Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 150/600mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 150/600mm

    Bete forum leden.
    bij deze een vraagje uiteraard:::Ik heb mij een nieuwe tamron 150/600 G2 aangekocht deze komt op een 7D II van canon nu wil ik de back en frontfocus nazien
    maar ik krijg melding op het toestel dat deze de lens herkent(gegevens op het scherm,maar dat het niet de nodige gegevens kent of herkent om de focus via het menu bij te stellen),,kan of moet ik de lens nog toevoegen aan????.
    graag jullie deskundig advies waar voor van harte uiteraard.
    mvg Ysvogel

  • #2
    Re: tamron 150/600mm

    Volgens mij is de enige manier van tunen, gebruik te maken van het dock.

    Comment


    • #3
      Re: tamron 150/600mm

      Volgens mij herkent een Canon body enkel eigen merk lenzen om aanpassingen back/frontfocus te doen.( wat mij ook logisch lijkt)
      Eric

      Comment


      • #4
        Re: tamron 150/600mm

        Eric Feyen
        de vorige tamron lens 150/600mm herkende het toestel zonder problemen als ook mijn sigma macro lens.Dus ga nu verder opzoek om deze lens te kunnen kalibreren met het toestel.

        mvg Ysvogel

        Comment


        • #5
          Re: tamron 150/600mm

          beste leden

          heb hier mijn toestel eens onder de loep genomen en heb het nodige euvel gevonden ,kan wel degelijk mijn back en frontfocus aanpassen aan de lens dus er mag een slotje op, op deze discussie.
          mvg Ysvogel

          Comment


          • #6
            Re: tamron 150/600mm

            Kan je dan ook nog iets als een oplossing posten? Misschien dat anderen dan ook daar gebruik van kunnen maken met eender probleem.

            Comment


            • #7
              Re: tamron 150/600mm

              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              Kan je dan ook nog iets als een oplossing posten? Misschien dat anderen dan ook daar gebruik van kunnen maken met eender probleem.
              Als die mogelijkheid voorzien is in de camera, dan kan je front of backfocus aanpassen van elke lens die je er op gebruikt, en dat werkt ook voor third-party lenzen.
              Dat is toch wat ik tot nu toe altijd al heb gezien bij Canon camera's waar die mogelijkheid in zit.
              Ik hoop dat dat dus ook zo is voor andere cameramerken.

              Een aantal Sigma en Tamron lenzen kan je ook nog in de lens zelf aanpassen als het nodig is (en als je nog wat meer geld uitgeeft, want je moet er een "dock" bij kopen om de lens op een computer te kunnen aansluiten).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X