Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

    Hallo allemaal,

    Ik heb hier een mooie Rolleiflex T (model II) uit 1961 in goede staat, inclusief verschillende accessoires. Ik vroeg mij af wat de realistische verkoopwaarde van dit toestel (incl. accessoires) zou kunnen zijn? Kan iemand mij een inschatting geven, ik heb al verschillende zaken opgezocht op internet, maar de prijzen variëren nog al vind ik.

    Specificaties

    - Merk : Rollei
    - Model : Rolleiflex T (model II volgens https://www.rolleigraphy.org/snt.php)
    - Serienummer : T 2159387
    - Objectief 1 : Carl Zeiss Tessar 1: 3,5 / 75 mm (nummer 3307385)
    - Objectief 2 : Heidosmat 1: 2,8 / 75 mm (nummer 3040202)
    - Sluiter : synchro-compur

    Inbegrepen accessoires

    - Rolleiflex lederen beschermhoes
    - Rolleiflex T handleiding (Nederlands)
    - Rollei zonnekap / lenskap met bijhorende lederen tas
    - Rollei E 15 B flits met bijhorende handleiding
    - KAKO 818 HS elektronische flits
    - ROWI flitsbeugel (Org. Western Germany, Order No.: 1213)
    - BILORA Biloret 2017, vintage camerastatief / tripod uit 1960 met originele lederen hoes
    - MEFA lederen opbergtas

    Enkele foto's





    ---

    Canon 7D

  • #2
    Re: Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

    Check deze site eens: http://collectiblend.com/Cameras/Rol...leiflex-T.html

    Comment


    • #3
      Re: Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

      Bedankt Pol, die site had ik inderdaad ook reeds gevonden.

      Gebaseerd op het toestel en de accessoires die ik hier heb, zou ik dan kunnen uitgaan van een verkoopwaarde van 450 euro, of is dat te hoog of te laag? Het toestel is - op het zicht - in zeer goede staat, maar het is wel niet gereviseerd.
      ---

      Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

        In mijn opinie zijn de accessoires waardeloos indien je het pakket als een geheel verkoopt.
        En 400$ lijkt me een eerlijke prijs voor het toestel alleen. Dus eerder 350€.

        Comment


        • #5
          Re: Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

          Zoals al het oudere analoog spul is het zoveel waard wat een verzamelaar er wilt voor geven.
          Als het toestel en de hoes in uitstekende staat is, de sluitertijden nog kloppen zou u wellicht een mooie som ervoor kunnen krijgen.
          De rest heeft bijna geen waarde.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Zoals al het oudere analoog spul is het zoveel waard wat een verzamelaar er wilt voor geven. ...knip ...
            Geldt inderdaad voor veel “ouwe brol”, maar niet voor Rolleiflex, Leica, Nikon F ...

            Comment


            • #7
              Re: Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

              Hangt van veel zaken af die niet op een simpele foto te zien zijn. Dat de originele lenskap erbij is en een passende zonnekap is een plus. Die flits en statief zijn leuk maar vergeleken met het toestel van geen tel. Maar als ik de foto's in detail bekijk, dan heeft die camera toch wel een actief leven gehad. De grote vragen zijn echter:
              - is de lens zonder schimmel en geen delaminatie?
              - is die ooit uiteen geweest en zijn de lenzen goed terug gezet, maw is de scherpstelling tussen de 2 lenzen nog ok?
              - is de sluiter werkend?
              - is de lichtmeter werkend? (heel waarschijnlijk niet) Ik zie aan de foto van de zijkant dat de plastic kap bvb al gebarsten is.
              - hoe ziet de binnenkant eruit? Vooral de geleiderails van de film.

              Comment


              • #8
                Re: Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Geldt inderdaad voor veel “ouwe brol”, maar niet voor Rolleiflex, Leica, Nikon F ...
                In de staat waarin dit toestel zich bevindt zal er erg weinig geboden worden.
                De prijzen die worden genoemd zijn voor toestellen in uitmuntende staat hoor.
                Wel ik heb een zeer mooie Nikon F4s voor € 180, gekocht op Ebay
                Ik kon ook een Canon 1 kopen voor € 100,00 en die was echt opgebruikt.
                Zoals ik al zei, hangt ervan of er überhaupt veel vraag naar is hé.
                Zo zocht ik een redelijke geprijsde Canon FD 50mm f/1.2 A maar die wordt alsmaar duurder en ik heb het opgegeven.
                Mijn vitrine kast is meer dan vol ik heb genoeg. Als ik nog iets zou kopen is het om die te restaureren en met winst verder te verkopen.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Verkoopwaarde Rolleiflex T (model II) uit 1961?

                  Hallo allemaal,

                  Het toestel is ondertussen verkocht voor iets minder dan mijn initiële vraagprijs. De koper heeft het toestel hier ter plaatse uitgebreid kunnen testen en was heel tevreden.

                  Om nog even op jullie vragen te antwoorden: de staat van het toestel was - gezien de leeftijd - nog zeer goed, dat vond de koper (iemand die reeds met Rolleiflex fotografeerde) bovendien ook. De lens had geen schimmel en geen delaminatie, het toestel werd nooit uit elkaar gehaald (originele staat), de sluiter werkte perfect, de lichtmeter werkte nog grotendeels, de binnenzijde van het toestel was zeer proper en netjes.

                  Koper tevreden (voornaamste doelstelling) en mijn moeder tevreden met het extra 'zakcentje'.

                  Bedankt voor jullie waardevolle feedback en alvast een fijn Paasweekeinde!

                  Groeten, Michel
                  ---

                  Canon 7D

                  Comment

                  Working...
                  X