Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tip : lege folders op je harde schijf verwijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tip : lege folders op je harde schijf verwijderen

    Omdat ik nogal verbaasd was over het groot aantal mappen op mijn harde schijf (zowel extern als intern) heb ik het programma "remove empty directories" eens laten draaien. Ik kwam eenmaal op ongeveer 25000 lege folders en éénmaal op 19718. Boosdoener was vermoedelijk Itunes en het feit dat ik in het verleden nogal wat onoordeelkundig sorteer en hergroepeer-opdrachten heb uitgevoerd.

    Het verwijderen van het aantal lege folders zou de lees- en schrijfsnelheid van de schuif kunnen verhogen, maar in elk geval het is wat onzinnig om die lege folders te laten staan.

    Toevoeging: op de externe harde schijf waar mijn lightroom catalogi opstaan (e.a.) werden 21354 lege folders gedetecteerd op een totaal van 60453 folders.

    Groeten

    Peter
    Last edited by Heembeek; 4 mei 2019, 12:43. Reden: toevoeging bijkomende harde schijfresultaten

  • #2
    Re: tip : lege folders op je harde schijf verwijderen

    Indrukwekkend. Maar het roept bij mij toch wat vragen op. Voor het filesysteem is dat inderdaad een belasting, elke directory neemt een entry in beslag en bij zoeken moet dat allemaal nagekeken worden. Echt onzinnig.

    Comment

    Working...
    X