Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan foto's niet meer openen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan foto's niet meer openen

    Vorige week heb ik mijn 300d verkocht en ben overgestapt naar een 10d. Ben uiterste tevreden, alleen krijg ik mijn foto's die ik met de 300d gemaakt heb (RAW) niet meer geopende in File Viewer. Het programma herkent de foto's niet meer (staat een vraagteken).
    Heeft iemand dezelfde ervaring of heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

  • #2
    Re: kan foto's niet meer openen

    niemand een idee?

    Comment


    • #3
      Re: kan foto's niet meer openen

      Geef eens wat meer informatie, Kreefie.

      Heb je bij de aankoop van de 10D ook de software geupdated, of gebruik je hetzelfde programma sinds de 300D? In dit laatste geval zou ik de software eens verwijderen en terug installeren.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: kan foto's niet meer openen

        Kan je eventueel een link naar een 300D RAW bestand opgeven, kan ik het proberen in mijn Fileviewerutility. Dan kunnen we de mogelijkheid van problemen met de RAW bestanden al uitsluiten.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: kan foto's niet meer openen

          Wat ik heb gedaan is het volgende: Ik heb alle software van de 300d, die ik op de comp had staan verwijderd (dus ook file viewer). Daarna heb ik de software van de 10d geinstalleerd.
          Alle foto's van de 10d worden nu gewoon goed geopend. Maar op de een of ander manier herkent het programma de foto's van de 300d niet. Ook niet als ik als programma 300d kies ipv 10d. Voor het gemak maar even een screenshot gemaakt.
          Last edited by kreefie; 2 januari 2014, 09:31.

          Comment


          • #6
            Re: kan foto's niet meer openen

            Vreemd, hier kan ik ze ook niet openen in Fileviewer, maar ik heb wel niet de 300D profiles, enkel de 10D.

            In Breezebrowser kan ik wél deze foto van het jongetje bij de witte muur openen.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: kan foto's niet meer openen

              Ik schiet men fotos met de 300D en heb dus ook dat profile
              en ik krijg hem dus ook open...
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: kan foto's niet meer openen

                Oorspronkelijk geplaatst door kreefie
                Vorige week heb ik mijn 300d verkocht en ben overgestapt naar een 10d. Ben uiterste tevreden, alleen krijg ik mijn foto's die ik met de 300d gemaakt heb (RAW) niet meer geopende in File Viewer. Het programma herkent de foto's niet meer (staat een vraagteken).
                Heeft iemand dezelfde ervaring of heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
                Raw bestanden zijn NIET altijd kompatibel met mekaar / software, mogelijk is uw software die ge nu geinstalled hebt niet voorzien van de juiste drivers voor de 300d. Die oude er even op, en dan de 10d erover zetten.
                Mogtelijks loist dat dat een en ander op.

                Comment


                • #9
                  Re: kan foto's niet meer openen

                  Dank jullie allen voor de hulp! Rudy, jouw opmerking bracht me op een idee. Heb even het web afgespeurd naar updates voor File Viewer, en gevonden: http://consumer.usa.canon.com/ir/con...categoryid=303
                  File Viewer zojuist geupdate en alle foto's kunnen nu weer geopend worden!
                  Deze site is voor iedereen een aanrader, aangezien je hier alle updates kunt vinden voor de Canon Camera's.

                  Comment

                  Working...
                  X