Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trics + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trics + update

    Dit is de zus van Bea. Ze heet Trics. Ik heb de riem weggewerkt en lichtjes in de ogen toegevoegd. Is het nodig het kopje wat op te lichten? Ben benieuwd naar jullie reacties.
    Plus update: kopje lichter gemaakt en het gras minder verzadigd. Is het zo beter of ben ik te subtiel geweest?



    Last edited by Lin; 9 mei 2019, 20:37.
    Groetjes, Linda

  • #2
    Re: Trics

    Probeer eens met de radiaalfilter als je Lightroom hebt. Ik weet het nu niet meer of je dat had of niet. Het gras mag ook wat minder verzadiging hebben. 't zijn schattige hondjes. Als je zo in tegenlicht werkt kan je best inflitsen want met een scherm werken is moeilijk met dieren.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Trics

      Ik zou zeker het donkere snuitje van Trics een beetje oplichten, (dat van Bea is lichter) en eventueel wachten tot de flikkering, het enthousiasme van dit hondensnuitje terug in beeld komt.
      Nu geeft ze mij de indruk van : moet ik hier nog lang liggen? Bij Bea was die speelsheid wel aanwezig.
      Wat mij opvalt is dat je een zeer mooie DOF hebt. Als je veel lucht of lichte delen in de achtergrond hebt, is dat dikwijls een onrustige achtergrond, ook al is hij onscherp. Dat heb je wel bij de foto's van Bea en hier heb je dat niet. Dat vind ik aangenamer.
      Das althans mijn gedacht. PS de halsband stoort mij niet.
      grt Gerrit

      Comment


      • #4
        Re: Trics

        Dank voor jullie opbouwende reacties Evelynvancky en Gerrit.

        Evelynvancky, ik heb Photoshop (nog), geen Lightroom. In Photoshop kan ik geen radiaalfilter vinden. Heb nu het kopje geselecteerd met de magneetlasso en de belichting aangepast. Zal de volgende keer bij tegenlicht de flits uitproberen. Dank je wel voor al je reacties. Ben ik erg blij mee.

        Gerrit, Ja, Trics heeft hier weinig enthousiasme. Ze waren net lang uitgeweest en Trics was moe. Handig voor mij, want ik had wat de tijd met het prutsen met instellingen. Maar helaas geen echt leuke foto's van Trics. Ze ging ook steeds verliggen als ik met de camera aankwam. Misschien later in het jaar een herkansing.
        Dank je voor het compliment over de DOF. Eindelijk lukt het een beetje.
        Groetjes, Linda

        Comment


        • #5
          Re: Trics

          Ik vind het al heel wat beter. Door het groen wat minder fel te maken gaat er ook wat meer aandacht naar het onderwerp en wordt de foto rustiger. Denk dat je niet echt veel lichter moet gaan op het kopje want anders zal het niet meer natuurlijk uitzien.
          Wat de reacties betreft, graag gedaan hoor. Ik heb hier in de jaren dat ik hier al rondhang ook al heel veel geleerd, dat is de bedoeling van dit forum.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Trics

            Dank je wel voor je reactie, Evelynvancky. De eigenaren vinden het ook een verbetering en zijn er erg blij mee. Ze gaan de foto laten afdrukken (En ook een van Bea.)
            Groetjes, Linda

            Comment

            Working...
            X