Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kruis gezocht voor lichtstatief. HELP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kruis gezocht voor lichtstatief. HELP

    In voorbereiding om op mijn statief 2 Godox 600AD (oud model) generatoren te plaatsten op mijn statief ben ik op zoek naar een kruis.
    Ik weet de juiste naam niet waardoor ik het pokkeding niet kan vinden in verkoop.
    Daarom even jullie hulp a.u.b.

    Ik zal proberen te omschrijven wat ik wil doen.
    Met doel om 2 Godox AD 600 generatoren op mijn statief te bevestigen wil ik dan met de speciale split kabel de 1200W/s kop gebruiken.
    Maar dan moet je de generatoren op je statief kunnen vastmaken want anders liggen die op de grond en dat is niet zo aan te raden als je bv op zandgronden wil werken.
    Het ding ziet er uit als een kruis (ik kan het niet beter omschrijven) en heeft aan 2 kanten een spigot pin. Aan elke kant komt er dan 1 generator op te staan.
    Het geheel kan ik dan onderaan op mijn statief vastschroeven zodat het gewicht ook laag hangt.
    Vermoedelijk is het ding gemaakt in staal of alu.

    Iemand een idee hoe dat "kruis" noemt? Of eventueel een link naar een website (mag ook ebay artikel zijn)

  • #2
    Re: Kruis gezocht voor lichtstatief. HELP

    Bedoel je dit
    Bresser BR-BLS210 Statief met boomarm
    te koop bij folux, koop niet de losse plastik koppeling, maar de iets duurdere koppeling, ik gebruik deze Bresser D-74 Losse Boomarm Pro 150 cm, losse boomarm past op ieder statief en vrij stevig.
    Plastiek koppeling goed voor een enkele flitser met niet te veel gewicht.

    Folux, goede service en snelle levering
    Sony A7III & Sony A7 RIII
    Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

    Comment


    • #3
      Re: Kruis gezocht voor lichtstatief. HELP

      Dank je wel voor het meedenken maar dat is het niet.

      Ik heb dus een lichtstatief en ik wil eigenlijk 2 spigot tappen onderaan op de mast van het statief. Zo kan ik de generatoren van de flitskoppen op de mast plaatsen. De flitskop zelf komt dan boven op het statief en tussen beiden zit een speciale kabel.

      Ik heb al zitten zoeken op de woorden klem, clamp, spigot, dual,... en ik kom in de buurt maar nooit exact wat ik zoek.
      Dit is wat het dichtst in de buurt komt. (Dit is er eentje met 1 spigot op, ik zoek er dus eentje met 2 spigots op)

      Het ding met 2 spigots bestaat zeker weten. Ik heb het al gezien in een video waarbij ze die opstelling ook doen.
      Volgens de video kan je de klem vinden op Amazon maar daar kan ik die niet terug vinden en de auteur van de video reageert niet op mijn vraag.

      Comment

      Working...
      X