Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Silke -

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] - Silke -

    .



    .

  • #2
    Re: - Silke -

    Silke zal heel blij zijn met je foto.
    Knap, heel knap.
    De lichtringen in de ogen vind ik wat teveel aandacht trekken.

    Comment


    • #3
      Re: - Silke -

      Mooi, maar... als je zegt dat het een pop is, geloof ik je.

      Comment


      • #4
        Re: - Silke -

        Een mooie Daniel

        Maar er is iets dat ik niet erg goed begrijp hier namelijk dat men nog in vakjes denkt
        teveel photoshop, skin teveel nabewerkt, en ja soms is het met sommige fotografen erover incluis mezelf
        maar in dit beeld als je goed inzoomt zie je toch duidelijk nog detail en kleine vlekjes op de neus en linker boven ooglid
        wat zoveel wilt zeggen dat hier toch vrij miniem aan geshopt is.
        Ik weet dat Daniel heel correct met licht kan werken en daar ook de nodige tijd insteekt.
        Geef het gewoon maar effe mee

        Comment


        • #5
          Re: - Silke -

          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
          Een mooie Daniel

          Maar er is iets dat ik niet erg goed begrijp hier namelijk dat men nog in vakjes denkt
          teveel photoshop, skin teveel nabewerkt, en ja soms is het met sommige fotografen erover incluis mezelf
          maar in dit beeld als je goed inzoomt zie je toch duidelijk nog detail en kleine vlekjes op de neus en linker boven ooglid
          wat zoveel wilt zeggen dat hier toch vrij miniem aan geshopt is.
          Ik weet dat Daniel heel correct met licht kan werken en daar ook de nodige tijd insteekt.
          Geef het gewoon maar effe mee
          ik kan volgen

          Comment


          • #6
            Re: - Silke -

            Mooi, maar... als je zegt dat het een pop is, geloof ik je.
            Ach, 15 jaar dat ik nu modellen shoot, en nog steeds krijg ik zulke reacties binnen.

            Ik had me eigenlijk beloofd er niet meer op te reageren, maar kom, nog eenmaal op een rijtje dan :

            - Hier is geen specifieke huid softening gedaan, geen frequentie separation, geen portrait pro, of weet ik veel...

            - Er bestaan dus wel echt modellen van 16, 17, 18 jaar (of ouder ook ) met een mooie huid, al zijn het dit maar 1 op 50...

            - Voor mijn shoots word er wel heel dikwijls eén uur aan de MU gewerkt, soms veel meer !

            - Zoals Jeannot het aanhaalt, verzorg ik ook heel aandachtig mijn belichting, soms is het voldoende een flits of een licht
            20 cm te verzetten, en je bekomt een lelijk belichte huid.

            Misschien geeft deze uitleg een beetje meer inzicht in deze foto, en het werk dat erachter steekt ?

            PS: Ikzelf heb ook make-up gestudeerd, alsook kleurbeheer.

            D.

            Comment


            • #7
              Re: - Silke -

              Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
              Ach, 15 jaar dat ik nu modellen shoot, en nog steeds krijg ik zulke reacties binnen.

              Ik had me eigenlijk beloofd er niet meer op te reageren, maar kom
              Ik geef gewoon mijn mening; eerlijk, spontaan en onafhankelijk van de reacties die je de vorige 15 jaar al hebt mogen ontvangen. M.i. is het enige dat hier ontbreekt de imperfectie.

              Comment


              • #8
                Re: - Silke -

                goed of slecht, fake of echt, ieder heeft er zijn mening over....één ding is zeker iedereen heeft het beeld gezien en dat is zeker al een prestatie dat niet ieder beeld gegeven is ;-)
                www.lensculture.com/nathan-verstraete

                Comment


                • #9
                  Re: - Silke -

                  Knap, dit vraagt kennis en geduld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: - Silke -

                    Mijn eerste reactie, ik geef dat toe, was 'oei is dit er niet over?'.
                    En dan kijk ik langer en hoe langer ik kijk hoe beter deze foto wordt, er zit veel meer in dan een vlugge blijk.
                    Goed model, want ook van haar vraagt dit concentratie.
                    Goeie MUA.
                    En ja, 't is een Fotodan hé.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: - Silke -

                      Een typische fotodan. Misschien dat de emotieloze gezichtsuitdrukking het idee van een pop wat versterkt. Vind het wel knap gedaan dat de reflectie van de ringflitser perfect rond de pupil past. Is ook mooi in zwart wit denk ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: - Silke -

                        Iedereen heel bedankt voor de feedback !

                        Is ook mooi in zwart wit denk ik.
                        Dit zou eventueel wel kunnen, maar samen met mijn MUA beslissen we bij het opbouwen van de MU,
                        of het een kleur of ZW foto gaat worden.

                        Voor een kleurfoto word er een volledig ander kleurpalet gehanteerd dan voor een ZW foto.
                        Eens je zelf MU en kleurbeheer kent, wil je echt niet meer anders werken .

                        Bij de meeste van mijn foto's word er wel degelijk goed gepland wat en hoe het gaat worden,
                        er blijft nog wel wat plaats over voor improvisatie, maar mijn MUA, mijn modellen, en ikzelf
                        hebben overleg gehad en werken in een bepaalde richting die goed is besproken, ... teamwork dus

                        D.

                        Comment


                        • #13
                          Re: - Silke -

                          Foto met een speciale kijk en gedachte, en dat boeit. 'Voor- en tegen' is eeuwenoud en niet uit te roeien daar we "allemaal" anders kijken !
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: - Silke -

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Foto met een speciale kijk en gedachte, en dat boeit. 'Voor- en tegen' is eeuwenoud en niet uit te roeien daar we "allemaal" anders kijken !
                            Dat is nu eens mooi geformuleerd zie

                            Comment


                            • #15
                              Re: - Silke -

                              Mooi portrzt, gelijk ik het graag zie.
                              En de ringen idd mooi rond de pupillen, dat is goede coordinatie!
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X