele met zowat alle gangbare services/webtoepassingen. Ik heb er ook heel wat plugins voor en dat beschermd mij tegen beestjes maar vooral tegen reclame, tracking,....
              Dan ook nog een paar plugins die mij het leven gemakkelijker of leuker maken en die niet bestaan voor andere browsers.

              Comment


              • #8
                Re: Andere browser.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het voordeel van Apple ... die bewaart uw paswoorden en met uw pincode kunt ge ze ook terug uitlezen. [emoji106]
                Dat kan chrome ook hoor. Dit hangt gewoon af van je instellingen.


                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Andere browser.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Dat kan chrome ook hoor. Dit hangt gewoon af van je instellingen.


                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                  Chrome is binnen het programma zelf (bij Mac onder Voorkeuren), en dat gaat dan om paswoorden voor bepaalde websites. Maar Apple heeft, zoals ik boven heb uitgelegd, een ingebouwd paswoordprogramma, Sleutelhangertoegang of Keychain Access genoemd. Dat bewaart (en suggereert) paswoorden onafhankelijk van het gebruikte programma. Heeft Windows ook iets dergelijks?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Andere browser.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Chrome is binnen het programma zelf (bij Mac onder Voorkeuren), en dat gaat dan om paswoorden voor bepaalde websites. Maar Apple heeft, zoals ik boven heb uitgelegd, een ingebouwd paswoordprogramma, Sleutelhangertoegang of Keychain Access genoemd. Dat bewaart (en suggereert) paswoorden onafhankelijk van het gebruikte programma. Heeft Windows ook iets dergelijks?
                    Er zijn massa programma's hiervoor. Ik gebruik datavault, een ietwat ouder programma maar dat mij voldoening geeft.

                    Eenmaal je een programma hebt dat voldoet, blijf je m.i. hier best bij.


                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Andere browser.

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Mijn inziens het meest compatibele met zowat alle gangbare services/webtoepassingen. Ik heb er ook heel wat plugins voor en dat beschermd mij tegen beestjes maar vooral tegen reclame, tracking,....
                      Dan ook nog een paar plugins die mij het leven gemakkelijker of leuker maken en die niet bestaan voor andere browsers.
                      Adblockers bestaan natuurlijk ook voor Chrome. Ik gebruikte destijds FF maar ben terug naar Chrome gegaan omdat ik de volledige integratie (maps, agenda, mail) en het gebruik over de verschillende OS kan appreciëren.

                      Maar als je tevreden bent is er eigenlijk geen reden om te veranderen.

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Andere browser.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Er zijn massa programma's hiervoor. Ik gebruik datavault, een ietwat ouder programma maar dat mij voldoening geeft.
                        Er zijn inderdaad veel programma’s, maar je moet steeds naar derden.
                        Hetgeen een voordeel is bij Apple, dat is als je op één toestel je paswoord bewaart, je dat op elk ander toestel binnen je account kan raadplegen zonder enige externe app.
                        Kwa gebruiksgemak heel eenvoudig, maar er bestaan inderdaad alternatieven.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X