Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor mensen die niet weten hoe een modellocomotief gebouwd wordt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor mensen die niet weten hoe een modellocomotief gebouwd wordt.

    Het Oostenrijkse merk heeft een rijke geschiedenis maar daar wil ik het niet over hebben.
    Roco was het eerste merk die super gedetailleerde modelspoor locomotieven, rijtuigen en goederenwagons op de markt bracht.
    Alles werd, zover mogelijk, exact op schaal HO (1:87), schaal N (1:160) schaal TT (1:120) en smalspoor HOe.
    In deze video heb je ongeveer een gedacht hoeveel arbeid er gaat in het nabouwen van een Oostenrijkse elektrische locomotief in schaal HO.
    Zelfs als modelspoor u niet zegt moet je eens uit nieuwsgierigheid kijken, u zult verbaasd zijn.

    https://www.youtube.com/watch?v=gCYy...ature=youtu.be

    Zelf heb ik enkel stoomlocomotieven op schaal HO van de merken Fleischmann, Reitz, Roco, Trix, M +D, en nog andere.
    Mijn periode is de jaren dertig maar op geen enkel voertuig is de gehate arend te zien. Men noemt dat EpocheII der DRG, als snorremans de macht had werd dat de DR Epoche III.
    Last edited by Red Falcon; 3 mei 2019, 08:52.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Voor mensen die niet weten hoe een modellocomotief gebouwd wordt.

    Ik heb hier een paar Roco's wagons,die inderdaad zeer gedetailleerd zijn.
    Helaas zijn ze wat licht om op mijn baan te rijden (wat verzwaard met lood).Ligt niet aan het concept,maar eerder aan mijn baan.Ook merkeigen lok's en wagons,geven soms wat problemen.
    Jij bent gelijkstroom en ik wissel.Marklin,nog altijd analoog.
    Mijn oudste lok en mijn eerste lok is nu 60 jaar oud ,een DB V200,en mits wat minimaal onderhoud gehad,rijdt hij nog perfect.Maar dat geeft ook wel een indruk over de ouderdom van een aantal van mijn M-rails.
    Algemeen geeft Roco inderdaad de indruk,wat meer gedetailleerd te zijn en meer op juiste schaal.
    Leuk om te horen dat er hier nog zijn die met dit zgn. "kinderspeelgoed"bezig zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Voor mensen die niet weten hoe een modellocomotief gebouwd wordt.

      Ik heb bijna al mijn materiaal in Aachen gekocht, eerst bij Danhausen Kleinkölnstrasse, later bij Matthias Hünerbein Am Markt waar ik veruit het meeste heb gekocht.
      Ik ben zelfs persoonlijk bevriend met hem, helaas is hij nu op pensioen en heeft zijn zoon de winkel overgenomen. Ben er echter al een hele poos niet meer geweest want ik ben gestopt met deze hobby.
      Alles zit nu in grote kartons.
      Märklin is niet meer wat het is geweest, ze kunnen nu ook mee met de rest en Fleischmann is overgenomen door Roco en heeft Fleischmann zijn HO assortiment moeten stoppen en over moeten laten aan Roco.
      Roco zal het meeste overwerken naar hun normen, en geloof me gerust, die liggen enorm hoog hoor.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Voor mensen die niet weten hoe een modellocomotief gebouwd wordt.

        Fleischmann overgenomen ?
        In mijn middelbare schooltijd had ik een redelijk grote gelijkstroombaan, vooral Jouef en Lima om reden van budget.
        Ik denk dat het een dure hobby geworden is.

        Comment


        • #5
          Re: Voor mensen die niet weten hoe een modellocomotief gebouwd wordt.

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Fleischmann overgenomen ?
          In mijn middelbare schooltijd had ik een redelijk grote gelijkstroombaan, vooral Jouef en Lima om reden van budget.
          Ik denk dat het een dure hobby geworden is.
          Zeg dat wel, de prijzen swingen de pan uit sinds de komst van het digitale rijden en schakelen.
          De firma Fleischmann is helemaal overgenomen door het Oostenrijkse Roco.
          Märklin is al vele malen verwisseld van eigenaar omdat die Duitsers gewoon veel te duur zijn.
          Vele merken zijn ten onder gegaan door, oftewel slechte kwaliteit ( Lima, Jouef, Rovarossi en nog andere) of niet genoeg gedetailleerde modellen en zijn allen overgenomen door het Engelse Bachmann met een erg beperkt assortiment.
          Bachmann brengt totaal overwerkte klassiekers terug uit.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Voor mensen die niet weten hoe een modellocomotief gebouwd wordt.

            Nog treinmannen, leuk! Ben jaren met Z bezig geweest maar verder dan materiaal verzamelen en plannen maken is het nog niet gekomen. Zit allemaal in stapelbakken nu. Maar onlang met h0e spalspoor een echte start gemaakt. Spoorplan is af, nu beginnen aan de onderbouw. Niks speciaals, een fiddle van 80x40 en twee bakken van 110x40.

            Mijn voornaamste bezigheid tegenwoordig met treinen is live steam. Momenteel nog aan het bouwen, maar er kruipt verdorie veel tijd in. En materiaal zoeken in dit apeland is een pest.

            Comment

            Working...
            X