Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaams landschap met verbodsbord

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vlaams landschap met verbodsbord

    Ik vind het zo'n typisch zicht in Vlaanderen, de verbodsborden. In dit geval stond het daar uitzonderlijk precies maar wat niets te doen.




    f/8 ISO100 1/100 70mm (APSC)
    Last edited by dosdots; 23 mei 2019, 22:03.

  • #2
    Re: Vlaams landschap met verbodsbord

    Dit is de versie in kleur ter vergelijking. Persoonlijk verkies ik de versie met selectieve kleur.

    Comment


    • #3
      Re: Vlaams landschap met verbodsbord

      Dit is de versie in kleur ter vergelijking. Persoonlijk verkies ik de versie met selectieve kleur. De versie in kleur lijkt me wat 'punch' te missen. Ik vraag me af hoe ik dat zou kunnen verbeteren eventueel.

      Comment


      • #4
        Re: Vlaams landschap met verbodsbord

        't is een beetje kiezen of delen, hé. Aan de ene kant heb je een mooi sfeervol landschap, wel wat hard licht en dan staat dat bord in de weg. Ik zou voor het landschap zijn gegaan maar dat is jouw keuze.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Vlaams landschap met verbodsbord

          Als jou gevoel in overeenstemming is met je presentatie, in dit geval voorkeur voor zwartwit met accentkleur, dan hou je u daar best aan want de foto is jou visie, verhaal en werk !
          Persoonlijk ben ik meestal geen voorstander van één kleur in een zwartwit foto doch kan de inhoud best begrijpen. Dergelijke zaken zijn schering en inslag in ons Vlaamse land.
          Heb ik jou vroeger ook al niet tegengekomen ?
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Vlaams landschap met verbodsbord

            Leuk idee om daar een reeks over te maken wat je aan het doen bent blijkbaar.
            ik verkies wel kleur
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Vlaams landschap met verbodsbord

              Niet echt m'n ding dat zw-wt met een kleuraccent
              Je zou er een leuke reeks van kunnen maken als je er nog meer vindt

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Vlaams landschap met verbodsbord

                Ik begrijp ergens je bedoeling maar zou toch focussen op landschappen zonder storende elementen
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Vlaams landschap met verbodsbord

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Als jou gevoel in overeenstemming is met je presentatie, in dit geval voorkeur voor zwartwit met accentkleur, dan hou je u daar best aan want de foto is jou visie, verhaal en werk !
                  Persoonlijk ben ik meestal geen voorstander van één kleur in een zwartwit foto doch kan de inhoud best begrijpen. Dergelijke zaken zijn schering en inslag in ons Vlaamse land.
                  Heb ik jou vroeger ook al niet tegengekomen ?
                  Bedoel je in levende lijve? Zou me verwonderen maar je weet nooit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlaams landschap met verbodsbord

                    Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                    Leuk idee om daar een reeks over te maken wat je aan het doen bent blijkbaar.
                    ik verkies wel kleur
                    Peter
                    Ik kan soms moeilijk kiezen tussen een kleur en zwart wit versie, indien er al moet gekozen worden. Misschien zijn de kleuraccenten wel een soort van compromis van de besluiteloze. Ik hoop dat ze de boodschap versterken echter eerder dan dat ze simpelweg een stijlelement zouden zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlaams landschap met verbodsbord

                      Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                      Ik begrijp ergens je bedoeling maar zou toch focussen op landschappen zonder storende elementen
                      Mja, ik heb een kritische geest misschien? Mijn interesse is eerder straatfotografie dan landschapsfotografie op dit moment. Vandaar dat mijn aandacht meer uitgaat naar 'het verhaal' denk ik, naar de relatie mens natuur eerder dan naar de schoonheid van de natuur op zich, alhoewel ik daar absoluut van kan genieten en onder de van indruk zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlaams landschap met verbodsbord

                        Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
                        Bedoel je in levende lijve? Zou me verwonderen maar je weet nooit.
                        Wonderen zijn de wereld niet uit ! Ik geloof eerder je schuilnaam al gezien te hebben op een ander forum, maar hoe en waarom of wanneer is bijzaak hoor.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vlaams landschap met verbodsbord

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Wonderen zijn de wereld niet uit ! Ik geloof eerder je schuilnaam al gezien te hebben op een ander forum, maar hoe en waarom of wanneer is bijzaak hoor.
                          Dat kan wel. Ik gebruikte de naam op een rock crawler forum en een investeringsforum, maar dat is al jaren geleden. Verder herinner ik me niet goed waar nog allemaal.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vlaams landschap met verbodsbord

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Wonderen zijn de wereld niet uit ! Ik geloof eerder je schuilnaam al gezien te hebben op een ander forum, maar hoe en waarom of wanneer is bijzaak hoor.
                            Dreamstime misschien? Daar gebruikte ik die naam ook. Verder een aantal forums die niets met fotografie te maken hebben.

                            Comment

                            Working...
                            X