Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uilskuikens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Uilskuikens

    Vooraleer iemand opmerkingen maakt over nestfotografie misschien even schetsen waar die foto genomen is.
    Van één van de Rangers van het Everglades NP kreeg ik de tip dat er in het centrum van Everglades City een nest was van de great horned owl (Amerikaanse Oehoe). Dit nest was gemaakt boven op een verlichtingspaal met vier grote lampen, in het midden tussen de brandweerkazerne en een benzinestation. Werkelijk in het centrum van dit afgelegen kleine dorpje. Deze uilen waren dus gewoon dat er mensen bleven staan om er naar te kijken. Een local vertelde mij dat het nest er reeds jaren was op die verlichtingspaal maar steeds bewoond werd door bald eagles. Dit jaar hadden de uilen het nest overgenomen.



    Grotere versie kan bekeken worden in Flickr door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken,

    Raf.
    Last edited by muesli; 29 april 2019, 12:50.

  • #2
    Re: Uilskuikens

    Toch wel heel apart dat deze steeds het centrum opzoeken om te nesten, wil ik hier ook wel voor mijn deur
    Prima vastgelegd Raf

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Uilskuikens

      mooie ogen

      Comment


      • #4
        Re: Uilskuikens

        Prachtig hoe ze je aankijken.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Uilskuikens

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Toch wel heel apart dat deze steeds het centrum opzoeken om te nesten, wil ik hier ook wel voor mijn deur
          Prima vastgelegd Raf

          grts
          Sieg
          Bedankt Sieg! Of deze steeds het centrum opzoeken weet ik niet. Dit was het eerste nest van Oehoes dat ik gezien heb. Wat ik wel al vele keren gezien heb dat zijn nesten van Osprey (visarenden) en bald eagles. En die zie je ook regelmatig in dorpen en langs openbare wegen, dikwijls op electriciteitspalen. En deze uilen hebben zo een nest overgenomen vertelde men mij. Dus misschien toch niet zo gewoon om een uilennest te zien midden in een dorp?
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Uilskuikens

            Mooi om dit te zien,

            Groeten,
            Raf
            Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Uilskuikens

              Inderdaad knap verhaal ook.


              Johan

              Comment

              Working...
              X