Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gate to Heaven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Gate to Heaven

    Neerijse, Belgium

    DSC_6496-2 by lennert trevels, on Flickr

  • #2
    Re: Gate to Heaven

    ik vind eerlijk gezegd dat middelste licht wat raar ,is daar een soort gaussiaans vervagen op gedaan ,ook vermoed ik dat de blaadjes oververscherpt zijn ,je herkent niet echt geen blaadjes meer ,het gras is dan wel weer goed alsook de compo

    Comment


    • #3
      Re: Gate to Heaven

      Inderdaad wat minder verscherping zal het beeld rustiger maken
      Het centrum van het beeld komt eigenaardig over, lijkt wel iets uit een SF film
      Klopt ook niet met de schaduwen en de verdere belichting/sfeer in het beeld

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Gate to Heaven

        Volg mijn voorgangers. Beeld met veel potentieel maar die centrale "nabewerking" is er teveel aan.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Gate to Heaven

          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
          Volg mijn voorgangers. Beeld met veel potentieel maar die centrale "nabewerking" is er teveel aan.
          zo denk ik ook

          Comment


          • #6
            Re: Gate to Heaven

            Naast hetgeen hierboven is gezegd, zou ik van de bovenkant ook een stuk afdoen, tot net onder de lucht.

            Vind hem wel mooi van kleur.

            Comment


            • #7
              Re: Gate to Heaven

              Qua compositie kan ik begrijpen wat je bedoeling was al vind ik het bovenste stuk weinig toevoegen.

              Qua bewerking krijg ik de indruk dat je wat sfeer wou toevoegen aan een foto met best wel wat hard licht.
              Het lichtpunt dat je hebt toegevoegd (centraal) klopt echter niet met de stand vd zon (ik vermoed hoog linksboven aan de struiken links te zien) waardoor het een onwerkelijke indruk geeft.
              De "flou" die je daar hebt gegeven kijkt ook vreemd want de kasseien op de weg worden plots onscherp terwijl daarachter andere elementen vrij scherp blijven.

              Niets dat ik tegen het "toevoegen" van lokaal licht heb hoor maar daar zijn betere technieken voor die een veel "natuurlijker" resultaat opleveren.

              Comment


              • #8
                Re: Gate to Heaven

                De locatie heeft veel potentieel deze tijd van het jaar en dit werd mooi in beeld gebracht.
                Mooie compo met die kasseiweg onder de natuurlijke bogen.

                Spijtig dat er geen extra onderwerp voor handen was aan het einde van de dreef.
                Het vervagen van het centrum gebeurde wel vrij abrupt. Dat is zeker bij de grote versie op te merken.

                Mvg.,
                Smets84

                Comment

                Working...
                X