Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

    De afgelopen maanden verschillende keren erg dicht vooraan; toch moeten we teruggaan tot augustus vorig jaar om Frakske op de eerste plaats aan te treffen. Maar nu is hij er weer en bovendien in het uitstekende gezelschap van stampers en Katrien1957.
    Proficiat voor zo'n mooie lentebeelden, en ik heb er nog gezien buiten de top-3, zowel van oude bekenden, als van vrij nieuwe deelnemers.
    Maar ik heb ook een paar beelden gezien die van ver misschien wel met de lente te maken hebben, maar niet echt met 'ontluiken'.
    Ik zal zelden een foto weigeren wegens 'niet-thematisch', en hoop ook dat dergelijke foto's niet meteen het absolute minimum krijgen om die reden.

    D'er was ook geen enkele reden waarom één bepaald iemand 24 (!) inzendingen, waarvan verschillende zeer dicht vooraan eindigden, met een 1 bedacht had. Uiteraard zijn die scores verwijderd uit het eindresultaat.
    De persoon in kwestie krijgt een stevige uitbrander, en zal bij herhaling uit de Challenge geweerd worden, zowel om een foto in te zenden als om anderen te scoren. Het is dit soort gedrag dat mij moedeloos maakt.
    De Challenge is niet meer dan een leuke foto-opdracht, die jullie telkens weer wordt aangereikt om je ideeën te geven, of om je eens een foto te laten maken die buiten je comfortzone ligt. Het is de gelegenheid bij uitstek om je foto volkomen anoniem door anderen te laten 'keuren', al moet je aan je score ook niet meteen te zwaar tillen. D'er zullen er nog zijn die volkomen anoniem (tenzij voor de Challenge Moderator) een goeie foto een lage score geven... Waarom? Geen idee! Maar ik vermoed vaak afgunst, omdat ze zelf een dergelijk beeld niet kunnen maken.

    De winnaar krijgt een waardebon van €30,- aangeboden door onze sponsor CeWe. De foto wordt door mij voorgedragen voor de wekelijkse Hall of Fame (opgelet: een nominatie is nog geen selectie!) en zal ook worden opgenomen in het tijdschrift Shoot.

    De laatste Challenge alweer vóór mijn "zomer-reces"; de maanden juni-juli worden samengevoegd, en ik kies zelf het thema.

    Voor de maand mei is er gekozen voor "Het vliegt", dus ik wil ze ditmaal zien vliegen!
    Last edited by LesC; 14 mei 2019, 08:23.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

    Proficiat aan de winnaar en iedereen die heeft deelgenomen .

    Comment


    • #3
      Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

      Net gezien in HOF, proficiat met je HOF !

      Comment


      • #4
        Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

        Van harte proficiat, ook met de HoF !

        Comment


        • #5
          Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

          Net gezien in HOF, proficiat met je HOF EN de challenge
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

            Lang geleden dat een Challenge-winnende foto ook de HoF haalt! Proficiat!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

              Proficiat Frans, mooie foto !

              Comment


              • #8
                Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

                Proficiat Frans!
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

                  Bedankt voor al die fijne reacties !
                  Ook proficiat aan alle deelnemers, lang geleden dat er nog zulke opkomst was met ook veel goede beelden
                  Hopelijk vliegen er deze maand ook weer veel deelnemers in
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frakske wint de april 2019-Challenge, thema: Ontluiken.

                    Tiens, ik was er van overtuigd dat ik hier al gereageerd had... maar niet dus.

                    Gefeliciteerd Frakske met je overwinning
                    Ook felicitaties aan de andere podiumplaatsen.
                    Zelf best tevreden met mijn 4e plaats.

                    Het was een heel mooie challenge qua aantal inzendingen, maar heel bedroevend qua aantal stemmers...
                    Meer dan 40 deelnemers en foto's met slechts 12 stemmen.... dat is een ongezonde situatie.
                    Het mag geen trend worden om enkel deel te nemen en niet te stemmen.
                    Misschien kan er in de mail die gestuurd wordt na validatie ook een kleine tekst staan om deelnemers er aan te herinneren om nadien ook de andere inzendingen te bekijken én (eerlijk) te beoordelen ?
                    Vraag is natuurlijk of men de inhoud van die mail ook echt leest....
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment

                    Working...
                    X