Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

firefox vastlopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • firefox vastlopen

    Op mijn Pc staat FF + Edge + IE geïnstalleerd.
    Ik was tot over enige tijd heel tevreden van FF tot op het moment als ik die had afgezet en later in de zelfde weer wilde opzetten, ik altijd een bericht kreeg dat FF actief was maar dat was niet zo.
    Vandaag is FF helemaal vastgelopen, ik kreeg die niet meer open en steeds dat bericht dat FF nog actief was.
    In een Franse colère die FF eraf gegooid en nu kan ik die niet meer downloaden.
    Edge gebruik ik bijna niet meer, te traag en lomp.
    En IE gebruik ik sedert 1914-1918 niet meer.
    Iemand die mij kan helpen die zaak op te lossen want zelf weet ik het effe niet meer?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: firefox vastlopen

    Heb je al een deep cleanup gedaan?

    Comment


    • #3
      Re: firefox vastlopen

      Chrome of Opera eens proberen ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: firefox vastlopen

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Heb je al een deep cleanup gedaan?
        Deep cleanup met welk programma?
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: firefox vastlopen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Chrome of Opera eens proberen ?
          Ja René, ik had graag FF er terug op want Edge is ook maar iets dat op een maandag morgen in elkaar is geflanst. Klote dus.

          Is Chrome even snel als FF?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: firefox vastlopen

            1. alle sevice stoppen zoals cloudsevices / dropbox / ondrive zodanig dat bij het rebooten niet meer starten
            2. da met bijvoorbeeld McAfee of Norton een cleanop doen
            3. rebooten
            4. herhalen 2,3
            5. en dan kan je met ccleaner er ook nog een keer overheen
            6. reboot
            7. de gestopte service weer aanzetten
            8. reboot
            9. en dan kan je bezien of je FF weer kunt instaleren.

            Comment


            • #7
              Re: firefox vastlopen

              Firefox heeft uitgebreide hulp : o.a https://support.mozilla.org/nl/kb/fi...ke-oplossingen
              En deze : https://support.mozilla.org/nl/kb/aa...irefox-windows


              Had je ctl+al+del/taakbeheer gedaan om dan te zien of er nog een module van firefox actief was? Zo ja die sluiten had het probleem waarschijnlijk verholpen.
              Hoe heb je Firefox "er van af gegooid"? Gewoon de map verwijderd? Dan staat het register nog vol met verwijzingen.
              Even ccleaner en eusing registry cleaner laten lopen kan al wonderen doen. Mogelijk kan je dan wel terug installeren.

              En ja, chrome is snel. Je kan mogelijk de bewaarde bladwijzers van firefox (in de veronderstelling dat je helemaal overschakelt) nog overzetten, die worden bewaard is aparte mappen, die zeer waarschijnlijk zijn bewaard gebleven.

              Comment


              • #8
                Re: firefox vastlopen

                Meer informatie over het opstarten in de veilige modus in Windows via Instellingen, het aanmeldingsscherm en een zwart of leeg scherm.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: firefox vastlopen

                  Gebruik je Windows 10, dan staat deze misschien in S mode. Dan kun je enkel apps uit de MS store instaleren.
                  U kunt Firefox niet vanaf Mozilla of vanuit de Microsoft Store installeren in Windows in S-modus. U dient eerst uit de S-modus te schakelen. Meer info.


                  --
                  mlap.
                  T.T.

                  Comment


                  • #10
                    Re: firefox vastlopen

                    Probleem opgelost of toch gedeeltelijk.
                    Ik kan surfen en zo maar inloggen is systeem bedingt niet mogelijk.
                    Waarom zou ik moeten inloggen bij FF?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: firefox vastlopen

                      Het is mij ook overkomen met FF nu enige weken geleden.
                      Vastlopen en veel gezeik met die services die blijven lopen op de achtergrond gelijkaardig aan de problemen die jij had/hebt.
                      Bij mij was het voldoende FF opnieuw te installeren.

                      Heb ik dan paar dagen nadien weer gezeik gehad met plugins die allemaal vervallen waren. Gelukkig kwamen daar de dag nadien al 2 updates voor.
                      Bij FF moet je niet inloggen hoor, je kan dat scherm overslaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: firefox vastlopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Het is mij ook overkomen met FF nu enige weken geleden.
                        Vastlopen en veel gezeik met die services die blijven lopen op de achtergrond gelijkaardig aan de problemen die jij had/hebt.
                        Bij mij was het voldoende FF opnieuw te installeren.

                        Heb ik dan paar dagen nadien weer gezeik gehad met plugins die allemaal vervallen waren. Gelukkig kwamen daar de dag nadien al 2 updates voor.
                        Bij FF moet je niet inloggen hoor, je kan dat scherm overslaan.
                        Zelfs op Mac deed zich dat probleem met FF voor; opgelost met een snelle update.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X