Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magritte cirkels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Magritte cirkels



    f/2.8 1/125 ISO1600

    Foto van een tentoongestelde kader waarin een foto van een man die een schilderij ophangt van een schilder die een vogel schildert. Foto getrokken op een expositie van het werk van Magritte in Brussel in juni 2019. Rode cirkels en één donker puntje toegevoegd.
    Last edited by dosdots; 7 juni 2019, 12:33.

  • #2
    Re: Magritte cirkels

    Wat is eigenlijk de bedoeling van die cirkels?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Magritte cirkels

      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Wat is eigenlijk de bedoeling van die cirkels?
      Het is niet altijd evident om kunst in woorden te vatten en evenmin dient dit nodig te zijn. Misschien poog ik met dit beeld Magritte in een beeld te vatten eerder dan in woorden. Of noem het een communicatie met wat ik meen te zien in het werk van Magritte, namelijk het doorbreken van wat we ervaren als onze realiteit, of de realiteit als een venster op een andere realiteit, die op haar beurt ook weer niet de ultieme realiteit genoemd kan worden. De rode cirkels verleggen de realiteiten van Magritte eentje verder. Dit gebeurde op een eerder intuïtieve wijze. Mijn aandacht werd getrokken door een vlek op het doek met de vogel en de vlekken op de kleding. Ze leken zelfs op één lijn te staan die vlekken. Er was tevens een vlek op de kader die het geheel omvatte op de tentoonstelling van Magritte in Brussel. Ik verplaatste die vlek een beetje zodat die ook op dezelfde lijn kwam te liggen en bracht rode cirkels aan rond de vlekken om de aandacht te vestigen op dit gegeven. De iets kleinere rode cirkel die niet op de lijn ligt vormt samen met de cirkel ernaast de twee rode bollen die ik regelmatig gebruik om de auteur van het werk aan te duiden.

      Het scherm waarop men deze foto nu bekijkt vormt de volgende extensie van onze realiteit. Er is daar geen begin of eindpunt te bepalen. De lijn gevormd door 'connecting the dots' loopt verder buiten het werk.

      Comment

      Working...
      X