Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volgende stap van Adobe ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Volgende stap van Adobe ...

    Toen Adobe over ging naar een maandelijkse betaling om het te gebruiken riep iedereen dat het de prijs best doenbaar was.
    Nu test Adobe een volgende stap ...
    https://www.dpreview.com/news/654172...0-month-option

    Helaas is er geen weg terug, tenzij over stappen naar alternatieve programmatuur zoals Affinity ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Volgende stap van Adobe ...

    Wat ben ik een gelukkige mens met mijn CS6. Ok ik heb niet alle nieuwe snufjes maar echt wakker lig ik daar niet van.
    For me, it does the job.
    Door een leuk toeval heb ik nu ook iemand leren kennen die er zeer veel over weet en mij regelmatig nieuwe dingen leert.
    Voor mij ben ik nog steeds niet aan de grenzen van CS6.

    Comment


    • #3
      Re: Volgende stap van Adobe ...

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Wat ben ik een gelukkige mens met mijn CS6. Ok ik heb niet alle nieuwe snufjes maar echt wakker lig ik daar niet van.
      For me, it does the job.
      Door een leuk toeval heb ik nu ook iemand leren kennen die er zeer veel over weet en mij regelmatig nieuwe dingen leert.
      Voor mij ben ik nog steeds niet aan de grenzen van CS6.
      Hier ook nog steeds een CS6 gebruiker en als RAW converter gebruik ik Nikon Capture NX-D, meer moet dat niet zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Volgende stap van Adobe ...

        Ik gebruik nog steeds CS3 en ik mis al de toeters en bellen van latere versies niet, ik kan er alles mee met wat ik nodig heb. Sjablonen gebruik ik niet en doe alles handmatig.
        Daarnaast gebruik ik tot alle tevredenheid Capture NX 2 of NX-D en soms LR 5.7.
        Er is ook het gratis alternatieve programma Gimp2, minder gebruiksvriendelijk maar je hebt dezelfde mogelijkheden als CS.

        Comment


        • #5
          Re: Volgende stap van Adobe ...

          Blijkbaar hebben ze toch snel gereageerd met de melding dat het abonnement van 20GB nog steeds genomen kan worden...

          Ikzelf heb onlangs een Ipad pro 12" gekocht en heb ook een adobe photography genomen (dan kan ik lightroom ook gebruiken op de ipad Pro)
          Ga dit eens uittesten of mijn workflow op reis daarmee beter is...(niet echt om te bewerken maar selectie maken van bijhouden/wegsmijten, spielerei e.d.)

          Heb ook pad een WD Wireless Pro gekocht en dan kan ik via Ipad or SD-card backups maken naar de hdd (4TB)

          Op die manier moet ik mijn laptop niet meer meesleuren en heb ik toch nog een backup van de foto's/video's....

          Comment


          • #6
            Re: Volgende stap van Adobe ...

            Ik zit ook met een fotografieabbo aan 12,xx€ per maand. Staat nog steeds op de site dat dat kan genomen worden...
            Sony A7 + 16-35 F4 + 85 F1.8 + MinoltaMD- , CanonFD- en Pentax-objectieven
            https://www.instagram.com/peeterswim

            Comment


            • #7
              Re: Volgende stap van Adobe ...

              Dat plannetje werd ondertussen onder internationale druk afgeblazen. :-)
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Volgende stap van Adobe ...

                Ik heb ook een abonnement op LR en zal de kat uit de boom kijken, maar zou ik eventueel naar LR 6 terug kunnen schakelen heb de download versie hier nog op computer staan.
                En anders maar Capture On Pro gebruiken of On1 Photo RAW of Luminar dit staat ook nog allemaal op de computer, maar ik zou er wel een paar willen verwijderen maar welke en welke behouden?
                Indien jullie een beetje willen of kunnen helpen graag.
                Maar één ding is zeker meer betalen voor Lightroom doe ik niet.
                Bedankt voor een antwoord vrienden.
                Vriendelijke groeten van fotokijker.
                Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                https://vanmeulder.be

                Comment


                • #9
                  Hoelang nog eer Adobe z’n abonnementsprijs verhoogt?

                  In een ander forum vond ik volgende link:


                  Blijkbaar is een eerste ‘test’ mislukt, maar daarmee is toch al een ballonnetje opgelaten.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Volgende stap van Adobe ...

                    Ik was net een soortgelijke discussie gestart in Algemeen, en ga nu als Mod deze topic verplaatsen naar Algemeen, omdat het een fotgrafisch onderwerp is, en samenvoegen met de mijne.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Volgende stap van Adobe ...

                      Ik gebruik nu ook het 12euro abonnement.
                      Maar 20 euro per maand is me toch een beetje teveel van het goede, als het zover komt zoek ik wel alternatieven.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Volgende stap van Adobe ...

