Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet-toeristische natuurgebieden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet-toeristische natuurgebieden

    Goede avond,
    Omwille van mijn beroep, ben ik bijna het gehele jaar door, in contact met klanten. Erg leuk, maar tijdens mijn verlof, wil ik eigenlijk helemaal géén of toch alvast zo weinig mogelijk mensen zien. Vandaar dat ik op zoek ben naar het volgende :
    -natuurgebied of natuurpark of nationaal park in regio Tsjechië of Polen, eventueel Duitsland of Oostenrijk kan ook.
    -begin juli en dit voor een tweetal weken
    -wandelen, fotografie (dieren, insecten, bloemen, landschappen...) moet mogelijk zijn.

    Wie kan mij een dergelijk "verborgen pareltje" aanbevelen?
    Met dank voor suggesties.
    En ik hou jullie op de hoogte van mijn uiteindelijke keuze natuurlijk.

  • #2
    Re: Niet-toeristische natuurgebieden

    Voor alle duidelijkheid : ik ken NIETS van de landen die je opnoemt, maar dat zou wel eens een harde noot kunnen worden denk ik. Daarbij denk ik oa aan bevoorrading en overnachting.
    Ik moet wel toegeven dat ik sympathiseer met je doelen, meer nog : ik doe dat zowat ieder jaar voor minstens 1 maand.

    Maar niet daar

    Comment


    • #3
      Re: Niet-toeristische natuurgebieden

      Polen: Wigry National Park (ik weet niet hoe het er nu is, is onderhand 12 jaar geleden dat ik daar geweest ben. auto op bewaakte parkeerplaats en 1x per dag melden bij contact persoon of je veilig de dag was doorgekomen en de route van de volgende dag doornemen)

      Om rust en ruimte te vinden trek ik altijd "ver" noordwaarts.

      Comment


      • #4
        Re: Niet-toeristische natuurgebieden

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Polen: Wigry National Park (ik weet niet hoe het er nu is, is onderhand 12 jaar geleden dat ik daar geweest ben. auto op bewaakte parkeerplaats en 1x per dag melden bij contact persoon of je veilig de dag was doorgekomen en de route van de volgende dag doornemen)

        Om rust en ruimte te vinden trek ik altijd "ver" noordwaarts.
        We zijn dan al met twee. Maar dat wist je zeker al eerder.

        Comment


        • #5
          Re: Niet-toeristische natuurgebieden

          Niet in de landen die je aangaf, maar Rondane in Noorwegen is ook behoorlijk desolaat. Ga nog wat verder noordwaarts, en je ziet echt niemand.

          Comment


          • #6
            Re: Niet-toeristische natuurgebieden

            Misschien is een verblijf in een klooster iets voor u.

            Comment


            • #7
              Re: Niet-toeristische natuurgebieden

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Niet in de landen die je aangaf, maar Rondane in Noorwegen is ook behoorlijk desolaat. Ga nog wat verder noordwaarts, en je ziet echt niemand.
              Inderdaad, ik ben er heel veel keren geweest. Toch vind ik zelf Zweden nog een stuk desolater in termen van : minder bezocht. De drie meest noordelijke nationale parken (Sarek, Stora Sjöfallet en Padjelanta) zijn nu samengesmolten tot het gigantische Lapponia werelderfgoed.
              Maar als de TS Noorwegen zou overwegen zou ik aanraden om kaart te kopen van Capellen (niet de generale overzichtkaart maar iets meer gedetailleerde deelkaarten), de meeste wandelroutes en hutten zijn aangegeven, het zijn er vééééél. Het wandelen zelf gebeurt best met kaarten op max 1/100.000 (of nauwkeuriger). Alle topografische kaarten zijn (gratis) te vinden op internet, ik zou eens moeten kijken voor de link. De meeste hutten zijn van DNT en daarvoor heb je meestal een sleutel nodig, in Zweden is dat véél minder het geval. Maar voor de modale toerist is het Noorse landschap wel fotogenieker.

              Comment

              Working...
              X