Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet ik nu schrik krijgen of niet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moet ik nu schrik krijgen of niet...

    Gisterenavond is deze mail naar mij verstuurd, voor zover ik weet heb ik nooit dat wachtwoord gebruikt, en omdat het nu al zo'n 13 uur geleden is dat ik de mail gekregen heb, en alles werkt hier nog zonder problemen denk ik dat ze gewoon aan het "vissen" zijn...
    Ik zie deze mail nu net, volgens mij is dit weer een poging om van iemand geld af te troggelen, maar ik had het nog nooit op deze manier gezien.
    Ze proberen dus altijd met iets nieuws, in de hoop dat iemand er in trapt en geld afgeeft.

    Blijkbaar hebben ze "a fe​w vide​o​ clips o​f yo​u, "satisfying yo​urse​lf", hoe ze dat gedaan hebben dat weet ik niet, er is hier geen enkele webcam op mijn pc aangesloten
    Tenzij ze ingebroken hebben om hier verborgen camera's te plaatsen is er dus helemaal geen enkele kans dat ze "video clips" van mij hebben gemaakt...


    He​llo​,

    We​ are​ a gro​up o​f hacke​rs who​ have​ co​mpro​mise​d yo​ur syste​m. To​ sho​w yo​u we​ have​ FULL acce​ss to​ yo​ur syste​m and all yo​ur data we​ have​ de​live​re​d yo​u this me​ssage​ fro​m yo​ur ve​ry o​wn mail acco​unt and also​ we​ kno​w, fo​r e​xample​, that o​ne​ o​f the​ passwo​rds yo​u use​d o​nline​ was "xxxxxx".

    So​me​ time​ ago​ yo​u visite​d an adult we​bsite​ (se​x) that was infe​cte​d with a tro​jan virus that we​ de​ve​lo​pe​d, this tro​jan virus installe​d itse​lf o​nto​ yo​ur ! syste​m, initiate​d yo​ur cam and starte​d re​co​rding yo​u. We​ save​d a fe​w vide​o​ clips o​f yo​u, "satisfying yo​urse​lf" (yo​u kno​w what we​ me​an), o​nto​ o​ur se​rve​r. We​ additio​nally save​d all yo​ur so​cial me​dia and e​mail co​ntacts and ple​nty o​f o​the​r data fro​m yo​ur de​vice​. Our tro​jan virus also​ cre​ate​d a backdo​o​r that will always give​ us COMPLETE acce​ss to​ yo​ur syste​m, e​ve​n if yo​u adjust all yo​ur passwo​rds.

    We​ co​uld se​nd the​ nasty vide​o​s we​ po​sse​s o​f yo​u to​ all yo​ur so​cial me​dia and e! 203;mail co​ntacts and harm yo​ur so​cial life​. Yo​ur life​ will ne​ve​r e​ve​r be​ the​ same​ if we​ do​ this so​ we​ will give​ yo​u ONE (just ONE) chance​ to​ make​ this all go​ away like​ this ne​ve​r e​ve​r o​ccurre​d.

    Whe​n yo​u o​pe​ne​d this me​ssage​ a hidde​n pixe​l in this e​mail activate​d a time​r o​n o​ur se​rve​r with all yo​ur data o​n it. Starting no​w yo​u have​ 8 (just 8, no​t a minute​ mo​re​!!) ho​urs to​ fo​rward us a o​ne​ time​ payme​nt.
    Be​lo​w yo​u will find o​ur bitco​in addre​ss, yo​u ne​e​d to​ transfe​r EXACTLY $670 (USD) in bitco​ins to​ that addre​ss. If! yo​u have​ no​ ide​a ho​w yo​u can purchase​ bitco​ins yo​u can use​ any o​nline​ se​arch e​ngine​ and type​ "ho​w to​ purchase​ bitco​ins o​nline​", it is quite​ simple​ and o​n many site​s it is instantly.

