Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Lier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Lier

    Hier mijn foto's van de SD in Lier.
    Ik ben zo vrij geweest om aan de foto's van het begijnhof een retro-tintje te geven.
    De laatste foto is eentje van mijn echtgenoot, met speciale dank aan de organisatoren van deze SD.

    Ik ben altijd ontvankelijk voor feedback.

    Grtjs,
    Inge



    Foto 1




    Foto 2




    Foto 3




    Foto 4




    Foto 5




    Foto 6




    Foto 7




    ] Foto 8




    Foto 9




    Foto 10

  • #2
    Re: SD Lier

    Wat een mooie foto's! Inderdaad leuk om een andere kijk op dezelfde onderwerpen te zien

    Comment


    • #3
      Re: SD Lier

      Ik vind 8,9 en 10 de leukste foto’s.

      Comment


      • #4
        Re: SD Lier

        Inge,

        foto 01: knap hoe je de reling van de brug aan beide kanten in beeld brengt, zodat je een diepte vormt.

        foto 02 - 03 - 04 - 05: deze heb je een retro tintje gegeven wat een speciaal effect geeft. Wel niet mijn ding, maar iedereen heeft een andere smaakt. Alhoewel zekers niet slecht. En voor mij zijn ze iets te licht.

        foto 06: hier had je beters een ander diafragma gebruikt, 9 of 11 en had de herder iets scherper geweest.

        foto 08: die heb ik je zien nemen en was zeer benieuwd naar het resultaat. Valt zekers in mijn smaak met de spiegeling in het water en het wolkendek.

        foto 09: met mijn smaak zou ik een kortere snelheid hebben gebruikt zodat jet het water nog echt ziet spatten, maar dat is ieder zijn smaak.

        foto 10: geen commentaar.
        Last edited by Bachus1909; 14 mei 2019, 09:33.
        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

        BD0460BE

        Comment


        • #5
          Re: SD Lier

          Inge,

          De retro foto’s zijn zekers niet slecht, maar ik had ze iets donkerder gemaakt zodat er meer contrast in komt in het witte gedeelte.

          De foto met de herder en zijn schaapjes, spijtig dat het licht in de voorgrond iets te hard is. De verloop van de schapen naar de herder vind ik dan weer prachtig.

          Het spiegelbeeld van het Belfort in het water vind ik goed. Ik stond naast jouw wanneer je deze hebt genomen, maar ik kan dat niet, want dan geraak ik niet meer rechtop.

          De fontein is voor mij goed genomen met een langere belichting, spijtig van de wind die de bomen een beetje onscherp heeft gemaakt.

          Dan uw laatste foto heb ik geen opmerking, het is een zeer goede foto maar dat kan niet anders met 2 goede fotografen erop.

          Comment


          • #6
            Re: SD Lier

            Foto 1 en 7,8,9, en de 2 spitsbroeders zijn gewoon erg goeie beelden - zoals we van Inge eigenlijk gewoon zijn. Da's echt uw handtekening.

            Bij mij komen de foto's 2 tot en met 6 in 't wit uitgebrand over in bepaalde secties (bij de ene al wat beperkter dan de andere). Weet niet of dat al dan niet door dat retro-tintje gekomen is.

            Heeft u bij foto 9 toevallig een ND-filter gebruikt?

            Wie goed kijkt ziet in de weerspiegeling meermaals een fotograaf staan op 't 10e beeld

            Eigenlijk heb ik een vraag voor alle deelnemers - wie had een graduele ND-filter mee, en wie heeft een polar gebruikt?

            Comment


            • #7
              Re: SD Lier

              Mooie reeks !
              En foto 8 en 9 vind ik heel goed gemaakt !
              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

              Comment

              Working...
              X