Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bierbakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bierbakken

    Nog één waarbij jullie feedback heel gewaardeerd wordt.
    Alvast bedankt.

    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

  • #2
    Re: Bierbakken

    Als compositie zeker niet slecht, maar ik merk verschillende vlakken waar geen detail meer in is ( belichting ), dan de witbalans staat ook niet juist tenzij je dit opzettelijk hebt gedaan

    Comment


    • #3
      Re: Bierbakken

      Bedankt voor de feedback.
      Dat van de overbelichting had ik ook gezien, maar krijg ik niet meer helemaal weg in de nabewerking.
      Bedoel je met de witbalans dat ze te oranje zijn? Of waar zie je dit exact aan? Dat is namelijk iets waar ik nog mee worstel om die altijd goed te krijgen.
      https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

      Comment


      • #4
        Re: Bierbakken

        Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
        Bedankt voor de feedback.
        Dat van de overbelichting had ik ook gezien, maar krijg ik niet meer helemaal weg in de nabewerking.
        Bedoel je met de witbalans dat ze te oranje zijn? Of waar zie je dit exact aan? Dat is namelijk iets waar ik nog mee worstel om die altijd goed te krijgen.
        de witbalans staat normaal bij daglicht rond 5300 k°, bij kustlicht is dat anders. als je dit beeld hebt gemaakt met vb tl verlichting kan je deze aanpassen. of anders witbalans op auto laten staan deze is meestal juist

        Comment


        • #5
          Re: Bierbakken

          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
          de witbalans staat normaal bij daglicht rond 5300 k°, bij kustlicht is dat anders. als je dit beeld hebt gemaakt met vb tl verlichting kan je deze aanpassen. of anders witbalans op auto laten staan deze is meestal juist
          Die technische uitleg van witbalans ken ik. Ik vraag mij alleen af waar je bij deze foto aan kan zien dat hij fout zit? Dat is namelijk het aspect waar ik het meeste mee worstel. Deze foto is trouwens gemaakt bij daglicht, maar redelijk zwaar verzadigd om de kleuren van de bierbakken wat spannender te maken.
          https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

          Comment


          • #6
            Re: Bierbakken

            Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
            Die technische uitleg van witbalans ken ik. Ik vraag mij alleen af waar je bij deze foto aan kan zien dat hij fout zit? Dat is namelijk het aspect waar ik het meeste mee worstel. Deze foto is trouwens gemaakt bij daglicht, maar redelijk zwaar verzadigd om de kleuren van de bierbakken wat spannender te maken.
            het redelijk zwaar verzadigd komt onnatuurlijk over

            Comment


            • #7
              Re: Bierbakken

              Witbalans kan je alleen juist inschatten als er een neutraal grijs oppervlak (grijskaart bvb) mee in beeld staat - wat hier niet is.
              Maar anderzijds heeft iedereen wel zo'n bierbak in huis - en voel je aan dat dit niet het juiste kleur is.
              Maar probeer eerst de belichting onder controle te krijgen - kijk naar je histogram nadat je de foto hebt genomen - zet het hoge lichten alarm op
              Die uitgebrande vlekken in de foto moet je proberen te vermijden
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Bierbakken

                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Witbalans kan je alleen juist inschatten als er een neutraal grijs oppervlak (grijskaart bvb) mee in beeld staat - wat hier niet is.
                Maar anderzijds heeft iedereen wel zo'n bierbak in huis - en voel je aan dat dit niet het juiste kleur is.
                Maar probeer eerst de belichting onder controle te krijgen - kijk naar je histogram nadat je de foto hebt genomen - zet het hoge lichten alarm op
                Die uitgebrande vlekken in de foto moet je proberen te vermijden
                Peter
                Bedankt voor de feedback. Daar kan ik iets mee.
                Ik merk wel vaker dat ik een voorliefde heb voor zwaar verzadigde kleuren. Iets om aan te werken.
                https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                Comment

                Working...
                X