Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d5

    Ik ben een startend baby- en familiefotografe. Ik werk niet in studio maar wel thuis bij mensen of buiten. Ik heb momenteel een d5000 body maar wil graag een body die kwalitatievere foto’s trekt en ook met Bluetooth functie. Ik twijfel voor de d5 maar vind dit toch veel geld. Wat denken jullie? Of is er een betere body voor dit soort foto’s? Daarnaast fotografeer ik meestal met nikkor 50mm 1:1.8 lens en ik heb ook een 105mm 1:2.8 van sigma maar ik heb het probleem dat als ik meerdere mensen trek, er meestal maar 1 heel erg scherp is door het grote diafragma. Ik wil ook wat meer bewegingsvrijheid en ben aan het twijfelen voor de Nikon 25-70 maar opnieuw veel geld.. is dit de investering waard?

  • #2
    Re: Nikon d5

    Mmmmm.....
    Nee, als je het zelf niet weet, dan is het de investering niet waard ;-)

    Waarom is bleutooth een vereiste?

    Waarom kies je voor een d5?
    En waarom geen d7500 of d750 of d810 of d850?

    Even redeneren,
    Je hebt een probleem bij open diafragma, dus mag je geen open diafragma gebruiken in deze situaties.

    Vermoedelijk heb je te wijnig licht om je diafragma aan te passen en je body is geen ISO monster.

    Dus denk je aan een andere body ;-).

    Maar ik zie geen enkele reden om naar een d5 te gaan tenzij je het gewoon wilt.

    Ik zou eerder gaan voor een d750 of een 850 neem daar een lens naar keuze bij, en je hebt nog overschot tegenover een d5.

    Extra licht is natuurlijk ook een mogelijkheid.

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d5

      Oorspronkelijk geplaatst door Vanderhaeghejulie Bekijk bericht
      maar ik heb het probleem dat als ik meerdere mensen trek, er meestal maar 1 heel erg scherp is door het grote diafragma.
      Dan zou ik eerst een bedrag investeren in een cursus. Bij de D5000 heb je geen voorste wieltje, maar het diafragma kan wel dicht.
      Tweede handse D810 + Tamron 24-70 2.8 is een stuk goedkoper dan een D5.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d5

        Welkom op het forum!
        Het idee dat je hebt dat de kwaliteit vd foto sterk zou stijgen bij een andere body is maar deels zo uitt, verwacht geen wonderen hiervan, zeker buiten in lagere iso zal dit verschil niet supergroot zijn
        Wel bij hoge iso uitt
        Bedenk ook dat de stap van een d5000 naar een d5 groot kan zijn, ideaal als het je bijberoep of beroep gaat worden, met echt veel shoots enz

        Maar een startend fotografe zal wss met de d750 echt al een ferme upgrade doen, d810 kan natuurlijk ook met erg snelle kaartjes voor de buffer en performante pc

        Maar het allermeeste zul je uit uw lenzen halen en je kennis van nabewerking en fotografie zelf

        Die 24-70 lenzen zijn bijna allemaal toppers dus daar kan je niet veel met misdoen uitt mits u eerst goed te informeren

        Veel succes alleszins!

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d5

          Ok super bedankt voor jullie reacties! Ik ga idd voor de d750 en de 24-70! 😊

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Welkom op het forum!
          Het idee dat je hebt dat de kwaliteit vd foto sterk zou stijgen bij een andere body is maar deels zo uitt, verwacht geen wonderen hiervan, zeker buiten in lagere iso zal dit verschil niet supergroot zijn
          Wel bij hoge iso uitt
          Bedenk ook dat de stap van een d5000 naar een d5 groot kan zijn, ideaal als het je bijberoep of beroep gaat worden, met echt veel shoots enz

          Maar een startend fotografe zal wss met de d750 echt al een ferme upgrade doen, d810 kan natuurlijk ook met erg snelle kaartjes voor de buffer en performante pc

          Maar het allermeeste zul je uit uw lenzen halen en je kennis van nabewerking en fotografie zelf

          Die 24-70 lenzen zijn bijna allemaal toppers dus daar kan je niet veel met misdoen uitt mits u eerst goed te informeren

          Veel succes alleszins!

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d5

            Oorspronkelijk geplaatst door Vanderhaeghejulie Bekijk bericht
            Ok super bedankt voor jullie reacties! Ik ga idd voor de d750 en de 24-70! ��
            Goede keuze, deze kan goed omgaan met hoge iso waarden en scherpstellen bij wijnig licht.
            De 24 megapixels sensor geeft ook geen al te grote bestanden ;-)

            En wat betreft je probleem met meerdere personen op een foto
            kijk hier eens --> scherptediepte-in-de-praktijk

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d5

              Zoals hierboven al gezegd ik zou investeren of me verdiepen in basiscursus fotografie.
              Meerdere personen scherp moet best lukken hoor met nikon D5000
              Je bent niks met het duurste toestel als je niet weet hoe in te stellen
              Groeten,
              Peter
              mijn website : klik

              Comment

              Working...
              X