Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon RP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon RP

    Ik denk eraan een canon RP aan te schaffen.
    Ben nu in bezit van een Panasonic LX100 en had deze aangekocht om mijn 50d met EF24-70 te vervangen omdat ik minder bezig was met fotografie en het beu was altijd met zoeen zwaar/groot ding te sleuren. Nu aantal jaren later en met een 1ste zoontje mis ik toch echt mijn dslr.
    Met de LX100 mis ik om zo snel een foto te nemen zoals je dat kan met dslr in stand-by. Dit omdat telkens om opstarten en de lens uitschuiven.
    En ook betrap ik mij er steeds vaker op dat ik gewoon op het scherm kijk en zo meer point & shoot maak omdat die viewfinder niet hetzelfde gevoel geeft als een dslr.
    Moet toegeven dat de viewfinder van de lx100 niet geweldig goed is.
    Ik vind dat als je op het scherm kijkt je gewoon minder goed overzicht krijgt van je beeld en de instellingen waarin je staat en dus zo dingen over hoofd ziet en mindere foto’s maakt.
    Als ik een dslr vast pak ben ik meer bezig met mijn beeld.

    Nu ik heb nog mijn 24-70 L2.8 en dacht misschien is de RP een goed alternatief dat toch wat compacter en lichter is dan mijn 50d die mij weer het dslr gevoel gaat geven en bovendien FF is wat altijd een droom was maar buiten mijn budget. Misschien op termijn met een lichtere compactere lens dan de 24-70 die ik nu heb.

    Wat is jullie mening over de RP voor een amateur fotograaf die gewoon graag mooie gezinsfotos en vakantiefoto’s wil nemen.
    Geeft de RP echt nog een dslr gevoel? En kan je met de RP in stand-by snel een foto van het moment maken zoals met een dslr.

    Alvast bedankt voor jullie meningen.
Working...
X