Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onkruidbranders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onkruidbranders

    Wat is nu efficiënter, een gasbrander of een elektrische brander?
    Aangezien pesticiden niet meer gebruikt mogen worden weet ik niet goed wat de betere is van de twee.

    Hou het alsjeblieft op het verschil bij de branders en begin niet over het milieu of andere zaken. Dank u.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Onkruidbranders

    Ik hou me daar eerlijk gezegd niet mee bezig (gedaan daarover dus ), maar ik zie niet goed hoe je door te branden de wortels kan vernietigen.
    Dan is het niet beter dan uitsteken.

    Wat het verbruik betreft (alhoewel herbiciden ook geld kosten) kost flessengas (in grote flessen) ongeveer evenveel per kWh als elektriciteit, kleine flesjes zijn belachelijk duur.
    Waarschijnlijk kan je wel meer vermogen behalen met gas, en je hebt natuurlijk geen verlengdraad nodig.
    Last edited by palombian; 17 mei 2019, 21:23. Reden: herbiciden ipv pesticiden

    Comment


    • #3
      Re: Onkruidbranders

      Ik gebruik een propaan brander. (grote fles)
      Voordeel is dat er niets meer van overblijft.
      Onmiddellijk proper dus.

      Comment


      • #4
        Re: Onkruidbranders

        Zoiets heb ik ook, maar springen de stenen daar niet van kapot ?

        Comment


        • #5
          Re: Onkruidbranders

          Ik hou me daar wel een beetje mee bezig.
          Eerlijk gezegd ben ik een fervent sproeier.
          Maar .......
          Ik heb een gasbrander gehad met een gasflesje eraan.
          Werkte behoorlijk,maar als er minder druk in zat,met wat wind etc. sloeg de vlam wat terug,met smelten van het kopstuk als gevolg. De piezo om te ontsteken,begaf het ook na een zekere tijd.Dus een klassieke lucifer.
          Ben toen overgegaan na een electrische.Maar na een vrij korte tijd gaf het verwarmingselement het gedeeltelijjk op.Onvoldoende temperatuur.
          Kreeg er een andere,minder krachtig omdat niet meer leverbaar.
          Waarom is dat goed???
          Als je paardebloemen etc. staan hebt met een diepe wortel:vergeet het.
          Als je alles onkruid vrijgemaakt hebt,en nadien oppervlakkige onkruiden hebt,bv. tussen boomschors,of kort nadien dan werkt het goed.
          Het spaart je rug om die onnozele prut eruit te halen.
          Heb je wat diepere wortelende onkruiden,dan heb je pech.
          Gas versus elecktrisch:
          Nadeel kabel.
          Verder beide systemen:tijdsconsumerend.
          Dus ideaal voor de gepensionneerde met slechte rug,maar die niet weet wat hij de verdere dag nog moet doen.
          NB:ik ben nu ook al vier en half jaar op rust na mijn 65.Vermeld dit om geen kritiek te krijgen van de gepensionneerden.
          Tegenwoordig moet men opletten.
          Samengevat:
          Het werkt (voor oppervlakkig onkruid),maar je moet kijken wat je ermee wilt doen.
          Het is geen valable vervanging voor de vroege onkruidsbestrijders.
          Dus uitsteken van paardebloemen en andere diepwortelende etc.,blijft de boodschap.Tenzij je om de zoveel tijd het teruggroeiend deel terug verbrandt.En is dit dan ecologisch zo proper??
          Maar ik gebruik hem wel selectief.
          Last edited by demuro; 9 mei 2019, 11:58. Reden: nb

          Comment


          • #6
            Onkruidbranders

            Heb beiden geprobeerd en vind geen van beiden goed.
            Duurt te lang en vuur is nooit volledig veilig.
            Vorige week gespoten met de nieuwe versie van de verdelgers die niet het verboden item bevatten en dat werkte prima.
            Er staat op dat het resultaat na één uur zichtbaar is en effectief na één uur begon het onkruid dood te gaan.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Onkruidbranders

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Zoiets heb ik ook, maar springen de stenen daar niet van kapot ?
              Die verkleuren.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Onkruidbranders

                Zulk werkje doe ik al jaren met een stoomreiniger , & als t niet snel genoeg gaat : met azijn onder stoom !

