Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

programma dat alle soorten bestanden kan zien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • programma dat alle soorten bestanden kan zien

    In Faststone imager kan ik veel soorten bestanden bekijken zoals de verschillende RAW formaten van diverse camera's.
    Bewerkte bestanden met GIMP , On1 of Affinity kan ik daar niet zien.( de info zit in software-eigen bestandjes)
    Bestaat er een programma waarmee ik die foto's wél kan zien én vandaaruit terug openen in de gebruikte software waarmee ik ze bewerkte?

  • #2
    Re: programma dat alle soorten bestanden kan zien

    Irfanview vind ik een leuke fotoviewer. Foto´s opendoen in phtoshop gaat dan intern via de menu "open in external editor"

    Comment


    • #3
      Re: programma dat alle soorten bestanden kan zien

      Een .afphoto (bewerkt bestand van Affinity Photo) zie ik op m'n Mac gewoon via de Finder. Een .ON1 bestand niet, omdat dat niet meer is dan een serie instructies. Dat is -bij wijze van spreken- slechts een preset van toepassing op één bepaald beeld.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: programma dat alle soorten bestanden kan zien

        Irfanview is toch erg beperkt in het aantal soorten bestanden dat het kan vertonen?
        .afphoto bestanden kan ik niet zien in de viewer van Windows 10 maar wel de bestandnummers, idem voor on1. On1 zijn de kleine bestandjes met de bewerkingen die gedaan zijn.
        Ik ben op zoek naar een programma dat niet enkel de bestandnummers toont maar ook de foto zelf laat zien.

        Is dit enkel mogelijk via het programma zelf? (dus binnen on1 of binnen Affinity Photo)

        Comment


        • #5
          Re: programma dat alle soorten bestanden kan zien

          Irfanview beperkt?
          Als je er de optionele plugin installeert dan kan die zowat ruim 200 soorten bestanden aan inclusief RAW van zowat alle merken.


          afphoto ken ik niet.
          On1 is een XML bestand als ik het goed voorheb en geen fotoformaat.
          Windows is een besturingssysteem en het is ergens logisch dat er geen totale ondersteuning is voor alle bestandsformaten die er zijn. Wil je zeer specifieke bestanden manipuleren dan moet je er de juiste software voor gebruiken.

          Comment


          • #6
            Re: programma dat alle soorten bestanden kan zien

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            ...
            afphoto ken ik niet.
            ....
            .afphoto is een bestand dat door Affinity Photo (AP) wordt aangemaakt. Als je een RAW opent in AP, allerlei bewerkingen uitvoert en bewaart, krijg je dat automatisch. Je krijgt pas een jpg of een tiff of zelfs een psd als je een export uit AP doet.
            .afphoto bestanden kunnen serieus groot worden, in tegenstelling tot ON1 bestanden die klein blijven. DxO maakt ook kleine bestanden (.dop) aan die vergelijkbaar zijn met die van ON1.
            MacOS kan .afphoto bestanden 'zien' (zowel een thumbnail als een vergroting).
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: programma dat alle soorten bestanden kan zien

              Affinity is nog zeer nieuw. Of er ooit ondersteuning hiervoor zal komen in windows of andere software is de vraag.
              Heeft Affinity geen manager module dan?

              Comment


              • #8
                Re: programma dat alle soorten bestanden kan zien

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Affinity is nog zeer nieuw. Of er ooit ondersteuning hiervoor zal komen in windows of andere software is de vraag.
                Heeft Affinity geen manager module dan?
                Wat bedoel je, een asset manager? Zoals Photoshop bv Bridge heeft?
                Nee, dat heeft Afffinity Photo (nog) niet. Er bestaan al wel andere modules, bv Affinity Designer (een vector tekenprog), en d'er is een Affinity Publisher, voorlopig nog in beta.
                Er is sprake van een (toekomstige) Affinity DAM.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X