Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D mark II of 80D of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D mark II of 80D of...

    Hallo, ik wil een vervanger voor mijn canon 7D, omdat ik toch vrij snel ruis hebt.
    Het moet wel een crop toestel zijn. Omdat niet al mijn lenzen op een full frame gaan.

    Welke raden jullie aan? Die best wel wat iso kan verdragen.

    Ik ben aan het denken voor de 7D II of aan een 80D

    maar andere suggesties zijn ook welkom. Zolang het rond deze prijsklasse is.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon 7D mark II of 80D of...

    Ik heb een 7DII, maar ook nog de 7D, bovendien een M6 met dezelfde sensor als de 80D.
    Omdat de laatste iets beter zou zijn bij lagere ISO (100 en 200) heb ik vergelijkende opnamen gemaakt met de 7DII (zelfde onderwerp met telelens op statief met beide bodies), maar in de praktijk kan ik geen verschil in details zien.
    Het blijven cropcamera's.
    Ik pas bijna altijd ruisreductie toe in nabewerking.
    Onlangs heb ik nog foto's gemaakt (https://forum.belgiumdigital.com/f44...st-570092.html, https://forum.belgiumdigital.com/f44...os-570440.html) met de oude 7D, weliswaar met veel licht, en de ruis laat zich zeer goed wegwerken.
    Omdat je het voor de sensor niet moet doen (de 7DII zou net iets beter zijn bij hoge ISO) zou ik zonder enige twijfel de 7DII nemen voor de grotere snelheid en betere AF.
    Als je een 7DII nog nieuw zou willen kopen zou ik toch eens eerst naar de RP kijken (niet mijn voorkeur voor vogels).

    PS: hier een vergelijking van de ruis volgens ISO

    Last edited by palombian; 9 mei 2019, 10:51. Reden: url's

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D mark II of 80D of...

      Je moet je eerst afvragen waarvoor je het toestel grotendeels gaat gebruiken
      Heb je een snelle AF en zeer snelle burst nodig, zoja is de keuze snel gemaakt uiteraard
      En ruis heeft veel te maken met hoe je de opname belicht, beetje over belichten om daarna in pp terug naar beneden te halen doet wonderen.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D mark II of 80D of...

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        ruis heeft veel te maken met hoe je de opname belicht, beetje over belichten om daarna in pp terug naar beneden te halen doet wonderen.

        grts
        Sieg
        volledig mee eens!
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D mark II of 80D of...

          Iedereen bedankt voor jullie antwoorden, en sorry voor mijn late reactie.
          Na ook nog veel op het internet hebben gekeken, jullie reacties, video’s, … is het uiteindelijk een 80D geworden

          @Palombian,
          Mooie foto’s .
          Ik pas ook altijd ruisreductie toe, maar ik blijf hier toch last van hebben vaak.

          Als je die tabel bekijkt, is de 80D zeker in het begin qua ruis wel beter.



          @Sieg & PhilippeDeli,
          Ik heb geen super snelle af nodig.
          Ik weet dat je best kunt overbelichten, maar zelfs dan heb ik er nog last van.
          Misschien dat hij ook gewoon aan vervanging toe was.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D mark II of 80D of...

            In jouw geval de beste keuze.
            Sensor heeft inderdaad beter dynamisch bereik.
            80D is ook een modernere camera, wifi en touchscreen.
            Opklapscherm is ook handig.
            Veel mooie foto's ermee !

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D mark II of 80D of...

              Dankjewel

              Comment

              Working...
              X