Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BBQ grill mat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BBQ grill mat

    Iemand ervaring met een bbq grill mat?
    Voor op het rooster te leggen?
    Ik heb een gas bbq en zou dit wel eens willen proberen.
    Ik ben eens aan het kijken geweest op het internet maar daar zie je veel verschil kwa prijs...

  • #2
    Re: BBQ grill mat

    Die van de Brico of tuincentra (zelfde type) moet ge al niet kopen, twee weken geleden eend getest ... zogezegd vuurvast, maar is er toch niet heel uitgekomen.
    Was anders niet goedkoop voor zo’n prul.
    Mogelijks zijn er betere, maar er komt toch nog vet op de grill en die moet je toch nog kuisen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: BBQ grill mat

      Ik wist nog niet eens dat zoiets bestond, toch interessant BD Chit Chat .
      Moet je zo'n mat dan niet schoonmaken ?
      Voor luie mensen: stook de grill na afloop zo heet dat het vet verkoolt.
      Afwassen vinden wij (althans mijn vrouw) beter, maar dat sponsje kan je voor niets anders meer gebruiken.

      Comment


      • #4
        BBQ grill mat

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Moet je zo'n mat dan niet schoonmaken ?
        Voor luie mensen: stook de grill na afloop zo heet dat het vet verkoolt.
        Hier vooral eens getest om sommige bereidingen die anders door het rooster durven vallen beter te kunnen draaien en bakken ... om niet te reinigen moet men dat zeker niet kopen.
        En ja die mat (grille) moet men ook reinigen en dat is niet veel eenvoudiger dan het rooster van de BBQ zelf, integendeel.
        Het rooster reinigt heel goed door na het bakken de BBQ nog een tijd goed heet te stoken en dan een stalen borstel te gebruiken.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: BBQ grill mat

          Door het gietijzeren rooster van een Weber Q valt niets door, hoor.
          Beste BBQ ooit gehad.

          Comment


          • #6
            BBQ grill mat

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Door het gietijzeren rooster van een Weber Q valt niets door, hoor.
            Beste BBQ ooit gehad.
            Als je daar enkel grote stuken vlees op bakt dat niet uit elkaar kan vallen, dan kan dat op elke BBQ zo zijn.
            Maar tenzij jij heel beperkte keuzes hebt in bereidingen, dan zijn er toch nog wel wat bereidingen waar wel stukjes van afvallen en er wel door/tussen kunnen.
            Zeker als iets een beetje aan het rooster kleeft, dan komen er kleine stukjes los bij het losmaken zowel op de metalen als de gietijzeren roosters van Weber, Boretti of welk merk ook.
            Al is het maar een stuk ajuin of paprika dat van de brochette valt of een gevulde champignon dat eens omvalt of jus van het vlees of wat olie.
            Bij geen enkele BBQ kan men voorkomen dat het rooster vuil wordt of er iets aankleeft, zelfs niet met de speciale anti-aanbaksprays die ze ervoor verkopen … het helpt zeker, maar het lost niet alles op.
            Hier staat zowel een Weber Q, Weber Master-Touch GBS als een Boretti.
            Zoals eerder aangekaart, met zo'n mat (fijne grille) wordt het rooster nog steeds vuil, echter een stuk ajuin of dergelijke zal er nooit doorvallen.
            En vis is eigenlijk nog erger dan vlees op dat gebied.
            Klopt wel dat Weber een van de beste merken is, Boretti vind ik persoonlijk ook heel goed.
            Last edited by VerSeg; 26 april 2019, 14:34.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: BBQ grill mat

              Ik blijf toch nog gewoon aluminium bakjes gebruiken (op een Barbecook).

              En nadien het rooster een avond in het gras leggen en dan afkuisen.
              Inderdaad het sponsje mag je direct wegsmijten.

              Maar tot nu toe nog geen last gehad.
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment

              Working...
              X