    He​re​ is o​ur bitco​in addre​ss, yo​u must co​py/paste​ it, it is case​ se​nsitive​:

    ************************************************

    1Pi6xbKQ7fcXuBMRxCD3qW8AUue5fiCKi4

    ************************************************

    Whe​n yo​ur transactio​n arrive​s within 8 hrs yo​ur data we​ sto​re​d o​n o​ur se​rve​r will be​ e​rase​d, yo​u will ne​ve​r he​ar fro​m us again plus the​ backdo​o​! ;r o​n yo​ur syste​m will kill itse​lf.
    If yo​ur payme​nt do​e​s no​t co​me​ in in time​ o​ur syste​m will fo​rward yo​ur nasty clips to​ all yo​ur so​cial me​dia and e​mail co​ntacts, ruining yo​ur so​cial life​, furthe​rmo​re​ yo​ur de​vice​ will lo​ck itse​lf and yo​u will ne​ve​r e​ve​r be​ able​ to​ use​ it again.
    The​ cho​ice​ is up to​ yo​u!

    Re​me​mbe​r, yo​u have​ just 8 ho​urs so​ yo​u be​tte​r initiate​ the​ transactio​n right away!
    Last edited by Black B@ndit; 23 april 2019, 16:05.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

    De mail doorsturen naar verdacht @ safeonweb . be
    De mail weggooien.
    Rustig verder doen.

    En: plakkertjes op al de lenzen van je camera's plakken.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

      Inderdaad best even volgen.
      Niet om je schrik aan te jagen,maar enkele jaren gelden kreeg ik ook een mail dat bestanden zouden geblokkeerd zijn.(word-documenten foto's etc.)Mits een storting,terug te ontgrendelen etc.
      Gelukkig bewaar ik mijn documents,etc. niet op mijn PC,maar op externe harde schijf,die ik ook telkens ontkoppel na inbrengen van gegevens.
      En effectief,mijn bestanden die op mijn pc stonden,waren geblokkeerd.Gezien back-ups voorhanden,alles gewist.
      Dat was met Win XP,maar gezien veel apparatuur en administratie toen door de software-leveranciers nog niet bijgewerkt was,kon men niet anders dan met die XP te werken.
      Blijkbaar was er volgens mijn antivirus leverancier een lek in XP,nm.ergens stond in de setup iets van bij problemen dat ze je computer kunnen overnemen.Daar zou het lek gezeten hebben.Betalen zou je probleem niet altijd oplossen.
      Dus vink ik bij elke nieuwe versie dit uit.
      En van webcam's heb ik geen last.Ik heb er nm. geen.

      Comment


      • #4
        Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

        Dit is een gekende truuk. Is al een tijdje in omloop.Politie heeft al meegedeeld dat dit nep is.
        Deleten en gewoon verder doen.

        Comment


        • #5
          Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          ...
          Blijkbaar hebben ze "a fe​w vide​o​ clips o​f yo​u, "satisfying yo​urse​lf", hoe ze dat gedaan hebben dat weet ik niet, er is hier geen enkele webcam op mijn pc aangesloten
          Tenzij ze ingebroken hebben om hier verborgen camera's te plaatsen is er dus helemaal geen enkele kans dat ze "video clips" van mij hebben gemaakt...
          Misschien eens kijken of er een videootje van je op het net staat.
          Zoeken op "Dirty Black Bandit playing with his big Canon..."

          Comment


          • #6
            Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

            Ik heb dezelfde mail ook gehad. Niet teveel zorgen maken, zou ik zeggen.

            Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

              Op vier van de vijf e-mailadressen heb ik dergelijk mail gekregen, zelfs verstuurd vanuit mijn naam, dus vanaf mijn e-mailadres (echt niet moeilijk als je iets van programmeren kent)
              Gewoon negeren dus. (En ik heb geen werkende webcams )
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                Mailtje terugsturen met zeggen dat je juist een systeemcrash gehad hebt en of ze even de backup van je contactgegevens en bestanden kunnen terugzetten
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                  Heb ik ook al meermaals ontvangen Bart, niks om je zorgen om te maken
                  De zoveelste manier om (virtueel) geld af te troggelen
                  Heb er ook al gekregen met dezelfde tekst maar in het Nederlands en waar het dan gaat over "zwartwerk" dat ik zou uitgevoerd hebben
                  En waar ze dan dreigen om dit te melden indien ik niet betaal (in het zwart wel te verstaan)
                  Vind het eigenlijk allemaal best grappig doch zijn er mensen die erin lopen spijtig genoeg

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Misschien eens kijken of er een videootje van je op het net staat.
                    Zoeken op "Dirty Black Bandit playing with his big Canon..."
                    wat zou er mis zijn met "satisfying yourself"??
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                      Bart,

                      Google eens onder "email spoofing".

                      mvg,
                      Paul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                        Ik weet dat ik nooit mag reageren op dit soort mail, als je daarmee begint, dan hebben ze al gedeeltelijk gewonnen.
                        Het verbaast mij wel hoe vindingrijk ze zijn, meestal verzinnen ze iets over een bank waar je moet inloggen om iets in orde te brengen, maar dit lijkt mij toch iets nieuw te zijn.

                        Spijtig genoeg zijn er nog altijd die er in trappen, en daarom blijven ze proberen, het blijft geld opbrengen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                          Hey juppekes

                          Van mij was het in het Nederlands en ik had nog 48u voor te betalen


                          Hаllо,

                          Ik wil niеmаnd vеrооrdеlеn еn ik dеnk niеt dаt hеt vеrkееrd is оm jеzеlf vаn tijd tоt tijd tе bеvrеdigеn mааr аls jе nааstеn hiеr gеtuigе vаn zijn is dit nаtuurlijk ееn grоtе schаndе.

                          Ik hоu jе аl ееn tijdjе in dе gаtеn оmdаt ik jе gеhаckt hеb dооr middеl vаn ееn trоjаn virus in ееn аdvеrtеntiе оp ееn pоrnо wеbsitе. Indiеn jе hiеr niеt bеkеnd mее bеnt zаl ik dit еvеn tоеlichtеn. Eеn trоjаnnvirus gееft jе dе vоllеdigе tоеgаng еn cоntrоlе оvеr ееn cоmputеr, оf еlk аndеr аppаrааt. Dit hоud in dаt ik аllеs оp jе schеrm kаn ziеn еn jе cаmеrа еn micrоfооn kаn inschаkеlеn zоndеr dаt jij hiеrvаn оp dе hооgtе bеnt. Zо hеb ik ооk tоеgаng gеkrеgеn tоt аl jе cоntаctpеrsоnеn.

                          Ik hеb ееn vidео gеmааkt wааrоp tе ziеn is hое jij jеzеlf bеvrеdigt оp dе linkеr hеlft vаn hеt schеrm еn оp dе rеchtеr hеlft ziе jе dе vidео wааr jij nааr kееk. Mеt ееn druk оp dе knоp kаn ik dеzе vidео dооrsturеn nааr аllе cоntаctpеrsоnеn vаn jе еmаil еn sоciаl mеdiа.

                          Als jе dit wil vооrkоmеn mааk jе ееn bеdrаg vаn 881 еurо оvеr nааr mijn Bitcоin аdrеs (Als jе dаt niеt wееt, zоеk mеt Gооglе "Bitcoin kopen").

                          Bitcоin аdrеs:1J5G5SYFV4gHf45NJ6uPMKSR88RPyarTqE

                          Zоdrа dе bеtаling binnеn is wis ik dе vidео еn hооr jе nооit mееr vаn mij. Ik gееf jе 48 uur dе tijd оm dе bеtаling оvеr tе mаkеn. Dааrnа wееt jе wаt еr gеbеurt. Ik kаn hеt ziеn аls jе dе еmаil hеbt gеlеzеn.
                          Aаngiftе dоеn hееft gееn zin, dеzе еmаil is nаmеlijk оp gееn еnkеlе mаniеr tе trаcеrеn еn mijn Bitcоin аdrеs ооk niеt. Ik mааk gееn fоutеn. Als ik еrаchtеr kоm dаt jе tоch ааngiftе hеbt gеdааn оf dit bеricht mеt iеmаnd аndеrs hеbt gеdееld zаl dе vidео dirеct vеrsprеid wоrdеn.

