Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A boy in blue

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] A boy in blue

    [IMG]A boy in blue by Eddy Meulemans, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: A boy in blue

    Mooie achtergrond maar renner is helemaal niet scherp.

    Comment


    • #3
      Re: A boy in blue

      Sorry crosser, maar je bedoelt misschien "de renner is niet helemaal scherp" en dat is een nuance want de renner is wel scherp. Tenminste de niet bewegende delen zoals handen, hoofd en rug. Uiteraard de benen en voeten niet door de roterende beweging en de lage sluitertijd. Zelfs het kader van zijn fiets is scherp en uiteraard de wielen niet door de roterende beweging.

      Comment


      • #4
        Re: A boy in blue

        Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
        Sorry crosser, maar je bedoelt misschien "de renner is niet helemaal scherp" en dat is een nuance want de renner is wel scherp. Tenminste de niet bewegende delen zoals handen, hoofd en rug. Uiteraard de benen en voeten niet door de roterende beweging en de lage sluitertijd. Zelfs het kader van zijn fiets is scherp en uiteraard de wielen niet door de roterende beweging.
        ik weet ook wel dat bij zo een lage sluitertijd niet alles scherp zal zijn .maar ik vermoed dat dit al een stevige crop is want als je hem nog bijcropt is gezicht toch echt niet scherp he.toch voor dit beeld mag je gerust naar 1/160 gaan of nog hoger i.p.v. 1/60. nu hangt er een vloed over de gehele foto.

        Comment


        • #5
          Re: A boy in blue

          Dit is maar een minimale crop. Ik heb alleen achteraan iets weggenomen omdat hij anders pal in het midden stond. Ik heb wel het contrast teruggeschroefd, vandaar die gloed. Als ik naar 1/160 of hoger ga is het gras veel minder uitgeveegd en kun je minder spreken van een panning.

          Comment


          • #6
            Re: A boy in blue

            Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
            Dit is maar een minimale crop. Ik heb alleen achteraan iets weggenomen omdat hij anders pal in het midden stond. Ik heb wel het contrast teruggeschroefd, vandaar die gloed. Als ik naar 1/160 of hoger ga is het gras veel minder uitgeveegd en kun je minder spreken van een panning.
            eddy, waarom moet het gras uitgeveegd zijn ? de panning zit toch in de wielen. hiermee heb je toch voldoende snelheid in de wielen.
            kijk naar mijn foto van de speedway , daar is het gras toch ook onscherp genoeg.

            Comment


            • #7
              Re: A boy in blue

              Voor mij is de renner scherp genoeg. En ik zie ook liever een panning op 1/60 dan op 1/160. Het effect van de sluitersnelheid heeft invloed maar ook de brandpuntafstand en snelheid van het object hebben invloed hoe het uiteindelijke beeld er uitziet.
              Deze had voor mij ook gerust wat meer ingezoemd mogen zijn.
              De foto zelf kan ook wel wat meer pit gebruiken, komt nu nogal flets over.
              I put the sexy in dyslexia

              Comment


              • #8
                Re: A boy in blue

                fijne panning, maar door het gekozzen standpunt ook een tikje saai
                "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                Comment


                • #9
                  Re: A boy in blue

                  knap shot - misschien iets meer contrast insteken
                  mijn website : klik

                  Comment

                  Working...
                  X