Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black & White

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Black & White

    [IMG]

  • #2
    Re: Black & White

    Beeld zegt mij niet zo veel maar de belichting had je wel goed onder controle.

    Comment


    • #3
      Re: Black & White

      Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
      Beeld zegt mij niet zo veel maar de belichting had je wel goed onder controle.
      een beeld heeft ieder zijn eigen smaak, en dat respecteer ik en ik ben blij wat je zei over de belichting want daar ik werk aan gehad

      Comment


      • #4
        Re: Black & White

        Ik had de foto's zelfs nog iets donkerder gemaakt om beter op te gaan in het geheel

        Comment


        • #5
          Re: Black & White

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja
          De portretten lijken er wel ingeplakt te zijn, als een collage van een museumkamer en de 2 foto's.
          Dan is de belichting uiteraard niet zo moeilijk.
          Het kijkt in elk geval onnatuurlijk zonder enig verloop van licht met dat raam rechts.

          Jaja
          bij dat rechtse raam was een Verduisterend gordijn, foto museumkamer is ter plaatse gemaakt zonder statief want dat mocht niet ISO 2000

          Comment


          • #6
            Re: Black & White

            Je hebt geen rekening gehouden met het perspectief.

            Je hebt de foto's erin geplakt welke perfecte rechthoeken zijn.
            Wanneer je ergens naar kijkt en je trekt de lijnen van een object door dan komen deze uiteindelijk samen in een punt. Dat moet je met je foto's ook nabootsen anders krijg je een heel raar beeld dat niet klopt.

            Instagram / Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Black & White

              Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk bericht
              Je hebt geen rekening gehouden met het perspectief.

              Je hebt de foto's erin geplakt welke perfecte rechthoeken zijn.
              Wanneer je ergens naar kijkt en je trekt de lijnen van een object door dan komen deze uiteindelijk samen in een punt. Dat moet je met je foto's ook nabootsen anders krijg je een heel raar beeld dat niet klopt.

              https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijnperspectief
              Lijnperspectief ken ik, maar dat was hier niet het probleem want ik heb de zelfde lijnen gevolgd als van het bestaande schilderij.
              Maar ik vind geen geschikte kader om mijn foto diepte te geven, ik had eerst de bestaande kader gebruikt toch de verhouding klopt niet met mijn beeld.
              maar ik blijf verder zoeken in Photoshop uiteindelijk zal het me wel lukken tenzij je mij een hint geeft

              Comment


              • #8
                Re: Black & White

                Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                Lijnperspectief ken ik, maar dat was hier niet het probleem want ik heb de zelfde lijnen gevolgd als van het bestaande schilderij.
                Maar ik vind geen geschikte kader om mijn foto diepte te geven, ik had eerst de bestaande kader gebruikt toch de verhouding klopt niet met mijn beeld.
                maar ik blijf verder zoeken in Photoshop uiteindelijk zal het me wel lukken tenzij je mij een hint geeft
                Het is een combinatie van verschillende zaken hoor.
                Zowel belichting als perspectief, de randen van de foto's die vreemd overkomen.

                Zoiets is moeilijk en vergt heel veel oefening en ervaring in fotobewerkingsprogramma's om zoiets tot een goed einde te brengen.
                Zonder het juiste materiaal is dit praktisch onmogelijk.
                Instagram / Facebook

                Comment

                Working...
                X