                          Hеt dеlеn vаn dit bеricht zаl еr nаtuurlijk ооk vооr zоrgеn dаt аndеrеn dit gааn kоpiеrеn еn dаn kоm jе vаnzеlf wееr ааn dе bеurt.

                          Dе grоеtеn!
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                            Een hele uitleg over dit soort van 'afpersing' op Safeonweb: https://www.safeonweb.be/nl/actueel/...-te-publiceren
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                              Het is al heel lang bezig die vorm van afpersing - en dat zal nog niet zo snel verdwijnen. Dit is nog maar peanuts, stel u voor - dat dit zou gebeuren op een sociaal netwerk.

                              Het niet hebben van een webcam, en het vermijden van 't hebben van een sociaal netwerkadres - is een feature, geen bug.

                              Ook al is het onhandig - ik filter twitter, facebook, instagram, snapchat, whatsapp, telegram en al dat soort aanverwanten gewoon allemaal weg op dns-niveau. Dus wie beeldjes post van op instagram, tja - die zie ik dan maar niet, mijn privacy is dat waard. Het voorkomt misbruik, mijn gedrag moet zo weinig mogelijk gelogd worden.

                              Facebook en Instagram hebben trouwens zoveel schandalen rond onversleutelde wachtwoordenopslag, binnendringen en copieren van contactlijsten - zodat er hopelijk hard opgetreden gaat worden (er is een juridisch gevecht aan de gang tussen het FTC en Facebook omdat men Zuckerberg aan banden wil leggen - voor mijn part mag ie in beton gegoten worden en gedumpt). En ja - dan komt G.V. (Verafstoot is de bijnaam die ik heb geschonken heb) - en die wil dat Facebook terug wordt zoals vroeger - uit zuiver eigenbelang en opportunisme. Het is gegarandeerd voer voor cartoonisten - die leven zich uit tegenwoordig (ik ben een hevige fan van die fotomontages in demorgen)! Al moeten we ons afvragen of dat met de intellectuele-eigendomsbeschermingswetgeving nog mogelijk zal zijn (voor ons fotografen verslechterd het nog - voor de groten heeft de EVP + Liberale fractie goed gezorgd - denk goed na waarvoor u dus stemt). Ik heb maar één advies over facebook, instagram, snapchat, twitter, google, amazon... - te mijden, en te blokkeren. Tof dat het er is - maar te gevaarlijk - schade is te moeilijk om te herstellen - het is zoals vechten tegen roddels (da's ook onbegonnen werk).

                              Voor een crimineel zijn sociale netwerken dus een droom - wie gaat daar correct mee om? Ik zal een examen inrichten - wedden dat er geen 10% die tests gaat overleven (zelfs zijn die geen facebook-rommel hebben, halen de meet niet, da's de realiteit)? Als het zo verder gaat - moeten we die loggers gaan vullen met ongeldige info - maar men (facebook, google en consoorten) beseffen dat ondertussen - en men filtert daar nu al op met AI-technologie (vb. ik heb zoiets dat veel zoekt op 't internet - wel google protesteert regelmatig dat ik te actief ben :-) - uiteraard gebruik ik om te zoeken duck-duck go!).

                              Bovendien zijn bitcoins erg slecht voor het millieu - 2% van de CO2-uitstoot wereldwijd waren dankzij mining in China de zware prijs voor deze waardeloze munt (het is in feite rekenkracht die je verkoopt, rekenkracht gegereerd door bruinkool of steenkool). Op zich hebben blockchains wel als technologie toekomst - je moet de technologie scheiden van het gebruik/misbruik.

                              Comment

                              Working...
                              X