Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Affinity en DxO Viewpoint

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Affinity en DxO Viewpoint

    Ik gebruik beide afzonderlijk. AL iemand erin geslaagd om de plugin van DXO-viewpoint aan de praat te krijgen in Affinity.
    Er steeds beweert dat alle PS-plugins werken onder Affinity, maar de DX0-plugin voor de Viewpoint lukt hier niet, Ik heb die nu steeds afzonderlijk gebruikt maar zou die toch graag in Affinity gebruiken.
    Iemand een idee ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Affinity en DxO Viewpoint

    Nee, niet alle PS plugins werken in Affinity Photo. Gek genoeg krijg ik in de officiële versie van AP (1.6.7 Mac) DxO Viewpoint niet eens te zien. Het zit niet eens in de PS Plugins folder, maar veel dieper. En mijn link in AP Preferences is enkel naar de PS Plugins folder.
    Dus heb ik opnieuw de installer laten lopen, en VP3 (nieuwste versie 3.19) geïnstalleerd in een AP plugins folder, waarmee ik aan het experimenteren ben, vooral met AP beta (nieuwste versie 1.7.0.120). Het doet AP beta gewoon crashen.
    Nu, voor mij niet meteen een zorg. Ik gebruik VP binnen DxO Photolab, terwijl het ook standalone kan gebruikt worden. Ik heb hetzelfde voor met PortraitPro: vanuit PS CS6.14 geen probleem, vanuit AP 1.6.7 crash.
    Dus mocht iemand anders VP3 aan de praat hebben gekregen in Affinity Photo offciële versie, dan hou ik mij, naast Wim uiteraard, aanbevolen om te weten hoe je dat voor mekaar gekregen hebt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Affinity en DxO Viewpoint

      Ik doe maar af en toe nabewerkingen van foto's. Ik gebruik momenteel een nogal oude versie van Photoshop Elements. Zouden jullie me aanraden om over te stappen naar Affinity Photo of om Photoshop Elements te upgraden?

      Comment


      • #4
        Re: Affinity en DxO Viewpoint

        Je zou al kunnen beginnen met een trial versie van Affinity, en pas enkele weken later beslissen of je overstapt, of toch maar bij het oude, vertrouwde (of een nieuwe versie daarvan) PSE blijft.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Affinity en DxO Viewpoint

          Ik zou ook zeggen Affinity ware het geen zo'n steile leercurve want zelfs met 5 jaar scholing van CS6 is het voor mij zoeken en klooien hoor.
          Het nadeel voor mij is dat het programma Engelstalig is, Frans, Duits en natuurlijk Nederlands had beter geweest.
          Maar de laatste PSE moet niet veel onderdoen voor de CS6.
          De maandelijks betalende PS CC koop ik nooit.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Affinity en DxO Viewpoint

            Hartelijk dank voor beide antwoorden. Ik ga die trial versie nu zeker bekijken.

            Comment


            • #7
              Re: Affinity en DxO Viewpoint

              Nu Affinity versie 1,7 uit is. ZIjn er die al de plugins hebben uitgetest waaronder DxO Viewpoint ?
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Affinity en DxO Viewpoint

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Nu Affinity versie 1,7 uit is. ZIjn er die al de plugins hebben uitgetest waaronder DxO Viewpoint ?
                Heb vanmorgen even geprobeerd; d'er was trouwens ook een nieuwe Viewpoint versie die ik eerst moest installeren. Naast in de PS plugin folder, heb ik een specifiek Affinity folder gemaakt en daarin de VP plugin geïnstalleerd. Affinity Photo 1.7 geeft nog steeds "Unknown" aan. Helaas, hoewel de DxO plugin Viewpoint 'zichtbaar' is vanuit Affinity Photo, crasht AP als je de plugin wilt gebruiken. Nog steeds geen beterschap.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Affinity en DxO Viewpoint

                  Ondertussen is er een grote release van Affinity. Blijkbaar is er heel wat gesleuteld aan de basiscode en dit doet me opnieuw uitkijken indien DxO Viewpoint-plugin bruikbaar is in Affinity. Ok, Affinity heeft een goede en leuke perspectief-module, maar helaas ze kan niet tippen aan de pluign, toepassing van DxO, viewpoint
                  Iemand een idee hierover ?
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Affinity en DxO Viewpoint

                    Affinity Photo is momenteel aan v.1.10. Een tijdje geleden (toen nog 1.9.4) heb ik wat plugins ge(beta)test met de versie van Affinity Photo die ik heb, en die ik via de MacAppStore (MAS) heb aangeschaft. Toen ik een en ander niet aan de praat kreeg, en mijn collega-betatesters wel, bleek dat zij met een versie werkten die rechtstreeks van Serif was aangekocht, en ik met de versie van MAS. Ik heb toen een trial-versie gedownload van Serif en alles werkte zoals het hoorde. Toen Serif een 'solden'verkoop hield, heb ik dan maar hun versie aangeschaft tegen een prijs van < €30,-
                    Het verschil tussen beide versies zou iets met 'sandboxing' te maken hebben.

                    Nu wilde ik eens proberen hoe het zit met Viewpoint 3, maar helaas pindakaas: VP3 doet zowel de MAS versie crashen als de Serif versie!
                    De nieuwe Nik collection (v.4.1, van DxO) heeft Perspective Efex ingebouwd, wat eigenlijk Viewpoint is.
                    Maar als ik dat oproep via Affinity Photo, krijg ik deze boodschap:



                    Gelukkig werken de andere Nik-plugins zoals het hoort.

                    Ik ben voor RAW-ontwikkeling overschakeld van Lightroom naar DxO PhotoLab, en doe mijn perspectiefcorrecties (met een groothoeklens heb je dat wel nodig!) daar. Affinity Photo heeft bij mij Photoshop vervangen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X