                Comment


                • #9
                  Re: Onkruidbranders

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                  Zulk werkje doe ik al jaren met een stoomreiniger , & als t niet snel genoeg gaat : met azijn onder stoom !
                  Azijn is niet onschuldig: https://www.velt.nu/azijn-zout-onkruid
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onkruidbranders

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Azijn is niet onschuldig: https://www.velt.nu/azijn-zout-onkruid
                    Foei, daar mocht niet over gepraat worden, uitroeien dat onkruid .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onkruidbranders

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                      Zulk werkje doe ik al jaren met een stoomreiniger
                      Heet water is ook een oplossing, en dat is minder brandgevaarlijk dan onkruidbranders, maar het gaat niet zo snel.
                      Het grootste probleem van onkruidbranders is volgens mij het gevaar dat je er per ongeluk iets mee in brand steekt (de haag rond het kerkhof hier in Sint-Jozef Rijkevorsel is zo een paar jaar geleden "gecremeerd"...).
                      Ik heb hier een roofingbrander, waarschijnlijk werkt die heel snel als onkruidbrander, maar ik heb schrik dat ik er de houten schutting mee in brand steek, en daarom durf ik die toch niet te gebruiken als onkruidbrander.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onkruidbranders

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Heb beiden geprobeerd en vind geen van beiden goed.
                        Duurt te lang en vuur is nooit volledig veilig.
                        Vorige week gespoten met de nieuwe versie van de verdelgers die niet het verboden item bevatten en dat werkte prima.
                        Er staat op dat het resultaat na één uur zichtbaar is en effectief na één uur begon het onkruid dood te gaan.
                        Kan je aub even meegeven wat je gebruikt ? en in welke concentratie?
                        Ik heb hier al een fortuin aan n-tig van die "nieuwe" producten verspeeld (allemaal op basis van pelargonzuur) maar ik kan er evengoed op p......n dat werkt misschien nog sneller wegens de aanmaak van primaire ammoniak

                        .. en zelfs als gepensioneerde is het niet te doen ... ik heb ook zo'n electrische brander, 600°c zogezegd ... ik denk dat ik beter af ben met een "echte" verfstripper eerlijk gezegd. Mij dunkt trouwens dat de "hype" van de electrische "strippers" over is want ik zie ze overal in prijs zakken

                        Comment


                        • #13
                          Onkruidbranders

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Kan je aub even meegeven wat je gebruikt ? en in welke concentratie?
                          Ik had nu geprobeerd met een kant en klare oplossing, maar bestaat ook in geconcentreerd.
                          Had ook andere producten geprobeerd en die werken niet beter dan water.
                          Gewoon de nieuwe Roundup.

                          En zoals je kan zien, het werkt echt!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onkruidbranders

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik had nu geprobeerd met een kant en klare oplossing, maar bestaat ook in geconcentreerd.
                            Had ook andere producten geprobeerd en die werken niet beter dan water.
                            Gewoon de nieuwe Roundup.

                            En zoals je kan zien, het werkt echt!
                            bedankt ... geen idee van wat het actieve product is maar volgens wat ik gelezen heb is de glyfosaat vervanger even "ongezond" als het echte spul zelf ... :-) Ik ga daar toch eens naar uitkijken kwestie van geen azijnzuur of pelargonzuur te kopen aan een waanzinnige prijs :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onkruidbranders

                              Het is onkruid dat tussen tegels en en klinkers groeit en nee ik ben geen groene jongen.
                              Andere planten zullen er geen last van hebben want kruiden zijn in potten geplant.
                              Ik heb daar nog iets staan die wel zal helpen want die branders lijken mij ook niet je dat te zijn, dus doorgaan zoals vroeger.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X