Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pyrolyse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pyrolyse

    Moeder de vrouw heeft gedurende jaren blijkbaar af en toe water "gemorst" in de (inbouw)oven, vermoedelijk via ontdooien zonder bodemopvangplaat, blijkbaar is dat mettertijd via twee kleine gaatjes in de bodem bij de onderste twee verwarmingselementen gekomen waardoor de verliesstroomschakelaar uitvalt, de oven is +15 jaar oud en Siemens zegt dat ze maar onderdelen voorzien voor 15 jaar. Ik kan de visuele staat van de elementen niet controleren want het is een heel werk om er bij te kunnen, ze zijn in ieder geval zeker de schuldigen, maar ik weet dus niet hoe erg ze er aan toe zijn. Dat worden dus kosten vrees ik. Het merk staat al vast (ik opteer steevast voor Miele maar dat is geen optie nu, de inbouwafmetingen van Miele passen niet in de nis) : Siemens of Bosch (da's toch hetzelfde denk ik).
    Ik heb hier en daar al eens rond gevraagd en de optie van een pyrolysereiniging lijkt aantrekkelijk. Is er iemand die daar ervaring mee heeft ? Werkt dat zo goed als ze beloven ? Ik hoor ook dat er modellen zijn met pyrolyse waarbij braadslee en rekken niet pyrolysebestendig zijn en modellen die dat wel hebben, is die tweede de meerkost waard ?

  • #2
    Re: Pyrolyse

    Mijn oven heeft geen pyrolyse reiniging.
    Pyrolyse is gewoon een duur woord voor verbranden. Je oven wordt heel hoog opgestookt, in de hoop dat alles dan weg brandt.
    Nadeel is dat die nogal veel stroom verbruikt, maar niet perfect is.

    Mijn stoomoven wordt gereinigd door een stoomcyclus met azijn. Dat is niet perfect, maar werkt wel goed als je er nadien nog wat ovenreiniger in spuit en wat laat in trekken.

    Siemens en Bosch zijn inderdaad dezelfde.

    Wat ik niet snap is dat de nis voor Siemens en Miele anders zou zijn.
    De breedte is alvast standaard. Kasten voor inbouw van toestellen zijn altijd 60cm breed (of 90 voor de speciallekes).
    De hoogte mag wat afwijken, dat kan opgelost worden met een paspaneeltje.

    Comment


    • #3
      Re: Pyrolyse

      Ik ben ondertussen trouwens geen grote Miele fan meer...

      Na 8 jaar wasmachine kapot (nieuw pcb 550€ kosten)...heb maar een nieuwe AEG in reclame gekocht voor die prijs...
      Na 10j. inductieplaat kapot ( nieuwprijs >1600€) heb maar een nieuwe Siemens gekocht ondertussen
      Na 9j. Neff microgolf/combi oven kapot...heb maar een nieuwe gekocht (wel een Miele omdat die enkel microgolf/stoom combi hebben..ineens 10j garantie bijgekocht lol)

      Het is allemaal prul tegenwoordig blijkbaar bij alle merken....

      Comment


      • #4
        Re: Pyrolyse

        3maand geleden een nieuwe oven gekocht van AEG, om m'n oude van ATAG te vervangen.
        De nieuwe heeft ook pyrolyse, was net een promoprijs maar heeft me toch nog 100 euro meer gekost dan het model er net onder, zonder pyrolyse. Maar pyrolyse was voor mij geen doorslaggevend argument, wel de digitale functies en programma's die erop zitten. Dat er pyrolyse opzat, is puur toeval.

        Maar ik gebruik het niet. De eerste keer dat er op het scherm verscheen dat de oven dient gereinigd te worden, klikte ik op ok en dan kreeg ik het bericht dat alle roosters en braadslee eruit moesten. Onbruikbaar dus, geen zin om telkens de oven leeg te maken en de roosters en braadslee zelf te reinigen. Dan kan ik meteen de hele oven zelf schoonmaken.
        Nutteloze prul, dus, die pyrolyse...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Pyrolyse

          En na pyrolyse blijft er verkoold stof achter (kankerverwekkend volgens sommigen) dus dat kan je dan ook nog eens opkuisen achteraf....

          Comment


          • #6
            Re: Pyrolyse

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Mijn oven heeft geen pyrolyse reiniging.
            Pyrolyse is gewoon een duur woord voor verbranden. Je oven wordt heel hoog opgestookt, in de hoop dat alles dan weg brandt.
            Nadeel is dat die nogal veel stroom verbruikt, maar niet perfect is.

            Mijn stoomoven wordt gereinigd door een stoomcyclus met azijn. Dat is niet perfect, maar werkt wel goed als je er nadien nog wat ovenreiniger in spuit en wat laat in trekken.

            Siemens en Bosch zijn inderdaad dezelfde.

            Wat ik niet snap is dat de nis voor Siemens en Miele anders zou zijn.
            De breedte is alvast standaard. Kasten voor inbouw van toestellen zijn altijd 60cm breed (of 90 voor de speciallekes).
            De hoogte mag wat afwijken, dat kan opgelost worden met een paspaneeltje.
            De Mieles zijn net te hoog, dat is net het probleem

            Comment


            • #7
              Re: Pyrolyse

              Vroeger ooit een pyrolyse oven gehad en gebruikt, maar ik mis het niet. Het is inderdaad gewoon de oven gloeiend heet stoken om alles te verkolen, meer niet.

              En zo merkgebonden zijn is soms ook vrij nutteloos.

              Onze Liebherr koelkast was defect, we vinden een Miele naar onze smaak, en wat blijkt: exact dezelfde koelkast, dus Miele koopt zo te zien Liebherr en plakt er een Miele "sticker" op.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Pyrolyse

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Onze Liebherr koelkast was defect, we vinden een Miele naar onze smaak, en wat blijkt: exact dezelfde koelkast, dus Miele koopt zo te zien Liebherr en plakt er een Miele "sticker" op.
                Zo zijn er nog meer merken die net hetzelfde apparaat verkopen, maar dan met een andere merknaam erop.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Pyrolyse

                  Hier een Siemens oven met pyrolyse.
                  De oven wordt veel gebruikt en door het gebruik van pyrolyse is hij eenvoudig schoon te maken.
                  Echtgenote wil alleen nog oven met pyrolyse.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pyrolyse

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                    Hier een Siemens oven met pyrolyse.
                    De oven wordt veel gebruikt en door het gebruik van pyrolyse is hij eenvoudig schoon te maken.
                    Echtgenote wil alleen nog oven met pyrolyse.
                    Meer moest ik niet weten. Hij is besteld.

                    Comment

                    Working...
                    X