Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop CC geen kleurprofiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop CC geen kleurprofiel

    Ik werk met Photoshop CC versie 20.0.3
    Als ik na bewerking van een RAW foto opsla als jpg wordt bij:
    - Bestand- "Opslaan als" : wordt de foto opgeslagen als jpg en hangt het kleurprofiel (sRGB) aan de foto (zichtbaar op exif vb in Bridge)
    - Bij: Bestand -Exporteren -"exporteren als" kan je " kleurprofiel insluiten" aanvinken, en dan hangt ook het kleurprofiel aan de foto
    - Bij: Bestand-Exporteren-snelexporteren als jpg, wordt de foto opgeslagen maar hangt er geen kleurprofiel aan de foto , waardoor bij verschillende viewers de kleur zal afwijken van elkaar.
    Nochtans staat bij : bewerken-voorkeuren-exporteren : "omzetten naar sRGB" aangevinkt

    Iemand een idee hoe ik "snel exporteren" er voor kan zorgen dat hier ook het sRGB kleurprofiel aan de foto hangt?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Photoshop CC geen kleurprofiel

    Je kan een Handeling aanmaken. Persoonlijk heb ik één naar mijn smaak gemaakt. Ik heb een toets (Ctrl+F2) toegewezen, alhoewel voor de belangrijke zaken gebruik ik Lightroom. Daar beschik je op alle opties.

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop CC geen kleurprofiel

      In export instellingen kan je alle rechts parameters instellen. Daarna klik je links op "Toevoegen" (en geef het een naam).

      Als je dan gaat exporteren zul links in de kolom die instelling terugvinden. Klik erop en dan exporteren.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop CC geen kleurprofiel

        Ik denk inderdaad dat een" handeling" maken om te saven de beste oplossing is
        met "exporteren " kom ik er niet uit.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment

        Working...
        X