Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paris-Roubaix 2019 - II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Paris-Roubaix 2019 - II


    En dan krijgt de AF het moeilijk door het rondvliegende stof
    daar ergens eindigt scherpte en begint de heroïek van de helleklassieker
    en dan waant de fotograaf zich efkes oorlogsverslaggever ...



    mijn website : klik

  • #2
    Re: Paris-Roubaix 2019 - II

    Ik begrijp wat je bedoelt maar zo'n beeld gaat bij mij de vuilbak in.
    I put the sexy in dyslexia

    Comment


    • #3
      Re: Paris-Roubaix 2019 - II

      Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
      Ik begrijp wat je bedoelt maar zo'n beeld gaat bij mij de vuilbak in.
      dat is dan heel spijtig want dit is een heel boeiend beeld.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Paris-Roubaix 2019 - II

        Het beeld is boeiend vanwege de sfeer maar ik zou toch een scherpe renner verkiezen.

        Comment


        • #5
          Re: Paris-Roubaix 2019 - II

          het is net de onscherpte die dit beeld zo boeiend maakt
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Paris-Roubaix 2019 - II

            Voor mij moet een foto zeker niet altijd volgens de regels zijn, zeker niet op het gebied van scherpte.
            Maar dan moet de foto het wel hebben van het gevoel dat hij me geeft. En deze foto geeft me dat niet.
            I put the sexy in dyslexia

            Comment


            • #7
              Re: Paris-Roubaix 2019 - II

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              het is net de onscherpte die dit beeld zo boeiend maakt
              hoe kan nu een onscherpe foto goed zijn.een beeld vol stof kan zeer goed maar dan zou het nog scherp moeten zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Paris-Roubaix 2019 - II

                Dat een onscherpe foto per definitie slecht is daar ben ik niet mee akkoord - er zijn beroemde voorbeelden van te vinden die het tegendeel bewijzen.
                Naast scherpte zijn verhaal en sfeer minstens even belangrijke parameters - en de sfeer van Parijs-Roubaix is er dikwijls eentje vol stof - of modder als het nat is
                Een stofwolk die soms zo intens is dat de AF er een beetje naastzit - in manuele focus is dit quasi ondoenbaar - een renner die recht op je afkomt
                Maar ik zeg niet dat dit een topfoto is hoor - wel eentje die voor mij de sfeer en de chaos weergeeft van dat moment.
                Het afzien van een achtergebleven renner die wellicht pech had en die nu door het stof terug naar de groep moet proberen te geraken.
                Respect en dank om jullie mening te schrijven
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Paris-Roubaix 2019 - II

                  ik volg helemaal, als concertfotograaf ik heb ik het voorbeeld de albumcover van London Calling die als beste rock foto aller tijden verkozen werd. Ook deze is voor mij erg sfeer vol maar misschien wat gedurfd in deze tijd waar scherpte voor vele op alles primeert.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paris-Roubaix 2019 - II

                    Een typische stofplaat, knap !
                    die renners krijgen op die stroken nogal wat binnen als het droog weer is ...
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paris-Roubaix 2019 - II

                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      ...................
                      Naast scherpte zijn verhaal en sfeer minstens even belangrijke parameters - en de sfeer van Parijs-Roubaix is er dikwijls eentje vol stof - of modder als het nat is
                      Een stofwolk die soms zo intens is dat de AF er een beetje naastzit - in manuele focus is dit quasi ondoenbaar - een renner die recht op je afkomt
                      ...............
                      Aan de houding van de renner te zien komt er net een bocht aan. Beter achter de bocht staan, statief gebruiken en manueel een focuspunt op voorhand vastleggen op bepaalde positie (referentiepunt gebruiken). Afdrukken op het moment dat renner daar passeert. Zo kan je een hele boel renners op dezelfde manier vastleggen. Ik weet het, het is wel makkelijker gezegd dan gedaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paris-Roubaix 2019 - II

                        de foto heeft zeker sfeer,
                        maar het kan toch ook dat er soms gewoon iets de mist in gaat?
                        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                        Comment

                        Working...
                        X