Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oranjetipje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Oranjetipje

    Dit is mijn eerste macrofoto die ik post. Hou jullie dus niet in wat betreft opbouwende kritiek. Ik ben autodidact en ben het dus gewoon om te leren uit mijn fouten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hulp heb gekregen van iemand die dit al jaren doet en het volgens mij uitstekend kan.
    gebruikt materiaal: Canon 70D met Canon 100mm L macrolens en ringflits.
    ISO 100 - f 29 - 1/250s

    Last edited by chrisvdv; 3 mei 2019, 16:53.

  • #2
    Re: Oranjetipje

    ik vind het beeld op zich mooi, maar ik ben zeker niet onder de indruk wat betreft de scherpte met de instelling die je opgeeft verwachte ik een vlijmscherp beeld zeker als u de flits heeft gebruikt sorry maar dit is mijn indruk

    Comment


    • #3
      Re: Oranjetipje

      Ja 't kan zijn dat de foto niet zeer scherp is. ik moet nog leren de lens goed vast te houden is mij gezegd geweest maar in de opwelling toen ik die vlinder zag was ik al blij dat ie er min of meer correct op stond.

      Comment


      • #4
        Re: Oranjetipje

        De compo is dik in orde !
        De scherpte is wat om zeep geholpen door het erg dichtgeknepen diafragma, f29 is vragen om diffractie.
        de meeste macro-objectieven presteren al vrij goed bij volle opening, gewoonlijk het best rond f5.6 en f8.
        Een zwarte bg is erg onnatuurlijk en daardoor komen beelden verzadigder en harder over.
        Een flitser is hier meestal overbodig, de beste resultaten haal je bij dergelijk onderwerp met natuurlijk tegenlicht en dan kan je het onderwerp wat oplichten met een reflectiescherm.

        Ik kijk uit naar verdere resultaten
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Oranjetipje