Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vietnam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vietnam

    We gaan dit jaar naar Vietnam, eind november begin december. Ongeveer 20 dagen
    De reis is van noord naar zuid.
    Nu heb ik een vraag over welk foto toestel d7200 met lenzen of de Lumix bridge fz2000 of een nog aan te kopen travelcamera de tz200 mee te nemen.
    De Nikon D7200 met een Tamron groothoek 10-24mm en een sigma 17-50mm.(heb ook een 70-200mm van sigma maar die vindt ik al te zwaar om mee te nemen)

    We zijn met 2 personen die beide graag foto's nemen, mijn vrouw is meer van het auto stand.

    Dus ofwel Nikon + fz2000 of fz2000 + tz200

    nog een vraagje welke sd kaartjes raden jullie aan 16, 32, 64, ...

    Alvast bedankt voor jullie mening.
    Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

  • #2
    Re: Vietnam

    Wat sd kaartjes betreft zou ik 64 of hoger meenemen en zeker fotograferen in RAW of RAW + JPEG dan kan je later bij thuiskomst je beelden beter nabewerken

    Comment


    • #3
      Re: Vietnam

      Vietnam is een zeer fotogeniek land, vooral zijn kleurrijke bevolking in het Noorden en NoordWesten (veel stammen).
      Vooral op de zondagsmarkt in Bac Ha kom je ogen te kort.
      Wil je je uitleven op het gebied van portretten zal je toch de 70-200 in overweging moeten nemen.
      In het Noorden is het weer zeer wisselvallig; regen is nooit uitgesloten. De zware bewolking zorgt ervoor dat je ook minder licht hebt.
      Voor portret wel ideaal, voor landschappen minder (rijstterassen)
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Vietnam

        hey, ben er in februari geweest, van 24 feb tot en met 24 mrt. wij zijn gestart in Danang en dan verder naar het noorden geweest.
        Neem zeker die 70-200 mee, fotografeer in raw en jpeg. Had 5 kaartjes van 16Gb mee voor mijn Sony A700.

        Wij hadden niet te best weer in het Noorden, veel lage bewolking en effen grijze lucht. Voorzie eventueel een verloop grijsfilter. De lokale etnische groepen zijn erg kleurrijk. Soms laten ze makkelijk foto nemen, maar ze kunnen ook erg afwijzend zijn. Respecteer hun beslissing. Als je zoals ons wat van de gewone toeristische weg afwijkt ( wij hadden een vaste driver) kom je heel wat leuke marktjes tegen.
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #5
          Re: Vietnam

          Hoi, bedankt al voor de info.
          Ga zeker de nikon d7200 meenemen met de 70-200 en 17-50 sigma.

          Guido ben je op je eigen geweest of reisbureau, hoe heb je de driver kunnen vastleggen?

          grtz

          stan
          Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

          Comment


          • #6
            Re: Vietnam

            Ik heb ook een auto met chauffeur genomen in Hanoi.
            Helaas heb ik de contactgegevens meer.
            Bij aankomst in mijn hotel nagevraagd, de dag nadien waren we al op baan voor 14 dagen.
            Geen problemen gehad.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Vietnam

              Eerste stuk zelf georganiseerd. Vanaf Halong Bay verder naar het Noorden ons reisschema doorgemaild naar Golden Tortoise. Zij hebben voor ons de hotels en een driver voor de resterende 14 dg vastgelegd. Ik wil je wel ons reisschema doormailen.
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #8
                Re: Vietnam

                Bedankt, zou tof zijn om je programma eens te bekijken. Zijn bezig met vietnam-inspiration. Heb je een bericht gestuurd.
                Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

                Comment


                • #9
                  Re: Vietnam

                  Ik ben in februari (8 tot 24) in Vietnam (rondreis Noord-Zuid) geweest. Zeer boeiend en gevarieerd land, qua cultuur, mensen als natuur.

                  Als je wat inspiratie nodig hebt, dit is mijn album: https://photos.app.goo.gl/9bcp5b2DaiF3wnb27
                  Niet meteen het beste (scherpte, compositie, nabewerking) wat ik ooit gemaakt heb. Bij ons wat het een groepsreis, waardoor het soms wat helaas wat rushen was. Niet de gebruikelijke tijd die ik zou nemen voor de foto's helaas.

                  Ik had mee:
                  - Nikon D3300
                  - AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
                  - AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR (kit lens)
                  - Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX
                  - 2x 32GB
                  - 3 batterijen, maar steeds de dag door geraakt met 1 batterij
                  - filters en tripod

                  Geniet er vooral van! Heel erg de moeite!
                  https://www.ythoen.be
                  https://www.instagram.com/ythoen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vietnam

                    OK we zijn weer wat wijzer geworden.
                    Bedankt allen.
                    Laat zeker nog iets horen!

                    Grtz
                    Stan
                    Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

                    Comment

                    Working...
                    X