Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar Normandië - WO2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Naar Normandië - WO2

    Hallo

    bedoeling is om in september het verlof door te brengen in Normandië en gericht op W02.

    Hints en tips voor locaties/plaatsen die de moeite zijn om te fotograferen (en die niet direct in de folders terug te vinden zijn) gaan heel erg geapprecieerd worden :-)

    grtz
    Bart

  • #2
    Re: Naar Normandië - WO2

    Als je onderweg bent naar daar stop eens in Wimereux en op de coordinaten - 62930 Wimereux, Frankrijk (50.750578, 1.600566) vind je bij laag water nog treinnsporen die tot in de zee lopen (werd gebruikt tijdens de bevoorrading in de oorlog)

    Comment


    • #3
      Re: Naar Normandië - WO2

      Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht
      Als je onderweg bent naar daar stop eens in Wimereux en op de coordinaten - 62930 Wimereux, Frankrijk (50.750578, 1.600566) vind je bij laag water nog treinnsporen die tot in de zee lopen (werd gebruikt tijdens de bevoorrading in de oorlog)
      thx voor de tip ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Naar Normandië - WO2

        La coupole ???

        Comment


        • #5
          Re: Naar Normandië - WO2

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          La coupole ???
          bedankt ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Naar Normandië - WO2

            Ik heb ooit het circuit gedaan volgens de film 'the longest day'
            Verblijf in Caen
            Pegasus bridge + museum
            Pointe du Hoc + kazematten
            Sainte-Mère-Église + museum (er hangt nog altijd een pop aan de kerktoren)
            Omaha beach (begraafplaatsen zowel US als Duits)
            Mulberry restanten in Arromanches + museum

            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Naar Normandië - WO2

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Ik heb ooit het circuit gedaan volgens de film 'the longest day'
              Verblijf in Caen
              Pegasus bridge + museum
              Pointe du Hoc + kazematten
              Sainte-Mère-Église + museum (er hangt nog altijd een pop aan de kerktoren)
              Omaha beach (begraafplaatsen zowel US als Duits)
              Mulberry restanten in Arromanches + museum

              YMMV
              heel erg bedankt

              Comment


              • #8
                Re: Naar Normandië - WO2

                Longues-sur-Mer niet missen ! Daar start ik altijd met een groep als ik ga gidsen daar.... "Intakte" Duitse batterij...
                en natuurlijk pointe-du-hoc
                vergeet Colleville-sur-mer niet (het Amerikaanse kerkhof geeft gegarandeerd spectaculaire plaatjes - en kippenvel als je het kerkhof binnenwandelt via de gang met de foto's en verhalen van militairen)
                Daartegenover is het Duitse kerkhof - mis ook dat vooral niet - het contrast is oogverblindend.
                Er is natuurlijk Sainte-Mère Eglise en de wijde omgeving. Maar ga zeker langs in Sainte-Maire du Mer (eigenlijk het eerste dorp dat werd bevrijd.) Op het dorpsplein is een klein privé-museum met een heel bijzondere collectie (iets voor de kenners - een aanrader!)

                Af te raden: de hele rit naar Cherbourg.... weinig te zien daar dat de rit kan verantwoorden.

                Verdorie toch, hoe meer ik schrijf, des te meer goesting krijg ik om er ook nog eens naartoe te trekken.....

                Have fun and currahee!!
                Andre De Locht
                aldlfoto.wordpress.com
                +32 476 870 354

                Comment


                • #9
                  Re: Naar Normandië - WO2

                  Oorspronkelijk geplaatst door ALDL Bekijk bericht
                  Longues-sur-Mer niet missen ! Daar start ik altijd met een groep als ik ga gidsen daar.... "Intakte" Duitse batterij...
                  en natuurlijk pointe-du-hoc
                  vergeet Colleville-sur-mer niet (het Amerikaanse kerkhof geeft gegarandeerd spectaculaire plaatjes - en kippenvel als je het kerkhof binnenwandelt via de gang met de foto's en verhalen van militairen)
                  Daartegenover is het Duitse kerkhof - mis ook dat vooral niet - het contrast is oogverblindend.
                  Er is natuurlijk Sainte-Mère Eglise en de wijde omgeving. Maar ga zeker langs in Sainte-Maire du Mer (eigenlijk het eerste dorp dat werd bevrijd.) Op het dorpsplein is een klein privé-museum met een heel bijzondere collectie (iets voor de kenners - een aanrader!)

                  Af te raden: de hele rit naar Cherbourg.... weinig te zien daar dat de rit kan verantwoorden.

                  Verdorie toch, hoe meer ik schrijf, des te meer goesting krijg ik om er ook nog eens naartoe te trekken.....

                  Have fun and currahee!!
                  Super, staat genoteerd... we tellen af :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Naar Normandië - WO2

                    André - doe me geen goesting krijgen hé - of organiseren we een sd-tje?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Naar Normandië - WO2

                      Indien een SDke, wil ik mee en wil helpen voor bereiden ...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment

                      Working...
                      X