Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

    Iemand van dit forum ?
    HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD NADAT HIJ VERRAST WORDT DOOR OPKOMEND WATER OP STRAND

    Zoals het een echte bejaarde hobbyfotograaf betaamt, was hij meer bezorgd om zijn eigen materiaal dan zijn eigen leven

  • #2
    Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

    Ik begrijp niet dat iemand in deze situatie terecht komt,tenzij dat je helemaal onbekend bent met de zee of met je geest helemaal in de wind zit,en dan blijf je weg uit de zee.
    Je ziet toch zo bij laagwater waar de "kelletjes",de diepere zones liggen.
    Bij opkomend tij,zie je deze toch vollopen.Altijd een escape-zone in gedachten houden,of op tijd weg wezen.
    Terreinvoorkennis is geen overbodige luxe blijkbaar.

    Comment


    • #3
      Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

      De man ken ik niet desondanks ik van de streek ben.

      Aan die zandbanken hebben veel al zich mispakt. Het water kan erg snel opkomen en dat is niet een kwestie van uren maar van een paar minuten en je zit ingesloten.
      Bij mijn weten kwam dit hier vroeger niet voor. Maar sinds de uitbreiding van de haven in Zeebrugge (de muur) zijn grote zandbanken zich gaan vormen die tot in Blankenberge komen.

      Het doet me denken aan een shoot die we gedaan hebben op Cap gris nez. Daar had ik goede voorbereiding gedaan met de waterstanden maar dan nog hebben we moeten lopen met model en gear omdat het water zo snel opkwam.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

        Ik sluit me aan bij Demuro.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

          Aan de vlaamse kust is dit beetje nonchalance, opaalkust is eb en tij meer dan dubbel zo vlug qua stijging of daling en hier ist vree opletten!
          Natte botten snap ik nog, redding is toch echt niet opletten in vlaanderen?

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

            Ik vraag mij af hoeveel zoiets kost aan de maatschappij.
            Wellicht stukken meer dan de man zijn fotogerief.
            Last edited by Leopard; 25 april 2019, 07:34.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

              Als hobbyfotografen komen we nogal belachelijk over door zo'n kwibus.

              Comment


              • #8
                Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

                Mensen in noodsituaties gedragen zich niet altijd even nuchter, dat is een gegeven. Het gaat om een individuele beslissing die de man duur had kunnen komen te staan, da's wel duidelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Ik vraag mij af hoeveel zoiets kost aan de maatschappij.
                  Even veel als niets doen, het is die mannen hun job.
                  Een goede jeugdvriend van mij (Michel Claeys) vloog jaren met de Seaking (voordien F16 piloot) die mannen
                  en toestellen moeten hun vlieguren halen en/of trainingen doen met en zonder bijstand
                  van derden, zo een simpele oproep zonder erge gevolgen is dan graag meegenomen.
                  Maakt dus eigenlijk geen verschil op hun budget.
                  Last edited by Guest42; 2 mei 2019, 06:59.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

                    10 jaar geleden nam ik foto's van de Hopewell Rocks in de Bay of Fundy, Canada. Daar is het echt opletten want je hebt daar de hoogste getijdenverschillen ter wereld (16 meter tussen hoog en laag!). Het is er ook zeer uitgestrekt en je kunt maar op enkele plaatsen terug naar boven. Maar ze hebben daar een paar noodtorens gebouwd waar je kunt opklimmen. En dan kun je 6 uur wachten of het noodnummer bellen om je te komen halen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand van hier ? HOBBYFOTOGRAAF (64) ONTSNAPT AAN DE DOOD

                      Er gebeuren wel meer stommigheden voor de foto en met de komst van de selfies is het er niks beter op geworden. Maar om je te laten verrassen aan onze kust moet je toch al een behoorlijke oen zijn. Aan de zuidkust van IJsland zijn er een paar plaatsen met een dodelijke reputatie omwille van de "sneaker-waves", er staan zelfs borden met waarschuwingen én voorbeelden van doden die in het verleden (mét data) zijn gevallen door met de rug naar de golven te staan voor een selfie. Denk je dat dit de Aziaten afschrikt ? Niks van. Aziaten, Amerikanen en Israelieten luisteren naar geen rede. Vooral de laatsten hebben een bar slechte reputatie bij de gidsen. Mijn goede vriend Jónas gidst in zijn vrije uurtjes, hij vertelde me dat hij eens een bus Israelieten had, hij had ze nog ZO gevaarschuwd : kom niet te dicht bij de rand van de waterval (Dettifoss is de meest debietrijke waterval van Europa), een paar uur nadien misten ze er éne op de bus. Niks meer van gehoord... De laatste dode dateert van 2018, een pas getrouwd Amerikaans koppel reed zich vast in een gletsjerrivier die carrément wordt afgeraden voor lichtere jeeps. De vrouw (28) heeft geprobeerd om uit de wagen te komen, is door de stroming (zo'n 4°C) gegrepen, de mensen van de ICE-SAR hebben haar honderden meter verder teruggevonden, ze is overleden in de helicopter op weg naar het ziekenhuis.
                      https://icelandmag.is/article/woman-...on-her-husband
                      Maar het gebeurt overal, in mijn urbexperiode had ik weet van 3 dodelijke accidenten.
                      Ooit, aan de Riddarspranget in Noorwegen lagen er bloemen. De Riddarspranget is een kloof met een waterval met daaraan een legende verbonden : de ridder was zijn lief gaan ontvoeren op de boerderij en de boer zat met zijn zeis achter hen aan, daar gekomen nam hij zijn lief in zijn armen en sprong naar de overkant (vandaar de naam), dus ik vraag een Noor naar het waarom en ik zat er niet ver naast : één of andere oen dacht 2 dagen daarvoor dat hij dat ook wel zou kunnen. Noppes dus.
                      Last edited by opapol; 2 mei 2019, 10:13.

                      Comment

                      Working...
                      X