                        https://www.shoot.be/nieuws/170905/a...-abonnementen/
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Volgende stap van Adobe ...

                          Het is dus voorlopig een "test", als niet teveel gebruikers reclameren, dan verhogen ze gewoon de prijs van de abonnementen??
                          Dat lijken mij maffiapraktijken...

                          Het is natuurlijk logisch, ze willen proberen om zoveel mogelijk geld uit iedereen zijn zakken te halen, Adobe is geen liefdadigheidsinstelling.

                          Ik heb geluk dat ik voor de foto's die ik maak toekom met de mogelijkheden van Elements, en gelukkig wordt dat programma nog niet via een abonnement verkocht.
                          Als ze dat wel doen, dan zal ik nog heel lang met Elements 15 verder blijven werken, zolang Elements nog gewoon wordt verkocht koop ik om de zoveel jaren nog wel eens een nieuwe versie als ik daar zin in heb.
                          Het probleem van Adobe (en anderen) is dat ze eerst iedereen "verslaafd" maken aan hun programma, en dan heb je geen andere keuze meer dan te betalen wat ze ervoor vragen.


                          Een paar keer per jaar heb ik Excel nodig om formulieren in te vullen voor de fotoclub, gelukkig heb ik nog altijd een Office 2007 waarmee ik dat in orde kan brengen (voor mij werkt die versie tot nu toe nog altijd perfect).
                          Als dat uiteindelijk niet meer lukt, dan zal iemand anders van de fotoclub die formulieren moeten invullen, want ik ga geen abonnement betalen voor een programma dat ik 2 keer per jaar nodig heb.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Volgende stap van Adobe ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Een paar keer per jaar heb ik Excel nodig om formulieren in te vullen voor de fotoclub, gelukkig heb ik nog altijd een Office 2007 waarmee ik dat in orde kan brengen (voor mij werkt die versie tot nu toe nog altijd perfect).
                            Als dat uiteindelijk niet meer lukt, dan zal iemand anders van de fotoclub die formulieren moeten invullen, want ik ga geen abonnement betalen voor een programma dat ik 2 keer per jaar nodig heb.
                            Neem gewoon een Apple-ID, dan kan je via iCloud Numbers gebruiken, doet hetzelfde als Excel, en er is OpenOffice en LibreOffice...
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Volgende stap van Adobe ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
                              Ik heb ook een abonnement op LR en zal de kat uit de boom kijken, maar zou ik eventueel naar LR 6 terug kunnen schakelen heb de download versie hier nog op computer staan.
                              En anders maar Capture On Pro gebruiken of On1 Photo RAW of Luminar dit staat ook nog allemaal op de computer, maar ik zou er wel een paar willen verwijderen maar welke en welke behouden?
                              Indien jullie een beetje willen of kunnen helpen graag.
                              Maar één ding is zeker meer betalen voor Lightroom doe ik niet.
                              Bedankt voor een antwoord vrienden.
                              Waarom ben je naar de betalende versie overgeschakeld als versie 6 voldoende was ?

                              Ik probeer het zo lang mogelijk hiermee te rekken, door zelfs een oudere versie van een camera te kopen die hierdoor nog ondersteund wordt.
                              Nu denk ik twee keer na vooraleer mij tot een nieuw toestel te laten verleiden, dubbel goedkoop.
                              Ik heb ruim voldoende gerief, en het is toch het mannetje dat de foto maakt.

                              De alternatieven vind ik maar niets, en ze zijn ook niet gratis, ik ga ze er allemaal afgooien.
                              Ik ben blijkbaar verslaafd aan LR.

                              En met al het geld dat op deze manier op mijn rekening blijft staan, zal ik die 12 of zelfs 20 EUR per maand nog wel kunnen betalen als het niet anders kan, ik leef ook niet eeuwig.

                              De vrees zou kunnen bestaan op een bepaald moment LR6 niet meer kan gemigreerd worden.
                              Dat is enigszins vergelijkbaar met de situatie dat voor mijn huidige fotoprinter geen printkoppen meer leverbaar zijn.
                              Maar de printer werkt nog en ik heb nog een reservekop en nog veel inkt.
                              Deze nu wegdoen (en ook de inkt weggooien) uit schrik dat hij ooit niet meer gaat werken ?
                              Beter, misschien nog jaren, goedkoop blijven printen en het probleem oplossen wanneer het zich voordoet.

                              De voordelen van de nieuwe LR versies, van de nieuwe printer en van de nieuwe camera wegen voor mij op dit moment niet op tegen de uitgave.
                              Last edited by palombian; 6 mei 2019, 08:44. Reden: 12

                              Comment

                              Working...
                              X