Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB -> Ethernet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB -> Ethernet

    Allen,

    Mijn Canon printer is momenteel via Wifi op mijn netwerk verbonden. Ik zou deze veel liever bedraad verbinden, echter deze ondersteund enkel USB.

    Hij staat ook niet in de buurt van mijn router, dus op die zijn USB poort aansluiten kan niet.
    Waar hij staat heb ik wel een oude switch (eigenlijk een router, geconfigureerd als switch; DHCP service af).
    Deze zou ik willen vervangen want is al een oud beestje en begint de laatste tijd kuren te vertonen.

    Ik zie 3 mogelijkheden:
    1) Ik vervang die oude router door een nieuwe router met USB poort en zet opnieuw DHCP af. Ik vermoed echter dat de DHCP service moet draaien om de USB functie te kunnen gebruiken.
    De router moet namelijk die USB poort een IP adres kunnen geven. Indien dit zo is, kan dit dus niet werken want mijn andere (hoofd) router is de DHCP server van mijn netwerk.


    2) Ik vervang die oude router door een nieuwe switch, en gebruik een ethernet naar USB adapter. Hier van weet ik echter ook niet of het zal werken.
    Dus bvb zo iets: https://www.tp-link.com/uk/home-netw...cessory/ue200/

    Volgens dit artikel zou dit laatste kunnen werken: https://itstillworks.com/convert-usb...5-6071655.html


    3) Ik vervang die oude router door een nieuwe switch, en voeg nog een USB print server toe. Dit zou volgens mij zeker moeten werken maar is wel de duurste optie.
    This print server is equipped with a high-speed microprocessor and USB 2.0 port to ensure printing jobs are processed as rapidly and effectively as possible.



    Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt.
    Last edited by SteefD; 14 april 2019, 07:25. Reden: optie 3 toegevoegd
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: USB -> Ethernet

    4) Als het werkt afblijven.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: USB -> Ethernet

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      4) Als het werkt afblijven.
      LOL... dat is het net... werkt (niet meer) goed. Zoals ik schreef, oude router krijgt kuren + de Wifi implementatie op de Canon printer is buggy.
      Die is bvb niet meer bereikbaar als die in slaap is geweest (gekend Canon probleem).
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: USB -> Ethernet

        1) de printer staat niet in de buurt van de switch, maar hoever is dat? USB gaat met goeie kabels zeker 5m, meestal 10m.

        2) met het ding in je link ga je er niet komen, dat is om bvb een pc zonder ethernet poort toch aan de kabel te hangen. Met een ethernet printserver heb je wel een kans: https://www.tp-link.com/us/home-netw...ver/tl-ps110u/

        3) zou ik niet doen. Veel van die switchen met usb poort daar dient de usb poort enkel voor storage, een externe HD of zoiets die dan op het netwerk zichtbaar wordt. Laat je netwerk zoals het is en voeg enkel 2 toe.

        4) zet de printer buiten en koop een versie met ethernet aansluiting over een kabel.

        5) verzet je printer?

        6) als je ergens een kleine pc hebt liggen kan je er zelf een printserver van maken

        7) heb je geen nas? Sommige NAS dozen hebben een printserver ingebouwd.

        Comment


        • #5
          USB -> Ethernet

          8) (4 van hierboven) Een andere printer?
          Is dat niet goedkoper of eenvoudiger?
          Afhankelijk wat je printer nog waard is natuurlijk.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: USB -> Ethernet

            9) als de router kuren heeft begin je daar toch mee qua vervanging. Als het een router is want je gebruikt switch en router door elkaar en kent het verschil niet, jouw eerste probleem.
            Dat is jouw 1.1)
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              USB -> Ethernet

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              9) als de router kuren heeft begin je daar toch mee qua vervanging. Als het een router is want je gebruikt switch en router door elkaar en kent het verschil niet, jouw eerste probleem.
              Dat is jouw 1.1)
              Volgens mij weet hij dat wel ... hij geeft toch aan dat hij de router als switch gebruikt.
              Ook geeft hij aan dat hij bij een nieuwe router de DHCP zou uitschakelen om hem als switch te gebruiken?
              Bijna elke router kan men toch in switch-modus gebruiken?
              En zelfs in switch-modus kan men de WAP ervan blijven gebruiken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: USB -> Ethernet

                Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                3) Ik vervang die oude router door een nieuwe switch, en voeg nog een USB print server toe. Dit zou volgens mij zeker moeten werken maar is wel de duurste optie.
                This print server is equipped with a high-speed microprocessor and USB 2.0 port to ensure printing jobs are processed as rapidly and effectively as possible.

                Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt.
                Zelf al mee bezig geweest en zo’n printserver is niet met alle printers een goede oplossing ... werkt soms, dan weer niet of niet alle functies werken.
                De beste oplossing was hier toen om een netwerkprinter te kopen.
                Maar alles hangt af hoeveel uw printer waard is natuurlijk. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: USB -> Ethernet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  9) als de router kuren heeft begin je daar toch mee qua vervanging. Als het een router is want je gebruikt switch en router door elkaar en kent het verschil niet, jouw eerste probleem.
                  Dat is jouw 1.1)
                  Voor iemand te beschuldigen dat hij het verschil niet kent zou ik eens lezen wat ik schrijf.
                  - router 1 wordt als volwaardige router gebruikt
                  - router 2 heb ik als switch geconfigureerd en heeft kuren.

                  Het is de router (die als switch geconfigureerd is) die kuren heeft en die ik dus wil vervangen.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB -> Ethernet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    2) met het ding in je link ga je er niet komen, dat is om bvb een pc zonder ethernet poort toch aan de kabel te hangen. Met een ethernet printserver heb je wel een kans: https://www.tp-link.com/us/home-netw...ver/tl-ps110u/
                    Dacht ik eigenlijk ook al, maar dat ander artikel leek iets anders te beweren.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    4) zet de printer buiten en koop een versie met ethernet aansluiting over een kabel.
                    Je vind tegenwoordig niet zoveel printers meer met ethernet. Toch niet in het segment dat ik zoek.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    7) heb je geen nas? Sommige NAS dozen hebben een printserver ingebouwd.
                    Top idee!!! NAS en printer staan naast elkaar.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: USB -> Ethernet

                      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Voor iemand te beschuldigen dat hij het verschil niet kent zou ik eens lezen wat ik schrijf.
                      - router 1 wordt als volwaardige router gebruikt
                      - router 2 heb ik als switch geconfigureerd en heeft kuren.

                      Het is de router (die als switch geconfigureerd is) die kuren heeft en die ik dus wil vervangen.
                      Je zit in de ****, blijf er gerust in. :-)
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: USB -> Ethernet

                        Wat ook kan is met een ethernet-naar-usb-printserver (ik heb nog een hele doos liggen) werken, over den draad dus...
                        Al dat draadloos gedoe - daar hou ik niet van - bij mij moet alles PS aankunnen en over den draad (PS omwille van linux).

                        Comment


                        • #13
                          Re: USB -> Ethernet

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                          Wat ook kan is met een ethernet-naar-usb-printserver (ik heb nog een hele doos liggen) werken, over den draad dus...
                          Al dat draadloos gedoe - daar hou ik niet van - bij mij moet alles PS aankunnen en over den draad (PS omwille van linux).
                          Ik gebruik ook linux en draden, maar wel omwille van een andere reden dat ik een draad verkies. Toen ik hier kwam wonen waren er welgeteld 2 draadloze netwerken in gebruik. Vandaag een tiental. De snelheid is dan ook serieus een probleem geworden. De kabels van 15 jaar geleden die dienden voor 100 Mbps ethernet. Vandaag voor 1 Gpbs ethernet. Die zijn "sneller" geworden.

                          Voor iets dat mobiel gebruikt wordt is wifi een oplossing. Een tablet of telefoon ok. Maar een pc of zelfs laptop die elke dag op dezelfde plaats staat of een printer die nooit verplaatst wordt is er maar 1 goeie oplossing: een stuk draad.

                          Comment


                          • #14
                            Re: USB -> Ethernet

                            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                            Wat ook kan is met een ethernet-naar-usb-printserver (ik heb nog een hele doos liggen) werken, over den draad dus...
                            Al dat draadloos gedoe - daar hou ik niet van - bij mij moet alles PS aankunnen en over den draad (PS omwille van linux).
                            Zelfde mening hier. Zoveel mogelijk "over den draad".

                            De oplossing met een printer server op de NAS gaat niet werken. Was wel een goed idee, alleen ben ik vergeten te vermelden dat de printer een AIO is, en ik dus anders de scan functionaliteit verlies.

                            Heb hier in mijn "rommel" doos nog een access point gevonden. Zal dit eens configureren en aansluiten aan een nieuwe switch. AP dient dan enkel voor de printer.
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: USB -> Ethernet

                              AIO kan wel aangesloten worden op een Nas met volledige functionaliteit. Bij Synology werkt het printen, scannen en faxen.

                              Misschien kan de jouwe geüpdatet worden zodat het wel ondersteund wordt.

                              --
                              mlap.
                              T.T.

                              Comment

                              Working...
                              X